چاپ مقاله چیست و چه مزایایی دارد؟

انتشار 11 فروردین 1400
مطالعه 4 دقیقه

پژوهشگران، اساتید و دانشجویان مقاطع تکمیلی، هر کدام برای اینکه بتوانند به اهداف پژوهشی خود برسند، نیاز دارند تا مقالاتی را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برسانند. از این در این مطلب میخواهیم در مورد دلایل چاپ مقاله و مزایای آن صحبت کنیم.

چاپ مقاله چیست و چه مزایایی دارد؟

نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، یکی از بهترین راه های نشر و ثبت یافته های جدید علمی است. از سال دور، همواره دانشمندان، محققان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای اینکه بتوانند، یافته های جدید خود را ثبت کنند، از دانشگاه های معتبر اپلای بگیرند یا از رساله دکتری خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، نیاز دارند تا مقاله یا مقالات علمی نگارش و چاپ کنند. با این کار افراد مختلف میتوانند یافته های جدید خود را در مجلات علمی ثبت کنند تا هم از سرقت علمی نوشته های خود جلوگیری کنند و هم یافته های خود را در اختیار سایر علاقه مندان قرار دهند. باید به این نکته توجه کنیم که پایگاه های علمی مختلف مثل ISI و اسکوپوس، در سال های اخیر بخاطر همین مقالات، تبدیل به بزرگترین منبع اطلاعات علمی شده اند و همین یافته ها کمک بسیاری بسزایی به پیشرفت علمی بشریت کرده اند. در ادامه میخواهیم برخی مزایای چاپ مقاله را بیان کنیم.

چاپ مقاله چه مزایایی دارد؟

  • برای پژوهشگران: برای کسانی که به عنوان محقق فعالیت میکنند و از یافته های جدید خود مقاله تهیه میکنند، بزرگترین مزایای چاپ آن، ثبت اثر بنام خودشان است. اهمیت این موضوع زمانی به اوج خود میرسد که ممکن است در سراسر جهان، روی یک موضوع خاص، تعدادی از افراد همزمان به پژوهش و تحقیق و نتیجه گیری برسند، اما امتیاز کشف موضوع بنام کسی میشود که زودتر آن را ثبت کند.

  • برای اساتید دانشگاه: اساتید دانشگاه ها برای اینکه بتوانند ارتقای علمی بگیرند، نیاز دارند تا مقاله چاپ کنند. همچنین تعیین سمت های دانشگاه هایی مثل منصوب شدن به معاونت یا رسایت دانشگاه ها، بر حسب فاکتور رزومه پژوهشی اساتید انجام میگیرد.

  • برای دانشجویان: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت دو نمره پایان نامه و تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه دکتری و اپلای از دانشگاه های معتبر، همچنین دانشجویان دکتری برای دریافت اجاره دفاع و فارغ التحصیلی نیاز دارند تا مقاله چاپ کنند.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله در مجلات معتبر

تهیه مقاله: برای اینکه بتوانید مقاله چاپ شده داشته باشید، اول باید یا مقاله ای را بنویسید و یا اینکه از پایان نامه یا رساله دکتری خود، استخراج مقاله انجام دهید.

ترجمه مقاله: مرحله بعدی ترجمه مقاله است. با توجه به اینکه مطالب یک مقاله، مطالب تخصصی و دارای اصطلاحات زیاد علمی است، از این رو بهتر است شخصی ترجمه مقاله را به عهده میگیرد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع مقاله هم اشراف کامل داشته باشد.

انتخاب مجله: مرحله بعدی و بسیار مهم، انتخاب مجله است. همانطور که میدانید، مجلات علمی، دارای اهداف خاصی هستند که آنها را ملزم میکند یک یا نهایتا چند موضوع علمی را بررسی کنند، از این رو اگر مقاله ای که به نشریه خاصی ارسال میشود، اگر در حیطه موضوعی یکسانی نباشند، ادیتور بدون داوری، مقاله را ریجکت خواهد کرد. 

فرمت بندی مقاله: پس از انتخاب مجله، زمان فرمت بندی مقاله طبق اصول نشریه انتخابی است. تمام مجلات علمی، در سایت خود دارای بخش راهنمای نویسندگان هستند که در این بخش نحوه نگارش و قالب مقاله را به نویسنده ارائه میدهند نویسنده را الزام میکنند که مقاله خود را بر طبق این اصول نگارش کنند.

سابمیت مقاله: بعد از فرمت بندی، زمان ارسال مقاله است. مجلات اگر دارای سیستم سابمیت باشند، مقاله از همین طریق و با بارگذاری در کارتابل مجله سابمیت میشود و اگر دارای سیستم سابمیت نباشند، مقاله به صورت مستقیم به سردبیر ایمیل زده میشود.

داوری اولیه: پس از ارسال مقاله، داوری اولیه مقاله توسط خود ادیتور انجام میگیرد. در این مرحله موضوع مقاله بررسی شده و اگر با اسکوپ مجله هم خوانی داشته باشد، برای داوری اصلی به چند داور ارسال میشود.

داوری ثانویه: در این مرحله مقاله به صورت کامل توسط چند داور بررسی میشود و در صورتیکه دارای استاندارد های لازم مجله باشد، پذیرش میشود، اگر ایرادات ریزی داشته باشد اصلاحیه میخورد و اگر از نظر داوران ضعیف باشد، ریجکت میشود.

چاپ مقاله: پس از پذیرش مقاله، نامه پذیرش به ایمیل نویسنده مسئول ارسال میشود و در زمان ثبت شده در نامه پذیرش مقاله چاپ میشود. معمولا مقاله در شماره آتی مجله به چاپ خواهد رسید.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش