چاپ مقاله مروری REVIEW

انتشار 6 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

در یک مقاله مروری، تحقیقات اخیر در رابطه با یک موضوع خاص به گونه ای خلاصه و جامع و به منظور درک بهتر سازماندهی و جمع بندی می شود.

چاپ مقاله مروری REVIEW

تعریف مقالات مروری

از آنجاکه مقالات مروری به دلیل داشتن مخاطبان ویژه و ارجاعات فراوان مورد توجه مجلات علمی هستند، در این محتوا با پرداختن به تعریف و  اصول و اهداف نگارش مقالات مروری پژوهشگر را در راستای تالیف و چاپ آنها همراهی می نماییم.

مقاله مروری نوعی مقاله است که به مرور پیشینه موجود در یک موضوع علمی می پردازد. در مقالات مروری، نتایج ارائه شده در نوشتارهای علمی دربارهٔ موضوعی خاص جمع‌بندی و ارزیابی می‌شود. مثلا شما می‌خواهید ببینید در یک حوزه علمی طی ۱۰-۱۵ سال اخیر چه اتفاقاتی افتاده و یک شناخت کلی به حوزه مورد نظر پیدا کنید به عنوان مثال می‌خواهید ببینید حوزه رشته خودتان بین ده سال اخیر چه رشدی داشته، بنابراین این نوع پژوهش می‌تواند اطلاعات غنی به پژوهشگر و خوانندگان بدهد.  این نوع مقاله ممکن است هر چیزی را مورد بررسی قرار دهد، به گونه‌ای طراحی می‌شود تا اطلاعاتی را که قبلاً چاپ شده‌اند خلاصه، تحلیل و ارزیابی کند. در این گونه مقالات به ندرت یافته‌ای تجربی و جدید گزارش می‌شود. نقش مهم مقالات مروری راهنمایی به نوشتارهای علمی اصیل است. به همین دلیل دقیق و کامل بودن استنادهای ارائه شده امری ضروری است. اگرچه اکثر یا همه اطلاعات فراهم‌آمده در مقاله مروری قبلاً چاپ شده است، اما چاپ جدید معمولاً مشکلی به وجود نمی‌آورد چرا که ماهیت مرور یک اثر معمولاً روشن و پذیرفته‌شده می‌باشد.

هدف مقاله مروری فراهم کردن یک دیدگاه منسجم و کامل از پژوهش های انجام شده در یک موضوع تحقیقی به شیوه خلاصه شده و چکیده است.

اجزای ساختار مقاله مروری:

  • عنوان

  • چکیده

  • مقدمه

  •  بدنه مقاله و ترکیب نتایج

  • نتیجه گیری و کارهای آینده

  • منابع

در سال‌های گذشته، مجلات برتر مقالات مروری منتشر نمی‌کردند، به این دلیل که آن‌ها را به عنوان تحقیق اصیل در نظر نمی‌گرفتند. این موقعیت به طور محسوسی تغییر کرده زیرا سردبیران متوجه شده‌اند که یک مقاله مروری خوب بسیار پر استناد است. این استنادات به معنای بالارفتن شاخص تاثیر برای مجلات است. بنابراین، مقالات مروری توسط مجلات نسبتا مورد استقبال قرار می‌گیرند. در حالی که نمی‌توان با نگارش مقالات مروری حرفه‌ای شد یک یا دو مقاله مروری می‌تواند به خوبی تعداد کلی استنادات فرد را افزایش دهد. چنانچه فردی در حرفه خود پیش می‌رود، این استنادات مبنایی برای ایجاد شاخص‌های دیگر می‌شوند که تنها استنادات یک مقاله را در نظر نمی گیرد، بلکه مجموع استنادات یک نویسنده از تمام مقالات وی را ملاک قرار می دهد.

پنج هدف عمده از نگار مقاله مروری وجود دارد:

  • تولید فرضیه

  • ارزیابی فرضیه مطرح شده قبلی

  • جمع بندی مطالب و یافته های جدید در یک حیطه علمی و ارزیابی نقادانه آن

  • تعیین مشکلات یک حیطه تخصصی

  • و به میزان کمتر روند تولید فرضیه و دانش در یک حیطه خاص

سه نوع مقاله مروری داریم:

  1. مرور روایتی

  2. مرور نظامند

  3. فراتحلیل

      رهنمودهای نوشتن مقاله مروری :

در این نوع مقاله نیاز نیست همه جزئیات آورده شود. اما باید به جزئیات همه کارها به یک میزان پرداخته شود. در نوشتن مقاله مروری مطمئن باشید که همه کارهای انجام شده را پوشش می دهید و دقت کنید که ساختار منطقی مقاله به درستی نوشته شود.

شما باید در هر موضوع تحقیقی حداقل ۵-۸ مقاله را خلاصه کنید و نظرات خود در مورد روش مورد استفاده هر مقاله و مقایسه آن با روش‌های دیگر را ذکر کنید. باید یک بررسی نقادانه درباره کارهای انجام شده پیشین از چندین نقطه نظر انجام دهید. و به پیش بینی‌ها و پیشنهادات خود درباره کارهای آینده بپردازین.

توجه داشته باشید، هر مطلبی  اگر در مقاله دیگران نیز آمده باشد باید در مقاله شما منبع آن را ذکر کنید.  نقش مهم مقالات مروری راهنمایی به نوشتارهای علمی اصیل است. به همین دلیل دقیق و کامل بودن استنادهای ارائه شده امری ضروری است.

پایگاه های جستجوی مقالات مروری

  • ACM

  • IEEE

  • Springer

  • Science Direct

  • Google Scholar

نحوه انتخاب مقالات یافته شده:

  1. مقالاتی که راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را بفهمید انتخاب کنید.

  2. مقالات ژورنال‌های معتبر راحت‌تر فهمیده می‌شوند.

  3. باخواندن هر مقاله تعدادی مقالات مرتبط می‌توانید در آن پیدا کنید. این مقالات می‌توانند به شما در ایجاد مقاله مروری کمک کنند.

  4. ابتدا سعی کنید مقالات ژورنال‌های معتبر ISI را پیدا کنید. سپس مقالات کنفرانسی را مطالعه کنید.

  5. اولین مقالات در موضوع مربوطه را بیابید.

  6. سعی کنید مقالات انتخابی شما جدیدتر باشد.

  7. سعی کنید تکنولوژیهایی که تحقیقات به آن‌ها کمک کرده‌اند را مشخص کنید.

  8. ارتباط بین مقالات مختلف را بیابید. این مساله می‌تواند شما را در ارایه طبقه بندی مناسب کمک کند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش