چاپ مقاله در چه مجلاتی، در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است؟

انتشار 21 اردیبهشت 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از دغدغه های داوطلبان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری، چاپ مقاله در مجلات معتبر است. در این مطلب میخواهیم بدانیم چاپ مقاله در چه مجلاتی، در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است.

چاپ مقاله در چه مجلاتی، در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است؟

آزمون مصاحبه دکتری، یکی از سرنوشت ساز ترین مراحل برای کسانی است که میخواهند وارد مقطع دکتری شوند. متقاضیان بعد از اعلام نتایج آرمون کتبی، در صورت مجاز شدن، میتوانند از یک یا چند دانشگاه دعوت به مصاحبه شوند. برای موفقیت در آزمون مصاحبه لازم است داوطلبان برنامه ریزی لازم را انجام دهند تا بتوانند امتیاز لازم را از داوران کسب کنند. در همین راستا، با توجه به اینکه امتیازات پژوهشی نقش مهمی در نتیجه آزمون مصاحبه دکتری ایفا میکنند، از این رو میخواهیم در ادامه در مورد چاپ مقاله صحبت کنیم و بدانیم در آزمون مصاحبه دکتری، چاپ مقاله در چه مجلاتی امتیاز دارند.

چاپ مقاله 

دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه ها، هر یک به دلایل شغلی و تحصیلی، نیاز دارند تا مقاله یا مقالاتی را در مجلات علمی به چاپ برسانند. نگارش مقاله مزایا و امتیازات بسیار زیادی دارد و سال هاست بسیاری از اکتشافات بزرگ دنیا، از دل همین مقالات علمی سرچشمه گرفته است. یکی از مهمترین امتیازات چاپ مقاله، کمک به تقویت رزومه است. از این رو داوطلبانی که میخواهند خود را آماده آزمون مصاحبه دکتری کنند، نیاز دارند تا مقاله چاپ کنند. در ادامه در مورد پروسه چاپ مقاله صحبت میکنیم.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله 

تهیه مقاله: برای داشتن مقاله، یا باید نگارش شود، یا از پایان نامه یا رساله استخراج شود.

ترجمه مقاله: اگر میخواهید به مجلات بین المللی ارسال کنید، مقاله حتما باید توسط مترجم تخصصی رشته خود، ترجمه و ویراستاری شود.

انتخاب مجله: یکی از مهمترین مراحل در پروسه چاپ مقاله، انتخاب درست ژورنال است. متاسفانه بیشترین دلیل ریجکت مقالات، بدلیل عدم توجه به این بخش است. برای اینکه این مشکل پیش نیاید، بهتر است به دقت چند ژورنال مرتبط انتخاب شود، سپس با بررسی اهداف مجلات، یک نشریه که نزدیکترین ارتباط موضوعی را با مقاله دارد، انتخاب شود.

فرمت بندی و سابمیت: پس از آماده شدن مقاله و انتخاب مجله، زمان فرمت بندی و ارسال است. برای فرمت بندی مقاله باید به بخش راهنمای نویسندگان مجله بروید و فایل مربوطه را دانلود کنید. سپس با استفاده از آن مقاله را به ساختار مجله درآورید. بعد از آن، میتوانید مقاله از طریق سیستم سابمیت مجله و یا از طریق ایمیل، به سردبیر ارسال نمائید.

داوری مقاله: زمانی که مقاله به دست ادیتور رسید، مقالاتی که استاندارد لازم را ندارند و از از نظر موضوعی با اهداف مجله سازگار نیستند ریجکت میشوند و مابقی برای بررسی بیشتر به چند داور ارسال میشوند. داوران مجله هم پس از بررسی محتوایی، در صورتیکه مقاله را مناسب دیدند، پذیرش میکنند، اگر دارای ایرادات جزئی باشد، اصلاحیه میزنند و در صورتیکه دارای ایرادات کلی باشند، ریجکت میشوند.

پذیرش و چاپ: مقالاتی که پذیرش میشوند، به نویسندگان نامه پذیرش ارسال میشود و معمولا در شماره آتی به چاپ میرسد.

چاپ مقاله در چه مجلاتی، در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است؟

در مصاحبه دکتری هر نشریه داخلی و خارجی که معتبر باشند و هنوز جز بلک لیست دانشگاه ها قرار نگرفته باشند دارای امتیاز پژوهشی است. از این رو مجلات داخلی و خارجی به دو دسته مجلات علمی پژوهشی خارجی و علمی پژوهشی داخلی تقسیم بندی میشوند. در مصاحبه دکتری، هر مقاله علمی پژوهشی میتواند 1 تا 7 امتیاز داشته باشد که این امتیاز با توجه به اعتبار نشریه و نظر داوران اعمال میشود. 

مجلات علمی پژوهشی خارجی

مجلات ISI: این مجلات به دو دسته مجلات ایمپکتدار و مجلات بدون ایمپکت تقسیم بندی میشوند. معمولا در مصاحبه دکتری برای هر مقاله چاپ شده در مجلات ایمپکتدار بین 6 الی 7 امتیاز در نظر میگیرند. همچنین مجلات بدون ایمپکت، بسته به نظر اساتید، بین 3 الی 6 امتیاز خواهند داشت.

مجلات اسکوپوس: این مجلات از نظر کیفیت به چهار دسته کیو 1، کیو2، کیو3 و کیو 4 تقسیم بندی میشوند. معمولا مجلات کیو 1 و 2 بین 6 الی 7 امتیاز و مجلات کیو 3 و 4 بین 3 الی 6 امتیاز خواهند داشت.

مجلات پابمد: مجلات معتبر پابمد بسته به نظر اساتید، بین 5 الی 7 امتیاز پژوهشی خواهند داشت.

مجلات ISC: این مجلات هم مثل مجلات ISI، به دو دسته دارای ضریب تاثیر، و بدون ضریب تاثیر تقسیم میشوند. مجلات ISC دارای ضریب تاثیر 5 الی 6 امتیاز  و مجلات بدون ضریب تاثیر 3 الی 4 امتیاز دریافت خواهند کرد.

مجلات علمی پژوهشی داخلی

مجلات علمی پژوهشی متعلق به دانشگاه های دولتی معمولا دارای 6 الی 7 امتیاز پژوهشی هستند. همچنین مجلات علمی پژوهشی متعلق به دانشگاه های آزاد بین 4 الی 6 امتیاز خواهند داشت.

مجلات علمی ترویجی نهایتا دارای 2 امتیاز پژوهشی خواهند بود.

نکته: مجلات سلب اعتبار شده، بلک شده و جعلی هیچ امتیاز ندارند و چاپ مقاله در این مجلات حتی ممکن است برای نویسندگان امتیاز منفی تلقی شود.

خدمات چاپ مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش