چاپ مقاله و کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز دارد؟

انتشار 24 اسفند 1400
مطالعه 5 دقیقه

مصاحبه دکتری یکی از آزمون های بسیار سخت و دشوار برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری است. در این مطلب میخواهیم بدانیم چاپ مقاله و کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز دارد؟

چاپ مقاله و کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز دارد؟

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی آزمون مصاحبه دکتری، داوطلبانی که حدنصاب امتیاز لازم را کسب کرده باشند، مجاز شده و از طرف یک یا چند دانشگاه، دعوت به مصاحبه میشوند. همانطور که که میدانید آزمون مصاحبه هم شرایط خاص خود را دارد و افرادی در این آزمون موفق میشوند که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند. در ادامه در مورد امتیازات مصاحبه دکتری صحبت خواهیم کرد.

امتیازات آزمون مصاحبه شامل چه مواردی میشوند؟

در آزمون مصاحبه دکتری به طور کلی در سه بخش به داوطلبان امتیاز داده میشود. بخش پژوهشی (40 امتیاز)، بخش آموزشی (30 امتیاز) و شرایط داوطلب در خود آزمون (30 امتیاز).

بخش پژوهشی: بخش پژوهشی همان رزومه پژوهشی داوطلب است. در این بخش به فعالیت های تحقیقی داوطلب، مثل تدوین پایان نامه قوی، مقالات و کتاب های چاپ شده، ثبت اختراع و ... که در حیطه تخصصی وی باشد، امتیاز تعلق میگیرد. امتیازات این بخش بسیار مهم هستند و هر چقدر در این بخش رزومه قویتری داشته باشید، درصد موفقیت بیشتری خواهید داشت.

بخش آموزشی: رزومه آموزشی به نحوه آموزش شما طی دوره های دانشگاهی کار دارد. در این مرحله به کیفیت دانشگاه های دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل، طول دوران فارغ التحصیلی و داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی امتیاز میدهند.

جلسه آزمون: در جلسه آزمون، از لحظه ورود تا لحظه خروج، داوطلب زیر ذربین داوران قرار دارد. نوع رفتار داوطلب، کنترل رفتار وی، تسلط روی جملات و ری اکشن های او در مقابل سوالات داوران در مجموع امتیاز جلسه را مشخص خواهد کرد.

تصویر
 

چاپ مقاله و کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، بخش پژوهشی در مصاحبه دکتری اهمیت خاصی دارد و هر چه در رزومه پژوهشی قویتری داشته باشید، درصد موفقیت بالاتر است. در همین راستا، چاپ مقاله در نشریات معتبر و مرتبط با تخصص تا 7 امتیاز پژوهشی برای هر مقاله و با داشتن چند مقاله ماکزیمم تا 22 امتیاز پژوهشی میتواند دریافت. همچنین داشتن کتاب چاپ شده مرتبط با رشته تا 4 امتیاز پژوهشی برای داوطلبان بهمراه دارد. 

پروسه ارسال مقاله به نشریات علمی چگونه است؟

در ابتدا باید مقاله آماده داشته باشید. دانشجویان دوره ارشد میتوانند از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند. پس از تهیه مقاله، لازم است با توجه به موضوع مقاله، مجله ای مناسب را انتخاب کنید. به بخش راهنمای نویسندگان بروید و شیوه نامه نگارش مقاله را دانلود کنید. لازم است قبل از ارسال، مقاله را به فرمت مجله در آورید. پس از فرمت بندی، میتوانید مقاله را سابمیت نمائید. اگر مجله انتخابی، مجله بین المللی باشد، قبل از ارسال مقاله، باید متن آن ترجمه تخصصی شود. معمولا زمان داوری مجلات متفاوت است اما بطور کلی حدود 2 الی 4 ماه زمان خواهد برد.

پروسه چاپ کتاب چگونه است؟

مانند بخش قبل، برای چاپ کتاب در ابتدا باید کتاب آماده داشته باشید. کتاب آماده میتواند هم بصورت تالیفی یا ترجمه شده از منابع خارجی باشد. همچنین دانشجویان میتوانند از پایان نامه خود کتاب استخراج و چاپ کنند. برای چاپ کتاب لازم است در ابتدا فایل کتاب ویراستاری شود. سپس با توجه به موضوع کتاب، صفحه آرایی میشود. هم زمان با صفحه آرایی لازم است برای مجوز شابک اقدام گردد. این مجوز از خانه کتاب دریافت میشود. سپس باید طرح جلد طراحی شود. بعد از آن از کتابخانه ملی برای مجوز فیپا اقدام میگردد. مجوز فیپا حدود 20 روز زمان میبرد. پس از ان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای مجوز ارشاد اقدام میکنیم. پس از دریافت مجوز ارشاد، کتاب آماده چاپ است. در نهایت چند نسخه از کتاب را جهت دریافت اعلام وصول به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال میکنیم. با دریافت مجوز اعلام وصول، پروسه چاپ کتاب به اتمام میرسد.

تصویر
 

نکات مهم در مورد نوشتن مقاله قوی

در هنگام نوشتن یا استخراج مقاله از پایان نامه باید نکاتی را رعایت کنیم تا مقاله شکل قوی تری بخود بگیرد. در همین راستا موارد زیر از مهمترین آنها هستند:

  • در انتخاب نشریه دقت کنید. مجله علاوه بر اینکه باید طبق موضوع مقاله انتخاب کنیم، باید کیفیت مقاله را هم در نظر بگیریم. مقالات ضعیف نمیتوانند در نشریات معتبر موفق شوند!

  • موضوع مقاله باید جدید و بروز باشد. برای انتخاب موضوع حتما با استاد راهنمای خود مشورت کنید.

  • اگر مقاله را به نشریات بین المللی ارسال میکنید، حتما از ترجمه قوی و تخصصی استفاده کنید. پس از ترجمه هم لازم است مقاله ویراستاری نیتیو شود.

  • از رفرنس های جدید و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید. رفرنس های جدید، مقاله را بروز میکنند.

نکات مهم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب

  • عنوان پایان نامه بهتر است با عنوان کتاب یکی نباشد

  • چکیده انگلیسی حذف شود

  • چکیده به مقدمه اضافه شود.

  • یک پیشگفتار مناسب نوشته شود.

  • تمام کلمات و جملات مرتبط با پایان نامه حذف شوند. آرم دانشگاه و نام اساتید راهنما حذف شوند. کلمه "این کتاب" جایگزین کلماتی مانند "این پایان نامه"، "این مطالعه"، "این رساله" و ... شود.

  • مطالب و جداول غیر ضروری و آماری میتوانند حذف شوند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش