چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت بهداشت

انتشار 3 آذر 1399
مطالعه 3 دقیقه

برای اینکه دانشجویان بتوانند از رشته تحصیلی مورد نظر خود فارغ التحصیل شوند، نیاز دارند تا مقالاتی را در مجلات معتبر چاپ کنند. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت بهداشت صحبت کنیم.

چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه ها برای اینکه دانشجویان را مجاب به انجام پژوهش و تحقیق کنند، برای دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیلی، قوانینی را وضع کرده که افراد را نیازمند نگارش و چاپ مقاله میکند. معمولا در تمام دنیا این روال وجود دارد که دانشجویان، محققان و اساتید، برای انتشار یافته های جدید خود، آنها را به مجلات علمی ارسال میکنند و با این کار علاوه بر اینکه نام خود را در ژورنال های علمی ثبت میکنند، میتوانند به پیشرفت علم کمک کنند. در کشور ما نیز سالانه مقالات زیادی نوشته و با اهداف مختلفی به ژورنال های داخلی و خارجی ارسال میشوند. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت بهداشت مطالبی را بیان کنیم.

برخی مزایای چاپ مقاله

  • دریافت دو نفره پایان نامه دوره دکتری

  • داشتن 7 امتیاز پژوهشی در آزمون مصاحبه دکتری

  • بالا بردن کیفیت رزومه پژوهشی برای اپلای از دانشگاه های معتبر

  • دفاع و فارغ التحصیلی از دوره دکتری

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله

  • نگارش یا استخراج مقاله

  • انتخاب ژورنال مناسب جهت سابمیت: بعد از اینکه مقاله آماده شد ، یکی از مهمترین تصمیمات ، انتخاب مجله مناسب با موضوع مقاله است. متاسفانه عدم توجه به انتخاب مجله باعث شده است تا بیشترین آمار ریجکت مقاله ، به همین انتخاب مجله باز گردد. بهتر است تنها به عنوان مجله اکتفا نکنیم و بخش aims & scop  مجلات را بخوبی مطالعه کنیم. همه مجلات علمی اهداف محدودی را دنبال میکنند و برای اینکه مقاله برای داوری مجوز بگیرد ، شرط اول این است مقاله و مجله هم اسکوپ باشند.

  • فرمت بندی مقاله: مقاله قبل از اینکه به نشریه انتخابی سابمیت گردد ، باید طبق اصول و چارچوب مجله فرمت بندی شود. این بخش در قسمت راهنمای نویسندگان قابل رویت است و رعایت تمام نکات ذکر شده ، برای تمام مقالات مقالات الزامی است.

  • سابمیت مقاله: پس از فرمت بندی ، مقاله آماده سابمیت به مجله است. این کار توسط سیستم سابمیت مجله انجام شده و فایل pdf مقاله در بخش مربوطه بارگذاری میشود.

  • داوری مقاله: پس از سابمیت مقاله در اختیار ادیتر مجله قرار میگیرد و داوری اولیه انجام میشود. مقاله از نظر اسکوپ و همخوانی موضوعی با نشریه بررسی شده و مقالاتی که هم اسکوپ مجله نیستند، موضوع تکراری دارند و یا منابع قدیمی استفاده کرده اند ریجکت شده و مابقی که استاندارد اولیه را دارند، برای داوری نهایی به چند داور ارسال میکنند.

  • نتیجه نهایی مقاله (ریجکت ، پذیرش یا دریافت اصلاحیه): پس از اینکه مقاله داوری را با موفقیت طی کرد ، از طرف مجله ، نامه پذیرشی به ایمیل نویسنده مسئول ارسال می گردد. نامه پذیرش حاوی عنوان و ISSN مجله ، عنوان و نام نویسندگان مقاله و تاریخ چاپ به همراه امضای ادیتور مجله است. زمان چاپ و نمایه شدن حدودی مقاله ، معمولا در نامه پذیرش ذکر میگردد و این زمان ، بستگی به خود مجله دارد. برخی مجلات فصلنامه و برخی سالنامه هستند. 

تصویر
 

 چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت بهداشت

برای اینکه بتوانید مقالات مورد تایید وزارت بهداشت را شناسایی کنید، یا باید لیست مورد تایید وزارت بهراشت را بررسی کنید و یا از طریق سایت منبع یاب وزارت بهداشت، کیفیت مجلات را مورد ارزیابی قرار دهید.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش