مقاله شما را در مجلات ISI چاپ می کنیم.

انتشار 5 خرداد 1397
مطالعه 5 دقیقه

ISI یک بانک اطلاعاتی مرکزی، به منظور فهرست نمودن و پوشش جامع مجلات علمی منتشر شده در سراسر دنیا می باشد. این آرشیو به منظور تبادل و ثبت تحقیقات میان پژوهشگران شکل گرفته است.

مقاله شما را در مجلات ISI چاپ می کنیم.

مقاله ISI به مقالاتی اطلاق می شود که در یکی از مجلات تایید شده تامسون رویترز چاپ شده باشد. برای اینکه مجله ای در فهرست مجلات iSI قرار گیرد، لازم است فیلترهای بانک اطلاعاتی  ISI را گذرانده باشد. از جمله مراحل ارزیابی این مجلات دارا بودن استانداردهای جهانی، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله می باشد.

شمار مجلات ISI همواره متغیر است، چرا که هر مجله ممکن است هر زمانی به دلیل کاهش بار علمی از لیست مجلات ISI  خارج شود. با بررسی تمامی جوانب ارزیابی بانک اطلاعاتی ISI ، به هر مجله ای امتیازی داده می شود. برای مثال از عواملی که در این امتیازدهی موثر می باشد، انتخاب عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی و منابع به زبان انگلیسی می باشد. این کار هم به اعتبار و امتیاز مجلات علمی می افزاید، هم امر داوری را سهولت می بخشد. لازم به ذکر است، که ارزیابی  و داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران به نام جهانی، معرف اعتبار و غنای علمی آن می باشد. 

دسته بندی مجلات بر اساس ضریب تاثیر 

ضریب تاثیر یا  Impact factor میانگین تعداد ارجاعات و استنادها به یک مقاله در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین می باشد. همچنین از ضریب تاثیر برای قیاس و رتبه بندی مجلات علمی در رشته های مختلف در سطوح بین المللی نیز استفاده می شود.

ضریب تاثیر (IF) اولین بار در سال 1995 توسط بنیانگذار موسسه تامسون رویترز ISI  نام گذاری شده است. ضریب تاثیر به صورت سالانه در قالب JCR  انتشار می یابد، همچنین مبرهن است که ضریب اهمیت هر مجله با مجله دیگر و هر رشته با رشته دیگر متفاوت است. ضریب تاثیر مهم ترین و کاربردی ترین فاکتور ارزیابی مجلات از نظر ISI است و به مدت یک سال یعنی تا انتشار ایمپکت فکتور سال بعد معتبر خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که (IF) باید توسط موسسه ISI محاسبه و اعلام شود و خیلی از ادعاها مبنی بر ایمپکت فاکتوردار بودن بی اساس است.

 بنابراین مجلات ISI بر حسب اینکه دارای ایمپکت فکتور باشند یا نه، به دو دسته تقسیم می شوند:

  •  مجلات ISI listed مجلات بدون ایمپکت فکتور هستند.
  •   مجلات JCR مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند.

مجلات ISI ایمپکت دار

ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنای فرمول ریاضی است و برای هر ژورنالی به سادگی قابل تعریف و محاسبه است و محاسبه آن مستقل از ISI بودن مجله می باشد.
اما چرا از لحاظ محتوایی این دو مورد، یعنی ایمپکت فکتور و آی اس آی بودن یکی شده اند، به این دلیل که این اندیس (if) توسط Eugene Garfield معرفی شده است که بنیانگذار موسسه Institute for Scientific Information معرفی شده است که ژورنال های ISI که مخفف حروف اول این موسسه هستند، را لیست می کند. از این جهت چون این اندیس فقط برای دسته مجلات لیست شده توسط موسسه ISI محاسبه شده است، به نوعی این دو موضوع همواره در کنار هم آورده می شوند.

فعالیت مجلات ISI به صورت سالانه ارزیابی می شود و گزارش آن درJournal citation Reports  یا به اختصار JCR چاپ می شود. در حال حاضر از بین هزاران مجله نمایه شده در Master Journal List  فقط نیمی از آنها توانسته اند ایمپکت فکتور بگیرند و وارد لیست بخش JCR Science Edition شوند. به مجلاتی که وارد بخش JCR می شوند WOS نیز می گویند. بنابر این از میان مجلات ISI ، آنهایی که مقالات با بار علمی بالا و پژوهش های نوین و یافته های جدید و موثق را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند، می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند. این مجلات را  ISI ایمپکت دار یا  JCR  می نامیم.

مجلات ISI بدون ایمپکت

مجلات ISI listed مانند ISC ، SCOPUS مجلات تضمینی هستند، که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این مجلات پولی هستند که اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و مصاحبه دکتری توصیه می کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی امتیاز کامل پژوهشی خود را در مصاحبه و یا نمره کامل خود را برای ۲ نمره پایان نامه جهت پذیرش و چاپ مقاله شان دریافت نمایند.
پذیرش و چاپ در مجلات بدون ایمپکت معمولا آسان تر است زیرا پروسه داوری کوتاه تری نسبت به مجلات JCR دارند.

  • چاپ مقالات در JCR بستگی به محتوای مقاله شما دارد و موسسه تنها   30 درصد حق رایزنی با مجلات را دارد.
  • هزینه ی دریافتی برای این مجلات ، 250هزار تومان و زمان داوری آن 1 الی 3ماه میباشد.
  • چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI listed ، تضمینی بوده و هزینه ی آن بسته به نوع مجله متفاوت است و زمان داوری این مجلات 3 الی 4 هفته است. 

همچنین می توان اسامی مجلات ایندکس دار را از روی ISSN مجلات پیدا کرد. iSSN مخفف عبارت  international standard serial Number می باشد. ISSN هر مجله مختص خود آن مجله است و معمولا ژورنال ها و کتبی که درای انتشارهای زیاد و پی در پی هستند از ISSN بهره می جویند. برخی از مجلات دو ISSN دارند که یکی مربوط به هاردکپی آن است و موثق تر است و در منابع علمی از آن استفاده می شود و ISSN دیگر مربوط به نسخه الکترونیکی آن مجله می باشد.

برای اطمینان از ایندکس دار بودن یک مجله در موسسه تامسون :

  • می توانیدبه آدرس سایت زیر مراجعه نمایید: http://ip-science.thomsonreuters.com
  • و یا برای اینکه نام نشریه را در Google وارد کنید: برای مثال : “JOURNAL OF BANKING & FINANCE” site:thomsonreuters.com 
  • یا اینکه به جای نام مجله، ISSN مجله را واردجستجوگر Google می کنیم: “ISSN: 0378-4266” site:thomsonreuters.com
  • برای جستجوی الفبایی نیز از لینک زیر استفاده نمایید: http://scientific.thomsonreuters.com/cgi-bin/linksj/search.cgi?letter=d

ccدانشجویان دوره کارشناسی ارشد برای دریافت دو نمره از پایان نامه خود نیاز به چاپ مقاله ISI دارند، همچنین این امر شانس قبولی آنها در مصاحبه دکتری را نیز افزایش می دهد. دانشجویان دکتری به منظور چاپ مقاله های مستخرج از پایان نامه هایشان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای ارتقاء رتبه پژوهشی خود هر ساله به چاپ مقالات ISI نیاز دارند. چرا که سیستم دانشگاه های کشورمان به گونه ای است که چاپ مقالات ISI ملاکی برای ارزیابی سطح علمی اساتید و دانشجویان شده است. پروسه ارسال مقاله به مجلات ISI  توسط دانش پژوهان بسیار زمان گیر بوده و هیچ تضمینی برای اکسپت مقاله وجود ندارد. از این رو موسسه علمی و پژوهشی آذرگان این امکان را برای شما پژوهش گر محترم فراهم می سازد که به صورت تضمینی مقالات شما را در مجلات ISI چاپ نموده و سبب اطمینان خاطر شما عزیزان گردد.

همچنین این امکان وجود دارد، که قبل از ارسال مقاله به مجله، مشخصات مجله مورد نظر جهت تایید و بررسی نهایی در اختیار شما قرار داده شود. چنانچه مجله توسط شما مورد تایید قرار گرفت، ارسال مقاله جهت داوری انجام می پذیرد. توجه به این مسئله بسیار ضروری است که قبل از ارسال مقاله به یک مجله باید تمامی اهداف و حیطه کاری مجله مورد بررسی قرار گیرد.

موسسه آذرگان این اطمینان را به شما سفارش دهنده گرامی می دهد، که انتخاب مجله  iSI به صورت مناسب انجام می پذیرد. چرا که ارسال مقاله به یک مجله غیر مرتبط با موضوع مقاله فقط سبب اتلاف وقت و هزینه بوده و نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. لذا حرفه ای بودن ما در انتخاب مجلات معتبر و مرتبط سبب طیب خاطر شما خواهد بود.
هدف ما در این موسسه این است که بستری فراهم سازیم که شما پژوهشگر عزیز با اطمینان خاطر از چاپ مقاله ISI، زمان و انرژی خود را فقط و فقط جهت غنی سازی و پر بار نمودن بار علمی مقاله و تحقیقات خود نمایید و طی پروسه چاپ مقاله را به ما بسپارید.

تخصص ما، پشتوانه ی اعتماد شماست.

موسسه انتشاراتی  آذرگان در زمینه ارائه مشاوره و پذیرش و چاپ تضمینی مقالات شما در مجلات ISI  آماده خدمت رسانی می باشد.
جهت ثبت سفارش می توانید از طریق شماره های تماس و پایگاه اینترنتی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش