نگارش و چاپ مقاله ISI تخصصی

انتشار 22 خرداد 1397
مطالعه 10 دقیقه

نگارش و چاپ مقاله ISI کار بسیار سخت و زمان بری می باشد، و حتما باید توسط دانشجویی نگارش و یا استخراج شود که تخصص کافی در زمینه تحصیلی خود دارد.

نگارش و چاپ مقاله ISI تخصصی

 ISI  چیست ؟

ای اس ای  موسسه و سازمانی است برای اعتبار سنجی مقالات علمی ، و باتوجه به این که این مجموعه به صورت تخصصی روی این موضوع کار می کند ، به همین دلیل ISI معیاری برای بررسی اعتبار یک مقاله علمی در سطح جهانی شده است.

مؤسسه ISI خدمات مربوط به پایگاه‌های داده، فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه می‌دهد. به‌طور اختصاصی این خدمات نمایه‌سازی نقل‌قول‌ها و تحلیل آنها است، که توسط خود گارفیلد پایه‌گذاری شده است، این خدمات شامل نگهداری داده‌ ها و نقل‌ قول ‌های مقالات هزاران نشریه دانشگاهی است. این خدمات از طریق سرویس پایگاه داده ISI's Web Of Knowledg در دسترس است، این پایگاه داده به پژوهشگر این امکان را می‌دهد، که بداند کدام مقاله‌ها بیشتر مورد استناد و ارجاع قرار گرفته و چه مقالاتی از این مقاله مطلبی را نقل‌قول کرده‌اند.

آی‌اِس‌آی، سالانه گزارشی را تحت عنوان گزارش استنادی مجلات علمی را که به عنوان  JCR (Journal Citation Reports)‏ معروف است ارائه می‌کند، که در آن مجلات نمایه‌شده در بانک اطلاعاتی خود را بر اساس شاخصی با عنوان ضریب تاثیرگذاری رتبه‌بندی می‌کند. در حال حاضر ضریب تاثیرگذاری (Impact Factor) یکی از شاخص‌های اصلی برای اعتبار علمی مجلات علمی محسوب می‌شود.

موسسه اطلاعات علمی هر سال به بررسی تمامی مجله های علمی انگلیسی زبان می پردازد، و بر اساس معیارهایی که دارد تعدادی نشریه را به عنوان نشریه های معتبر معرفی می کند. تعداد مجله هایی که هر سال معرفی می شوند، متفاوت است. گاه یک نشریه در فهرست ISI قرار می گیرد و همین نشریه ممکن است سال آینده در فهرست مورد نظر جایی نداشته باشد. در حال حاضر حدود 20 هزار مجله در فهرست آی اس آی قرار دارد و حدود 2 هزار مجله نیز هر سال به این فهرست افزوده می شود.

 

موسسه اطلاعات علمیISIیا(Institute For Scientific Information ) 

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشرآن می باشد.

لازم به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد بلکه با بررسی مجموع عوامل یک امتیاز کلی داده خواهد شد از جمله مواردی که در ارزیابی مجله مورد توجه قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی باید به زبان انگلیسی باشد همچنین توصیه می شود که منابع نیز به زبان انگلیسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد اما موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری و ارزیابی ISI قرار گیرد زیرا ارزیابی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوین و منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده ترین موارد مورد توجه ارزیابی کنندگان می باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.

ضریب تاثیر یا درجه تاثیر یا Impact Factor چیست؟

این عامل همه ساله توسط ISI برمبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود و نتیجه در گزارشات ارجاع مجله یا Journal Citation Reports یا به اختصار JCR ٬ منتشر می شود. این ضریب٬ نه برای مقاله یا نویسنده٬ بلکه برای مجله محاسبه می شود. محاسبه برمبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. فرضا اگر در سال ۸۴ جمعا ۴۰ ارجاع به یک مجله صورت گرفته باشد و در آن مجله در سال ۸۲ تعداد ۲۶ مقاله و در سال ۸۳ تعداد ۲۴ مقاله چاپ شده باشد٬ ضریب ارجاع آن مجله، از تقسیم ۴۰ بر ۵۰ به دست می آید که ۸/۰ است. یعنی به طور متوسط٬ هر مقاله آن نشریه ۸/۰ مرتبه مورد استناد مقالات دیگر قرار گرفته است.

چگونه مقاله ISI بنویسیم؟

قبل از نوشتن مقاله  ISI باید این موضوع را مد نظر داشته باشید، که به عنوان محقق، ما در تلاش برای انجام تحقیقات نوین و درجه یک هستیم ،تا بتوانیم نقش موثری در پیشرفت علم داشته باشیم. فرضیه هایی که می دهیم باید منحصر به فرد باشد، کارمان باید بر روی داده های قوی و مستند و استفاده از یک روش تحقیق مناسب انجام گیرد. این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که باید مفاهیم نظری و عملی در مورد کارمان را به اشتراک بگذاریم.

نوشتن مقالات علمی معتبر همانند ISI در جامعه دانشگاهی امروز با توجه به سیاست های وزارت علوم و دانشگاه آزاد به یک بازار رقابتی مبدل گشته است، ابراز معایب و مزایای این امر در این بحث نمی گنجد، اما سوق دادن این بازار رقابتی به سمت کیفیت و ایده های نوین در جهت پیشرفت همه جانبه علم و دانش هدف اصلی ماست. سعی بر این خواهد بود با بیان مواردی سطح نگارشی، علمی و اعتباری مقالات را تا حد امکان ارتقاء دهیم. برای این منظور نکاتی را مطرح می کنیم که شما محقق عزیز با دانستن آنها در تالیف مقاله خود دقت کافی را به کار گیرید، تا خدایی ناکرده با ریجکت مقاله و اتلاف زمان و انرژِی و هزینه مواجه نشوید.

1. مقاله خود را زمان انتشار با عجله آماده نکنید.

 محققان باید در مراحل اولیه تحقیق یا تحصیلات دکترای خود شروع به نوشتن کنند. چرا که ممکن است فرصت کمی برای رفع نقایص کار خود داشته باشند. رویکرد و نگرش پیشگیرانه احتمال ریجکت مقاله را کاهش می دهد. مجددا خواندن در زمینه تحقیق ضروری است و به شناسایی شایع ترین مشکلات و نقص های موجود در دست نوشته شما کمک می کند، که در غیر این صورت ممکن است تمامی این مشکلات نادیده گرفته شود. نکته دوم اینکه مقاله خود را با دیگر همکاران و محققان در میان بگذارید و از بازخورد آن ها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم، مقاله را در اختیار کسی قرار دهید که اطلاعات کافی در این زمینه دارد، تا به دقت بخواند و اشکالاتی را که شاید از دید شما پنهان مانده است را شناسایی کند.

شما باید بدانید که نوشتن یک مقاله زمان زیادی طول می کشد و شما نیاز خواهید داشت که مقاله خود را از سال اول یا دوم شروع به نوشتن کنید، البته اگر می خواهید نوشتن مقاله شما با پایان دوره دکتری هم زمان باشد !

واین فرایند می تواند یکسال هم برای بازنگری و انتشار مقاله زمان ببرد البته این مدت زمان تقریبی زمانی است که هنوز شروع به نوشتن مقاله نکرده اید .

نوشتن اولین مقاله به احتمال زیاد شبیه یک دوره ی آموزشی است که شما با تعداد زیادی پیش نویس نزد استاد راهنمای خود خواهید رفت . شما نباید از این که پیش نویس شما پر از جوهر قرمز شده نا امید شوید .

2- نوشتن مقاله یک فرمول دارد، اکثر مقالات از این رویه استفاده می کنند :

  • مقدمه و منطق
  • اهداف و مقاصد
  • منطقه مورد مطالعه و مقاله قبلی
  • متدولوژی
  •  نتایج
  • بحث
  •  نتیجه گیری
  • سپاس گذاری
  • منابع

3-  در انتخاب مجله دقت فرمائید.

یکی از نکات مهم و اساسی، پس از تدوین مقاله Isi، انتخاب مجله مناسب برای سابمیت یا ثبت و ارسال مقاله Isi به آن مجله است، چراکه مجلات معتبر، اکثرا تخصصی بوده و مطابق با زمینه (SCOPE) تعریف شده خود، اقدام به پذیرش و داوری مقالات می کنند.

 پیدا کردن مجله مناسب می تواند به طور چشمگیری شانس پذیرش مقاله تان را افزایش دهد، و باعث شود تا اطمینان حاصل کنید که مقاله شما به دست مخاطبان هدف می رسد. لذا پیشنهاد ما این است که در این مورد اصلا و ابدا به صورت انفرادی اقدام نکنید، و حتما از افراد و موسسات و سایت های معتبر و صاحب تجربه کمک بگیرید.

البته اخیرا بسیاری از اساتید و دانشجویان گرانقدر تمایل دارند، که خودشان شخصا مجله ای را برای مقاله شان پیدا و ارسال نمایند. لذا ما در اینجا تلاش خواهیم کرد وب سایتی را برای شما معرفی کنیم که شما پس از وارد کردن عنوان و چکیده ی مقاله لیستی از مجلاتی که احتمال پذیرش و چاپ مقاله شما در آن وجود دارد را به شما معرفی نماید.

Http://Journalfinder.Elsevier.Com

بر اساس وب سایتی که معرفی کردیم، حتی به راحتی مدت زمان انتظار برای داوری و چاپ را هم می توانید دقیقا مشاهده نمایید. در کنار ضریب تاثیر مجله و درصد احتمال پذیرش مقاله و غیره.

ما بر این باوریم، که آگاهی سازی قشر تحصیل کرده یکی از وظایف و تعهدات کاری موسسه می باشد و جهت یاری رساندن به اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیل کرده اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را وظیفه ی خود می دانیم، لذا شما فرهیخته ی گرانقدر در صورتیکه حتی مجله ای را خودتان انتخاب نمودید، اما فرصت رایزنی, سابمیت و تعامل نظر و ... را نداشتید همکاران ما در موسسه علمی پژوهشی آذرگان  جهت هر نوع کمک و مشاوره ای آماده خدمت رسانی می باشند.

4. اهداف، محدوده و دستورالعمل های مقاله پایه خود را با دقت بخوانید.

بعد از خواندن و دوباره خواندن مقاله پایه و یادداشت کردن مطالب مهم، گام مهم بعدی خواندن اهداف و دامنه مجلات در حوزه پژوهش مورد نظر شما است. انجام این کار شانس پذیرش مقاله شما را برای انتشار بیشتر خواهد کرد. گام مهم دیگر این است که دستورالعمل های نویسنده را یکبار تست کنید. در بعضی مقالات ارقام، جداول و ارجاعاتی وجود دارد که صحیح نمی باشند.

علت رد شدن می تواند در زمان های مختلف و در فرمت های مختلف بیان شود. به عنوان مثال، هدف تحقیق شما با اهداف و دامنه مجله مورد نظرتان مطابق نباشد، یا دست نوشته شما براساس فرمت و ساختار مجله مورد نظرتان نباشد و یا... . به هر علتی که باشد دلسرد نشوید و احساس نکنید که وقت گرانبهای خود را از دست داده اید.

5. در نوشتن عنوان و چکیده مقاله خود دقت فرمائید.

عنوان و چکیده اجزای فوق العاده مهم یک مقاله هستند.  عنوان، باید موضوع اصلی مقاله را به صورت خلاصه، دقیق و صریح بیان کند.
چکیده، باید با دقت طراحی شده باشد و هدف و دامنه مطالعه را شامل شود. توجه داشته باشید، مشکل کلیدی که باید مورد توجه قرار گیرد، نظریه؛، روش استفاده شده،  مجموعه داده، یافته های کلیدی،  محدودیت ها، و مفاهیم برای نظریه و عمل به ترتیب آورده شوند.

برای مطالعه بیشتر درباره چکیده نویسی به مطالب زیر مراجعه کنید:

Http://Www.Emeraldgrouppublishing.Com/Authors/Guides/Write/Abstracts.Htm?Part=1#2

Http://Users.Ece.Cmu.Edu/~Koopman/Essays/Abstract.Html

روند بررسی صلاحیت مقاله 

زمانی که شما نسخه دست نویس خود را ارسال کردید یک فردی به عنوان ویرایشگر مقاله را مورد بازبینی قرار می دهد و از نظر این که تمامی استاندارد ها رعایت شده و صلاحیت انتشار در مقاله را دارد یا نه ارزیابی کرده و تصمیم میگیرد . سپس ویرایشگر مقاله را به دو نفر که در زمینه موضوع مقاله تخصص دارند ارسال می کند . و آنها مقاله را خوانده و درباره این که مقاله قابلیت انتشار را دارد یا نه تصمیم می گیرند و معمولا اصلاحات دست نوشته شما از طریق کامنت مقاله به اطلاع شما می رسد .

نظرات داور می تواند کاملا متفاوت و بی طرفانه باشد اما معمولا به صورت کامل و مفید است . این انتقاد سازنده هرچند می تواند دردناک و به شدت با ارزش باشد و در پایان ، مقاله شما را بهبود دهد . معمولا قرار دادن شماره برای هر خط مقاله می تواند کار داوران را آسان تر کند .

ارسال نامه همراه با دست نوشته

هرگز اهمیت نامه ای را که به سردبیر مجله هدف ارسال می شود را نادیده نگیرید. این نامه به نویسندگان فرصت مهمی برای متقاعد کردن آنها می دهد که کار تحقیقاتی شما ارزش بررسی دارد.

بر این اساس، محتوای نامه نیز ارزش گذراندن وقت دارد. یک نامه خوب برای اولین بار موضوع اصلی مقاله را مشخص می کند. دوم، نوآوری مقاله را استدلال می کند. و سوم، مربوط بودن مقاله به مجله مورد نظر را توجیه می کند. توصیه می کنیم نامه را به نصف صفحه محدود کنید. مهم تر از همه، همسالان و همکارانتان که مقاله را خواندند و قبل از ارسال مقاله مجددا بازخورد را ارائه دادند، باید در این نامه نیز تأیید شوند.

پاسخ دادن به نظرات داوران 

زمانی که کامنت های داوران را دریافت کردید آنها را خوانده و خطاهای   احتمالی را در مدت زمان یک یا دو روز اصلاح کنید و سپس در پاسخ به هر یک از خطا ها به صورت جداگانه پاسخ دهید .

نامه شما به سردبیر مجله باید رسمی و لحنی مودبانه داشته باشد . به صورتی که شرح مختصری از وضعیت اصلاح شده مقاله طبق نظرات داوران که منجر به بهبود مقاله شده را به اطلاع سردبیر رسانده و در ادامه با آوردن جمله ای که حالا شما امیدوار هستید که مقاله تان شایسته چاپ در مجله باشد نامه را به اتمام می رسانید .

پس از اصلاحات از نظرات داوران یک نسخه کپی گرفته و رنگ متن آن را با آبی نشان دهید و همچنین پاسخ های خود را در زیر آن با رنگ مشکی نمایش دهید . البته منظور این است که داوران به راحتی بتوانند ببینند هر آنچه که از شما خواسته اند انجام شده است . و دادن شماره خطی از مقاله که مورد اصلاح واقع شده به داوران می تواند کار را آسان تر کند .

گاهی اوقات هم شاید داوران مقاله شما را نفهمند یا قسمتی را علامت گذاری کنند که احساس می کنند معتبر نیست . اگر چنین شرایطی پیش آمده شما می توانید نظر آنها را رد کرده و برای آن مورد دلیل و استدلال بیاورید . در این حالت شما می توانید قسمتی از متن که مبهم است را اصلاح کنید تا از سوء تفاهم دوباره جلوگیری کرده باشید .

پذیرش مقاله

امیدواریم زمانی که پاسخ ها را بررسی می کنید مقاله شما پذیرفته شده باشد . از اینجا به بعد با چاپ مقاله یک گام کوتاه بیشتر نمانده . زمانی که مدرک شما ارسال شد آن را به دقت بخوانید تا هیچ مشکلی از بابت مشخصات خود و مقاله تان ( ساختار مقاله ، نام نویسنده ، جداول و منابع) به وجود نیاید .

 پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI یکی از مهم ترین گام ها برای اساتید و دانشجویانی است، که می خواهند علم و دانش و نتایج تحقیقات خود را در سطح بین الملی و در جوامع علمی مطرح دنیا انتشار دهند. همچنین چاپ مقاله علمی در نمایه های مطرح و معتبر در دوران تحصیلات تکمیلی از مهم ترین مسائل برای کسب امتیاز علمی و ورود به مقطع دکتری برای دانشجویان به شمار می رود. موسسه تحقیقاتی آذرگان با بیش از 5 سال سابقه و فعالیت در حوزه ی چاپ مقالات ISI , ISC , PUBMED , SCOPUS و مجلات معتبر داخلی و خارجی، چاپ کتاب در تیراژ دلخواه، ترجمه تخصصی مقاله و کتب بصورت، ویرایش نیتیو، انجام حوالجات دلاری از تمامی طرق و همچنین تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به عنوان برندی مطمئن مبدل شده است. چرا که لوگوی اعتباری ما تخصص ما است. این اطمینان را به شما می دهیم، که نتایج تحقیقات شما در بهترین شکل ممکن و در مجله ای متناسب و معتبر چاپ و انتشار خواهد یافت.

شما کاربر گرامی برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت اصلی موسسه انتشاراتی آذرگان و یا آدرس اینترنتی Azargan.Pub@Gmail.Com اقدام نمایید.

پیروز و مانا باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
چاپ مقاله در مجله معتبر و استخراج مقاله از پایان نامه مد نظرم هست البته خودم میخواهم انجام دهم فقط راهنمایی بفرمایید هزینه هم پرداخت میکنم
سلام و احترام در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه محتوای آموزشی زیر را مطالعه فرمایید. و هر موردی باشه همکاران با شماره زیر پاسخگوی شما هستند. 09914516340 https://book-pub.ir/.post/astkhraj-mqale-az-paian-name-amozsh-gam-be-gam
بازدیدکننده
حسین رئیسی از دانشجویان سال ۸۳ تا ۸
2 سال پیش
چاپ مقاله در مجله معتبر و استخراج مقاله از پایان نامه مد نظرم هست البته خودم میخواهم انجام دهم فقط راهنمایی بفرمایید هزینه هم پرداخت میکنم
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش