چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار تخصصی

انتشار 25 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

ژورنال های ایمپکت دار ژورنال های بسیار معتبر و سطح بالایی هستند، که اغلب اروپایی و آمریکایی بوده و پذیرش مقاله در آنها به سختی صورت می گیرد و حتما باید مقاله ارسالی در سطح علمی بالایی باشد.

چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار تخصصی

چرا چاپ مقاله در ژورنال های ایمپکت دار اهمیت زیادی دارد؟

از آنجاییکه در سیستم دانشگاهی امروز نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تنها ملاک ارزشیابی دانشجویان و اساتید، مقالات چاپ شده در مجلات معتبر دنیا است، لذا نوشتن مقاله و چاپ آن در مجلات ایمپکت دار از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. به طور قطع به یقین ارزش تحقیقات انجام شده مقاله ی مستخرج از آنها می باشد و فقط در اینصورت است که تحقیقات انجام شده در منصه ظهور قرار می گیرد و قابل دسترس همگان می باشد. البته حتی ملاک ارزشیابی خود مقاله هم نیست بلکه مجله ای است که آن را چاپ می کند. به طوریکه تحقیقی ارزشمند است که مقاله مستخرج از آن در مجله ای ISI چاپ شود. در ایران بالاترین امتیاز به پژوهشگری تعلق می گیرید که بتواند مقاله خود را در مجله ISI چاپ نماید.  طبق بخش نامه وزارت علوم نتیجه فعالیت های پژوهشی که به صورت مقاله های علمی چاپ می شوند بر اساس jcr بودن، ISI Listed بودن، ISC بودن و ... دارای امتیازات جداگانه هستند.

موسسه ISI در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد در سال ۱۹۹۲ توسط موسسه تامسون خریداری شد و در حال حاضر به عنوان موسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز شناخته می شود.
مجلات ISI به دو دسته ایمپکت دار (JCR) و غیر ایمپکت دار (ISI LISTED) تقسیم بندی می شوند. معیار تبیین و تشخیص آنها فایل JCR می باشد. مجله ای که در فایل فوق یافت شود دارای ایمپکت فاکتور می باشد. در غیر این صورت مجله فاقد ایمپکت می باشد. پس فقط مجلات ISI آن هم نه همه آنها بلکه آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند.  به مجلاتی که در بخش JCR قرار دارند، WOS نیز اطلاق می شود.

گزارشات استنادی مجلات (JCR)، به شما امکان مقایسه و ارزیابی داده های استنادی ژورنال ها را از بین تقریبا 12000 مجله علمی و فنی و همچنین بیش از 3300 مجموعه مقالات کنفرانسی چاپ شده از بیش از 60 کشور را برای شما فراهم می آورد. گزارشات استنادی مجلات (JCR) تنها منبع از داده های استنادی برای مجلات است و عملا تمامی حوزه های تخصصی در زمینه های علوم، تکنولوژی و اجتماعی را شامل می شود.

ویژگیهای کلیدی گزارشات استنادی مجلات (JCR) به شما این اجازه را می دهد تا:

  1.       تمرکز بر روی موضوعات مورد نظر، این امکان را به شما می دهد تا عناوین مجلات و شاخص های کلیدی آنها را در این زمینه ها بازنگری کنید.
  2.        مقایسه چندین ژورنال بر اساس شاخص انتخابی
  3.       ارزیابی عملکرد مجلاتی که در آنها شما یا سازمان شما اقدام به چاپ مقاله نموده است.
  4.        تشخیص مجلات برتر در حوزه های کلیدی
  5.         شناسایی مجلات ایده آل و مناسب جهت چاپ مقالات آتی خود

ضریب تاثیر (impact factor) :

ضریب تاثیر ( impact factor یا IF) یک ژورنال علمی ، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن یا citations ) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است .ولذا این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. (ژورنالی با IF بالاتر اهمیت بیشتری نسبت به ژورنالی با IF پایین تر دارد).این مجلات هزینه بسیار کمتری در قبال پذیرش و چاپ مقالات دریافت می نمایند ولی در عوض سخت گیریهای زیادتری دارند. بطور معمول زمان داوری و پذیرش مقاله ISI در مجلات ایمپکت دار ۴ تا ۹ هفته می باشد ولی این زمان می تواند کوتاهتر و یا طولانی تر نیز باشد.

  ایمپکت فکتور، یک عدد بر مبنای فرمول ریاضی است و برای هر ژورنالی به سادگی قابل تعریف و محاسبه است و محاسبه آن مستقل از آی اس آی بودن می باشد.

چاپ مقاله در مجلات ISI ایمپکت دار

سالانه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مجله جدید توسط موسسه Institute for Scientific Information ارزیابی می شود. اگر این مجلات استاندارد های این موسسه را رعایت کنند نام آنها وارد Master Journal List خواهد شد. مجلات ISI بر حسب اینکه دارای ایمپکت فکتور باشند یا نه، به دو دسته تقسیم می شوند:

  1.  مجلات ISI listed مجلات بدون ایمپکت فکتور هستند.
  2. مجلات JCR مجلات دارای ایمپکت فکتور هستند.

 در حال حاضر از بین هزاران مجله نمایه شده در Master Journal List  فقط 50 درصد آنها توانسته اند ایمپکت فکتور بگیرند، و وارد لیست بخش JCR Science Edition شوند. به مجلاتی که وارد بخش JCR می شوند WOS نیز می گویند. بنابراین از میان مجلات ISI ، آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند و وارد بخش JCR می شوند و می توانند ایمپکت فکتور داشته باشند. 

مجلات ISI listed مانند ISC , SCOPUS مجلات تضمینی می باشند که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این ها مجلات پولی هستند که اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و مصاحبه دکتری توصیه می کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی امتیاز کامل پژوهشی خود را در مصاحبه و یا نمره کامل خود را برای 2 نمره پایان نامه (جهت پذیرش و چاپ مقاله شان) دریافت نمایند.

مجلات JCR به مانند مجلات علمی پژوهشی داخلی، مجلات غیرتضمینی هستند که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این مجلات دارای ایمپکت فاکتور می باشند و بسیار مجلات معتبر و سخت گیری هستند که اکثرا برای مقاطع دکتری و اساتید و هیات علمی الزامی هستند. داوری و اخذ پذیرش از این مجلات بسیار سخت می باشد. زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند.

 

خدمات موسسه آذرگان

در موسسه آذرگان، جهت ارسال مقالات برای مجلات تضمینی در ابتدا هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد مبلغ را از مشتری دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.
 موسسه انتشاراتی آذرگان، با داشتن سابقه ای درخشان و پررنگ در زمینه چاپ مقالات ایمپکت دار تخصصی آماده ارائه خدمات به شما پژوهشگر عزیز می باشد. برای ثبت سفارش به
سایت اصلی موسسه آذرگان مراجعه نمایید و یا سفارش خود را از طریق آدرس اینترنتی azargan.pub@gmail.com ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
در پاسخ به:
salam reshte man daroee, shimi , giyahi . hast donbal majalate isi jcr ba impact bala va zamane paziresh kam hastam
سلام و عرض ادب روزتان بخیر مجلات ایمپکت دار ، تضمین صد در صد برای پذیرش ندارند و بازه داوری حداقل 2 ماهه دارند. با تشکر
بازدیدکننده
alis
5 سال پیش
salam reshte man daroee, shimi , giyahi . hast donbal majalate isi jcr ba impact bala va zamane paziresh kam hastam
بازدیدکننده
omid_helmi@yahoo.com
5 سال پیش
سلام من دوتا مقاله دارم هزینه چاپ چقدر هست
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
5 سال پیش
در پاسخ به:
سلام من یک مقاله آناتومی برای چاپ دارم شما لیست مجلات راد ارسال نمایید تا یکی را انتخاب کنم
سلام و عرض ادب روزتان بخیر برای معرفی مجلات ، لطفا چکیده و عنوان مقاله خود را برای بنده ارسال کنید تا لیست مجلات ارسال گردد. با تشکر
بازدیدکننده
مهدی فروزش
5 سال پیش
سلام من یک مقاله آناتومی برای چاپ دارم شما لیست مجلات راد ارسال نمایید تا یکی را انتخاب کنم
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش