چاپ مقاله در مجلات معتبر آی اس آی

انتشار 1 شهریور 1399
مطالعه 4 دقیقه

یکی از بهترین راه های موفقیت در مسیر علم، چاپ مقالات در ژورنال های معتبر علمی است. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ مقاله آی اس آی صحبت خواهیم کرد.

چاپ مقاله در مجلات معتبر  آی اس آی

شما چه دانشجوی کارشناسی ارشد باشید، چه مقطع دکتری و یا حتی استاد دانشگاه، برای اینکه بتوانید رزومه خود را تقویت کنید، فارغ التحصیل شوید و یا ارتقای علمی  پیدا کنید، نیاز دارید تا در مجلات معتبر، مقالاتی را به چاپ برسانید. همچنین با توجه به گسترش علوم نوين و لزوم دستيابي همگان به جديدترين تحقيقات علمي در زمينه هاي مختلف؛ علم سنجي يكي از ضروريات جامعه علمي محسوب مي شود كه اين كار شامل ارزيابي دقيق آخرين پيشرفت هاي علمي در زمينه هاي مختلف پژوهشی است. افراد میتوانند با رصد جديدترين تحقيقات صورت گرفته در سرتاسر جهان، از یافته های جدید اطلاع یافته و از آنها در راستای تولید علم بهره برند. در همين راستا موسساتي اقدام به سنجش اعتبار توليدات مختلف علمي نموده اند که سرآمد آنها موسسه ISI است.

نمایه ISI

ISI در واقع يك مرجع تعيين استاندارد در راستای معتبر بودن نشريان علمي در سراسر جهان است؛ بدين معنا كه صلاحيت نشريات مختلف در زمينه هاي مختلف علمی را مورد بررسي قرار داده و در صورت داشتن اعتبار علمي و رعايت استاندارد های فني چاپ نشريه، در ليست نشريات اين موسسه قرار مي گيرد. معمولا مجلات منتسب به ISI دارای داوری بسیار سختگیرانه، بهمراه پروسه داوری طولانی میباشد که همین خصوصیات، باعث ایجاد اعتبار بین المللی این مجلات در بین دانشجویان، محققان و اساتید شده است.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله در مجلات معتبر  آی اس آی

نگارش یا استخراج مقاله

اولین قدم، داشتن مقاله است. در همین راستا یا باید پژوهشی انجام داد و با توجه به نتایج آن مقاله تدوین کرد و یا اینکه از پایان نامه مقاله استخراج کرد. نگارش مقاله خوب حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد اما استخراج مقاله از پایان نامه میتواند سریعتر باشد و با توجه به اینکه پایان نامه هر فرد یک منبع اطلاعاتی خوب و منحصر به فرد میباشد، میتوان انتظار داشت مقاله استخراجی هم کیفیت مناسبی داشته باشد.

ترجمه مقاله

تمام مقالاتی که میخواهند به مجلات آی اس آی ارسال شوند، اول باید ترجمه تخصصی شوند. معمولا کسی ترجمه تخصصی را انجام میدهد که هم از نظر ترجمه و هم موضوعی، اشراف کامل به متن داشته باشد. به زبان ساده تر، متنی که دارای موضوع پزشکی است، باید توسط یک پزشک ترجمه گردد و از ارائه آن به مترجمین دیگر خودداری شود. ترجمه یکی از حیاتی ترین بخش های مقاله است و اگر ترجمه مقاله خوب نباشد بدون تردید مقاله ریجکت خواهد شد.

انتخاب مجله

انتخاب یک ژورنال که مناسب مقاله نوشته شده باشد بسیار مهم و حساس است. باید قبل از هر اقدامی موضوع و اهداف مجله بررسی شود و آخرین مقالات پذیرش شده نیز مورد بررسی قرار گیرند. اگر مجله و مقاله کاملا هم اسکوپ و هم موضوع باشند میتوان مقاله را به آن سابمیت نمود.

فرمت بندی مقاله

پس از ترجمه مقاله، متن مقاله باید طبق چارچوب و استاندارد تعیین شده مجله فرمت بندی شود. این دستور العمل را میتوان از بخش راهنمای نویسندگان تمام مجلات دانلود کرد. لازم است تمام مواردی که در این بخش درخواست میشود مو به مو انجام شود تا مقاله برگشت نخورد.

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله به مجله به دو صورت انجام میشود. یا از طریق ایمیل و مستقیم به سردبیر مجله ارسال میشود و یا اینکه خود مجله دارای سیستم سابمیت است و از طریق کارتابل خود ژورنال، پس از درج مشخصات، فایل مقاله بارگزاری میشود. در روش دوم، یوزر و پسووردی ارائه میشود که بعدا میتوان از آن برای بررسی مقاله استفاده نمود.

داوری مجله

پس از این که مقاله به مجله ارسال شد، در اولین قدم، ادیتور مجله مقاله را بصورت کلی بررسی میکند. در این بررسی موضوع مقاله، چکیده و بخش منابع بررسی شده، درصورت مناسب بودن و همخوانی با اهداف مجله، برای بررسی به چند داور ارسال میشود. پروسه بررسی یک مقاله میانگین 2 الی 4 ماه زمان میبرد. پس از بررسی، داوران نظر خود را در قبال پذیرش، رد و یا انجام اصلاحیه در قالب یک ایمیل، به اطلاع نویسنده مسئول میرسانند. در صورت پذیرش، نامه ای با عنوان نامه پذیرش برای نویسنده مسئول ارسال شده که تاریخ و شماره چاپ در آن درج شده است.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش