چاپ مقاله کنفرانسی برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

انتشار 1 بهمن 1399
مطالعه 3 دقیقه

یکی از راه های تقویت رزومه برای آمادگی آزمون مصاحبه دکتری، چاپ مقالات کنفرانسی است. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

چاپ مقاله کنفرانسی برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

متقاضیان ورود به مقطع دکتری، پس از موفقیت در آزمون کتبی، نیاز دارند تا در آزمون مصاحبه دکتری هم امتیازات لازم را دریافت کنند. در این آزمون، داوران در سه بخش مختلف به ارزیابی داوطلبان میپردازند و به عملکرد آنها امتیاز میدهند. این سه بخش شامل فعالیت های آموزشی(30 امتیاز)، فعالیت های پژوهشی (40 امتیاز) و فعالیت در خود جلسه آزمون (30 امتیاز) میباشد. در ادامه به تفکیک امتیازات جلسه آزمون مصاحبه میپردازیم.

امتیازات آزمون مصاحبه دکتری

فعالیت های آموزشی(30 امتیاز): این مورد بیشتر شامل رزومه تحصیلی داوطلب است و در آن، کیفیت دانشگاه های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل و طول دوره تحصیل در این مقاطع مورد بررسی قرار داده میشود. همچنین در صورت داشتن مدرک معتبر زبان بین المللی مانند تافل، تولیو، آیلتس، MSRT و ... با توجه به امتیاز آزمون، از 1 تا 8 امتیاز به داوطلب داده میشود.

فعالیت های پژوهشی(40 امتیاز): این مورد مربوط به فعالیت های علمی داوطلب است و در آن داوران به مقالات ژورنالی، مقالات کنفرانسی، کتاب های چاپ شده، پایان نامه و هر فعالیتی که مربوط به رشته تخصصی داوطلب باشد امتیاز میدهند.

فعالیت خود جلسه آزمون(30 امتیاز): در جلسه آزمون، اساتید تمام حرکات و رفتار های داوطلب را زیر نظر دارند و به نحوه برخورد داوطلب با مسائل و تسلط او به مباحث جلسه، در مجموع امتیاز میدهند.

چاپ مقاله کنفرانسی برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

در این بخش میخواهیم در مورد چاپ مقاله کنفرانسی و امتیازات آن در جلسه مصاحبه صحبت کنیم. مقالات کنفرانسی به مقالاتی گفته میشوند که با هدف چاپ در همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی نوشته میشوند. اغلب ایده های اولیه پژوهش در قالب یک مقاله نگارش شده و در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد. چاپ مقاله در کنفرانس به شما کمک می کند که ایده خود را به صورت شفاهی با سایر متخصصان حیطه مورد مطالعه خود در میان گذاشته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر بپردازید. البته برخی از افراد نیز به هر دلیلی توان شرکت در کنفرانس را ندارند و فقط برای چاپ مقاله در کنفرانس اقدام می کنند و خود در همایش مورد نظر شرکت نمی کنند. همه ساله کنفرانس های مختلفی در سراسر جهان برگذار شده کهاین فرصت را به علاقه مندان و پژوهشگران میدهد تا هم با همدیگر آشنا شوند و هم به تبادل نظر بپردازند. معمولا این کنفرانس ها به میزبانی دانشگاه ها و نهادهای علمی مهم منطقه برگزار میشود.

مزایای چاپ مقاله کنفرانسی

از فواید چاپ مقاله کنفرانسی و شرکت در همایش های علمی می توان به آشنایی با اساتید معتبر و فعال در عرصه های پژوهشی، آشنایی با چهره های برتر، دریافت گواهی مقاله دو زبانه، دریافت لوح تقدیر و نیز کسب امتیاز برای مصاحبه دکتری اشاره کرد. اخذ پذیرش مقاله کنفرانسی نسبت به مقالات ژورنالی اغلب ساده تر بوده و هزینه کمتری دارد، اما برای رزومه شما بسیار مفید خواهد بود.

تصویر
 

امتیاز چاپ مقاله کنفرانسی در مصاحبه دکتری

همانطور که قبلا اشاره شد، هر فعالیت مرتبط با رشته تخصصی در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است. برای مقالات پذیرش شده در کنفرانس داخلی 1 امتیاز، کنفرانس های خارجی 2 امتیاز و در صورت داشتن چندین مقاله کنفرانسی ماکزیمم 4 امتیاز پژوهشی به داوطلبان داده میشود.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش