چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری سال 99

انتشار 14 دی 1398
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بهترین راه های تقویت رزومه پژوهشی برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری ، چاپ مقاله است. در ادامه بطور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری سال 99

پس از اینکه نتایج نهایی آزمون کتبی دکتری در گروه های مختلف مشخص شد ، دانشجویانی که حدنصاب مجاز برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری را کسب کرده اند ، میتوانند خود را آماده شرکت در این آزمون کنند. جلسه آزمون دکتری به طور میانگین برای هر داوطلب 15 دقیقه زمان میبرد ، و آنها باید از این فرصت بخوبی استفاده کنند. عوامل زیادی می تواند باعث موفقیت داوطلبان در آزمون مصاحبه شود که مهم ترین آن داشتن رزومه قوی پژوهشی است. رزومه پژوهشی همان مقالات ، کتاب ها و کنفرانس های مرتبط با رشته تخصصی هستند که داوطلبان میتوانند با تقویت خود در این بخش ها ، شانس قبولی خود را بالا ببرند. در این مطلب می خواهیم در مورد چاپ مقاله و امتیازاتی که می تواند در آزمون مصاحبه برای داوطلب بهمراه داشته باشد صحبت کنیم.

چاپ مقاله

یک مقاله علمی ، نتیجه مطالعه و پژوهش نظری و عملی یک یا چند محقق است که تلاش میکنند نتایج جدیدی را در حوزه خاصی از علم بدست آورد. زمانی که محققان به بعد جدیدی از علم دست پیدا میکنند یک گزارش از دستاوردهای خود را در قالب یک مقاله علمی تهیه می کنند؛ این گزارش از دو منظر با ارزش است. اول اینکه دانشمندان با چاپ مقالات خود می توانند دستاورد های خود را در اختیار همه قرار دهند ، دوم ، اینکه دستاوردهای آنها ، بنام خودشان ثبت خواهد شد.

چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری

همانطور که قبلا اشاره شد ، یکی از بهترین راه های تقویت رزومه دکتری ، نگارش مقاله و چاپ آن در ژورنال های معتبر بین المللی است. هر مقاله دارای 7 امتیاز پژوهشی است که می توان با ارائه چند مقاله تا 22 امتیاز پژوهشی نیز دریافت کرد. با توجه به این که کل امتیازات بخش پژوهشی 40 است ، چاپ مقاله بیش از نیمی از کل فعالیت های پژوهشی را شامل میشد و باید در اولیت قرار گیرد.

نگارش مقاله

نحوه نگارش مقاله ، باید بصورتی باشد که بتواند توجه داوران مجلات معتبر را جلب نماید و یک کار کاملا تخصصی است. تمام ژورنال های معتبر داخلی و خارجی برای خود استانداردهایی را در نظر گرفته اند. برای اینکه یک مقاله شانس پذیرش بالایی داشته باشد ، باید مقاله نگارش شده چه از نظر انتخاب موضوع ، چه از نظر محتوای اصلی و چه از نظر منابع و مآخذ ، به شکلی باشد که نشان دهد ، این مقاله در حیطه تخصصی خود یک قدم ، رو به جلو برداشته است.

انتخاب مجله ، فرمت بندی ، سابمیت ، داوری و دریافت پذیرش اولیه

انتخاب مجله: بعد از اینکه مقاله آماده شد ، یکی از مهمترین تصمیمات ، انتخاب مجله مناسب با موضوع مقاله است. متاسفانه عدم توجه به انتخاب مجله باعث شده است تا بیشترین آمار ریجکت مقاله ، به همین انتخاب مجله باز گردد. قبل از انتخاب مجله باید به صورت دقیق از اهداف مجله آگاهی یابید تا مقاله خود را به ژورنالی درست ارسال کنید.

فرمت بندیمقاله قبل از اینکه به نشریه انتخابی سابمیت گردد ، باید طبق اصول و چارچوب مجله فرمت بندی شود. این بخش در قسمت راهنمای نویسندگان قابل رویت است و رعایت تمام نکات ذکر شده ، برای تمام مقالات مقالات الزامی است.

سابمیت مقاله: پس از فرمت بندی ، مقاله آماده سابمیت به مجله است. سیستم سابمیت در مجلات به دو گونه ارسال مستقیم توسط ایمیل ( بدون دریافت یوزر و پسوورد ) و ارسال از طریق سیستم سابمیت مجله (دریافت یوزر و پسوورد) انجام میپذیرد.

داوری مقاله: پس از سابمیت، بطور میانگین مقاله 4 تا 8 هفته در دست ادیتور مجله قرار میگیرد و تیم تخصصی ، مقاله را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میدهند. اگر مقاله کیفیت لازم را داشته باشد ، ادیتور مقاله را در اختیار چند داور قرار می دهد تا نظرشان در مورد کیفیت مقاله صادر کنند ، در نهایت مقاله در صورت داشتن کیفیت مناسب پذیرش خواهد شد.

موسسات علمی

همان طور که می دانید ، بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری، تا شروع آزمون مصاحبه حدود 1 الی 2 ماه زمان وجود دارد. در این زمان ، دانشجویان باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا با چاپ کتاب و مقالات علمی رزومه خود را بهبود ببخشند، اما یکی از مهمترین مسائلی که برای متقاضیان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری اهمیت دارد ، بحث زمان است. نگارش مقاله و کتاب و چاپ آنها نیاز به زمان دارد و در این چند ماه باقی مانده تا مصاحبه شاید نتوان رزومه چندان قوی جمع آوری کرد ؛ در این مرحله میتوان از کمک موسسات علمی بهره برد. 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را برای داوطلبان آزمون مصاحبه سال 99 بدهد که میتوانند در مصاحبه دکتری در بخش چاپ مقاله ، امتیاز بالایی کسب نمایند و  قبولی خود را در دانشگاه دلخواه تضمین کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش