چاپ مقاله علمی ترویجی در مجلات خارجی

انتشار 8 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از اقسام مقالات علمی که بسیاری از دانشجویان تمایل دارند تا تحقیقات خود را در آنها به چاپ برسانند ، مجلات علمی ترویجی داخلی هستند.

چاپ مقاله علمی ترویجی در مجلات خارجی

همانطور که می دانید مقالات دارای اقسام گوناگونی هستند که معروفترین آنها  مقالات علمی پژوهشی داخلی و مقالات علمی ترویجی است. این دو گروه مقالات از لحاظ موضوعی و نگارشی با یکدیگر متفاوت هستند. اما در این میان، مقالات علمی پژوهشی خواهان زیادی داشته و بیشترین تعداد مقالات چاپ شده در جهان را به خود اختصاص می دهند.

مقالات علمی پژوهشی داخلی 

این مقالات بر پایه ی پژوهش انجام می شود و موضوع خاصی را مورد بررسی و کندکاو قرار می دهد که یکی از دغدغه های جامعه است. مقالات علمی پژوهشی داخلی بر پایه استدلال بنا شده اند و باید در آنها عنصر نوآوری و خلاقیت به چشم بخورد. مقاله نگارش شده باید از تجزیه و تحلیل داده هایی بدست آید که به صورت مستند و با پژوهش های حاصل از تحقیقات میدانی انجام گرفته باشد و برای مسائل جامعه راه کارهای مناسب و مستدل ارائه دهد.   

مقالات علمی ترویجی

مقالات علمی ترویجی یا مروری ، معمولا موضوعی خاص را در اطلاعات منتشر شده ، در بازه زمانی محدودی مورد بررسی قرار می دهد. این مقالات با بررسی دقیق مقالات منتشر شده قبلی ، یک تفسیر جدید را در موضوع خاص ارائه می دهند یا اطلاعات جدید خود را با اطلاعات پژوهشگران دیگر ادغام کرده و جریان فکری جدیدی را در آن موضوع شکل می دهند. این مقالات با بررسی موضوعات و نوشته های مختلف ، بهترین منابع مطالعاتی را برای خوانندگان خود معرفی می کند. با وجود این که این مقالات دارای ساختار خاصی هستند ، اما آنها را می توان خلاصه ای از مقالات دیگر دانست. این مقالات در بین مقالات علمی ، به لحاظ ارزش علمی از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردارند. این مقالات با جابجا کردن و ترکیب دانش و با استفاده از منابع مختلف ، می توانند گامی بزرگ را در روشن شدن جوانب یک مسئله ، بردارند.

ساختار مقالات علمی ترویجی

  • عنوان مقاله : در ابتدا عنوان مقاله که نشان گر مفهوم اولیه مقاله است ، تعیین میشود. عناون باید جذاب باشد و خواننده را به خود جلب کند.  عنوان باید ، کوتاه ، صریح  و در بر دارنده متغیر های اصلی تحقیق باشد. تعداد کلمات در عناون بین 6 الی 12 کلمه باید باشد.

  • نام نویسنده : نام نویسنده بعداز عنوان مقاله ذکر می شود و بلافاصله بعد از آن نیز، افیلیشن یا ادرس سازمانی نویسندگان آورده می شود.

  • چکیده : چکیده باید خلاصه ای از محتوای کلی مقاله باشد و تمام اجزا و مراحل تحقیق را در خود داشته باشد. اهداف ، روشها و نتایج پژوهش به صورت خلاصه در چکیده ذکر شود.

  • واژه های کلیدی : واژگان کلیدی معمولا در انتهای چکیده آورده می شود تا خواننده از مفاهیم اصلی و اجمالی تحقیق آگاه گردد.کلمات کلید با توجه به محتوای مقاله بین 4 الی 8 واژه در هر مقاله است

  • مقدمه : در بخش مقدمه ، کلیاتی که خواننده قبل از ورود به بحث اصلی نیاز دارد تا به او انتقال یابد ، در  این بخش میتواند به مطالعه بپردازد. این بخش حاوی خلاصه ای از سوابق بحث ، به همراه بیان سوالات چالشی است ، طوری که در ادامه مقاله بتوان به آنها پاسخ کامل دهد.

  • طرح بحث : دراین بخش ، نویسنده وارد بحث اصلی می شود و با توجه به موضوع اصلی ، به جزئیات و فرعیات بیشتری پرداخته می شود. این بخش به عنوان محتوای اصلی مقاله ، بسیار با اهمیت است. باید اصول نگارشی در آن رعایت گردد. این اصول عبارتند از : داشتن منطق و مستدل بودن ادعاها ، داشتن نظم و انسجام محتوایی ، داشتن تناسب عنوان اصلی با محتوای مقاله ، اجتناب از کلی گویی ، مستند بودن نظرات علمی و جلوگیری از انحراف بحث از موضوع اصلی.

  • نتیجه گیری : در این بخش نویسنده باید نتیجه گیری کند و با استفاده از تحقیقات و داده های مقاله به نتایج معقول و منطقی و قابل ارائه برسد. در این بخش برای مشکلات کلی ، راه کار های جامع تبیین گردد.

امتیازات پژوهشی مقالات علمی ترویجی

بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری امتیاز  مقاله کنفرانسی برای مصاحبه دکتری سال 97 ، برای مقالات چاپ شده در مجلات علمی ترویجی معتبر داخلی 2 امتیاز  و حداکثر امتیاز ارائه شده به مقالات علمی پژوهشی مرتبط با رشته، 6 امتیاز اختصاص داده شده است.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش