چاپ مقالات ISI ،SCOPUS ،ISC ،PUBMED

انتشار 30 خرداد 1397
مطالعه 6 دقیقه

موسسه انتشاراتی آذرگان با داشتن تعاملات و رایزنی های گسترده با مجلات معتبر دنیا، آماده پذیرش و چاپ تضمینی مقالات علمی و پژوهشی شما عزیزان در ژورنال های ISI , SCOPUS, ISC, PUBMED می باشد.

چاپ مقالات ISI ،SCOPUS ،ISC ،PUBMED

چاپ مقالات ISI ،SCOPUS ،ISC ،PUBMED

نگارش و چاپ مقاله یکی از راه های پیشرفت و شناخته شدن پژوهشگران و دانشجویان و همچنین بهترین راه اشاعه نتایج، یافته ها و تحقیقات علمی آنهاست. نگارش مقاله می تواند فواید فراوانی داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان به ایجاد اعتماد بنفس در نویسنده ، کسب دو نمره پایان نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، موفقیت در راه یابی به مقطع دکتری، افزایش حقوق و مزایا ؛ رتبه و امتیاز علمی برای اساتید و  ... اشاره کرد. 

مراحل ارسال مقاله به نشریه :

  1. استخراج مقاله از پایان نامه و یا نگارش مقاله علمی 
  2. ترجمه تخصصی مقاله 
  3. انتخاب نشریه مناسب و هم اسکوپ با مقاله نگارش شده
  4. ویراستاری تخصصی مقاله و فرمت بندی آن طبق چارچوب نشریه انتخابی
  5. سابمیت مقاله به مجله

مراحل چاپ مقاله :

  1. پس از طی مراحل بالا مقاله برای رسیدن به مرحله چاپ باید پروسه زیر را طی کند.
  2. بررسی اولیه مقاله توسط ادیتور نشریه
  3. در صورت داشتن ایرادات کلی ، ریجکت به نویسنده
  4. در صورت داشتن موضوع ناب و محتوای قوی اکسپت سریع مقاله
  5. در حالت عادی ارسال برای داوران نشریه برای بررسی بیشتر مقاله
  6. در این مرحله ، مقاله یا اکسپت می شود ، یا ریجکت می شود یا اصلاحیه می خورد.
  7. در پایان مقالاتی که اصلاحیه خورده اند ، پس از بر طرف شدن ایرادات پذیرش شده و آماده چاپ می شوند.

عوامل تاثیر گذار در بازه زمانی اکسپت و چاپ مقاله 

  1. نوع مجله ای که می­ خواهیم مقاله را در آن چاپ کنیم. مسلما  هر چه اعتبار یک مجله بالا باشد، سختگیری بیشتری برای چاپ مقاله خواهد داشت و زمان داوری بیشتری نسبت به مجلات دیگر خواهد داشت. مثلا مجلات علمی پژوهشی داخلی جز مجلات بسیار سخت گیر می باشند، که پروسه داوری 3-4 ماهه دارند. اما برخی مجلات حتی برخی مجلات معتبر ISI بازه داوری کوتاهی داشته و در صورتی که مقاله خوبی نوشته باشید، در یک ماه نتیجه داوری خود را اعلام می کنند.
  2. یا در خصوص مجلات خوب الزویر (مثلا ایمپکت بالای ۰/۵) هیچ وقت به دنبال گرفتن اکسبت و چاپ مقاله در کمتر از ۶ یا ۷ ماه نباشید. زیرا در این گونه مجلات ۹۸ درصد مقالات حداقل یک بار ریوایز میخورند و این یعنی حداقل ۳ تا ۴ ماه زمان علاوه بر زمان 3-4 ماهه لازم برای مراحل چاپ مقاله.
  3. نوع مقاله ای که می­ خواهید چاپ کنید. مثلا مقاله شما علمی پژوهشی هست یا یک مقاله مروری یا ریویو می باشد.
  4. داوری مجلات نیز در بازه زمانی چاپ مقاله تاثیر می گذارد. برخی مجلات و ژورنال ها داوری بسیار سختی برای مقالات دارند. ممکن است یک مقاله برای 4 داور فرستاده شود.
  5. محتوای مقاله که قصد چاپ کردن آن را دارید. اگر مقاله ای محتوای قوی داشته باشد و از لحاظ ساختاری و گرامری خوب نوشته شده باشد، در همان ابتدای کار پذیرفته شده و نیازی به بررسی توسط داورهای مختلف نخواهد بود. اما گاهی مقاله شما دارای برخی ایرادات گرامری و نوشتاری است. در این صورت مجله مقاله شما را با شرط اصلاح ایرادات پذیرش می کند (ریوایز). در این صورت شما باید دوباره مقاله خود را بازبینی کنید و برای داوری بعدی مجل ارسال کنید. در نتیجه پروسه داوری مقاله شما طولانی خواهد بود. گاهی پیش میاید که در چنین شرایطی یکبازه زمانی 5-6 ماهه طول میکشد تا یک مقاله از سوی مجله تائید شود.

بسیاری از محققان برای پذیرش و چاپ مقاله خود محدودیت زمانی دارند و تمایل دارند تا فرآیند چاپ و پذیرش مقاله خود را در بازه زمانی کوتاهی انجام دهند. بنابر این در این بخش به برخی نشریاتی که چاپ سریع مقاله دارند (rapid publication)  اشاره می کنیم تا دانشجویان و محققانی که قصد دارند مقاله خود را در مدت زمان کوتاهی به چاپ برسانند از آنها استفاده کنند. لازم به ذکر است که این نشریات صرفاً مدت زمان بررسی و داوری مقاله را کوتاه می‌کنند و کوتاه نمودن مدت زمان داوری به معنای پذیرش و چاپ نیست. چه بسا این امکان وجود دارد که بعد از گذشت ۲ هفته و بررسی‌های لازم، داوران مقاله را رد (ریجکت) کنند.

لیست ناشرانی که امکان چاپ سریع مقاله دارند:

۱- انتشارات وایلی اوپن اکسس (Wiley Open Access). این انتشارات در حوزه بیولوژی، شیمی و بهداشت و سلامت اقدام به انتشار مقالات می‌نماید. لیست مقالات پذیرفته شده در مجلات مختلف این انتشارات در پایگاه علمی پابمد نشان داده می‌شود.

۲- انتشارات بایو مد سنترال (BioMed Central). این انتشارات در تمامی حوزه‌های بیولوژی و پزشکی به چاپ مقاله اقدام می‌کند. داوری مقالات در مجلات مختلف این انتشارات کمتر از ۲ ماه صورت می‌گیرد و مقالات پذیرفته شده سریعاً در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند.

۳- انتشارات الزویر (Elsevier). مجلاتی که در حوزه درمانهای بالینی و پزشکی در پایگاه الزویر فعالیت دارند امکان انتشار سریع را دارند. این مجلات حداکثر ۲ یا ۳ هفته زمان لازم دارند تا نتیجه داوری را به نویسندگان اعلام کنند و مقالات پذیرفته شده آن نیز در طول ۲ روز آنلاین می‌شوند.

۴- انتشارات F1000 Research. این انتشارات مقالات علمی پژوهشی در تمامی حیطه‌ها را منتشر می‌کند. این انتشارات در عرض ۷ روز مقالات را به چاپ می‌رساند. در مجلات این پایگاه مقالات قبل از اینکه داوری شوند در وب سایت مجلات آنلاین می‌شوند اما بر روی آنها عنوانی با نام “در انتظار برای داوری” درج می‌گردد.

۵- انتشارات تیلور و فرانسیس (Taylor & Francis). اغلب مجلات این انتشارات امکان چاپ سریع را ارایه می‌دهند. این انتشارات در سه حالت اقدام به چاپ سریع می‌کند.
- نسخه نهایی اما اصلاح نشده (از لحاظ موارد تایپی و ویرایشی) در مدت ۵ روز کاری در وبیاست مجله آنلاین می‌شود.
- نسخه اصلاح شده و نهایی آنلاین می‌شود.
- در بسیاری از مجلات این پایگاه، مقالات منتخب سریعاً در لیست آماده برای چاپ قرار می‌گیرند.

۶- انتشارات BMJ. این انتشارات در حیطه پزشکی و بهداست و سلامت به چاپ مجله و مقاله اقدام می‌کند. تقریاً متوسط زمان لازم از سابمیت تا اولین تصمیم گیری داوران برای هر مقاله ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد. برای پذیرش و چاپ نیز حدود ۸ تا ۱۰ هفته زمان نیاز است.

۷- انتشارات Dove Medical Press. این انتشارات، یک انتشارات Open access هستند که مجلات آن در حیطه‌های تکنولوژی، علوم پایه و پزشکی به چاپ مقاله می‌پردازند. تقریباً برای تمامی مجلات این انتشارات، مدت زمان متوسط برای داوری بین ۲ تا ۳ هفته است و تصمیم‌گیری ادیتور نیز برای پذیرش یا عدم پذیرش نهایی بین ۲ تا ۷ روز طول  ‌می‌کشد. در کل مدت زمان لازم برای تصمیم گیری نهایی بر روی یک مقاله ۴ هفته می‌باشد. در سال ۲۰۱۶ میزان عدم پذیرش مقالات از سوی مجلات این انتشارات در حدود ۵۳ درصد بود.

به طور کلی خدماتی که در گروه انتشاراتی آذرگان انجام می شود عبارت است:

 اکسپت و چاپ مقاله در معتبرترین مجلات ایندکس ISI , SCOPUS ,  ISC و PUBMED در تمامی رشته های دانشگاهی، ترجمه و ویرایش تخصصی مقاله و کتاب، تقویت رزومه و کسب نمره پایان نامه بر حسب آیین نامه های دانشگاهی ، چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی و ... . همواره سعی ما بر این بوده است، که چاپ مقاله تضمینی و در کمترین زمان انجام شود، تا بتوانیم رضایت شما کاربر عزیز را جلب نماییم.
از دیگر خدمات موسسه آذرگان، چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب، ترجمه تخصصی متون و مقالات، واریز حوالجات ارزی با پی پال، ویرایش نیتیو،  و ... می باشد. که چاپ کتاب را با هزینه رقابتی و در تیراژ دلخواه شما انجام می دهیم.

شما کاربر عزیز جهت دریافت اطلاعات تکمیلی از خدمات موسسه و ثبت سفارش خود می توانید از طریق سایت اصلی موسسه آذرگان اقدام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی درخواست شما عزیزان خواهند بود.

تخصص ما، پشتوانه اعتماد شماست.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش