چاپ کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز پژوهشی خواهد داشت؟

انتشار 15 فروردین 1401
مطالعه 4 دقیقه

یکی از راه های تقویت رزومه پژوهشی در مصاحبه دکتری، چاپ کتاب است. در این مطلب میخواهیم بدانیم چاپ کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز پژوهشی خواهد داشت؟

چاپ کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز پژوهشی خواهد داشت؟

یکی از بهترین راه های نشر و انتقال افکار، ایده ها و اطلاعات افراد به همدیگر، چاپ کتاب است. چاپ کتاب علاوه بر اینکه میتواند مزایای مادی و معنوی زیادی برای نویسنده به همراه داشته باشد، باعث میشود نویسنده، بعنوان فردی متخصص در حیطه موضوعی کتاب، شناخته شود. در مصاحبه دکتری نیز با توجه به ارزش کتاب، داوران برای داوطلبانی که توانسته باشند در رشته تخصصی خود کتاب چاپ کنند، امتیاز ویژه ای قائل میشوند. در همین راستا با ما همراه باشید.

تصویر
 

چطور میتوان کتابی برای چاپ تهیه کنیم؟

برای اینکه کتابی برای چاپ داشته باشیم، از سه راه میتوانیم برای خود فایل کتاب تهیه کنیم. یا باید با توجه به تخصصی که داریم، در حیطه کاری خود کتابی تالیف کنیم، یا اینکه کتاب های خارجی و جدید مرتبط با رشته خود را مطالعه و سپس ترجمه کنیم، یا نهایتا از پایان نامه خود کتاب استخراج کنیم. تالیف یا ترجمه کتاب کاری بسیار تخصصی و زمان بر است و ارزش علمی بسیار بالایی دارد، اما دانشجویان برای اینکه بتوانند امتیاز چاپ کتاب را دریافت کنند، میتوانند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند که پروسه ای به مراتب راحتر و سریعتر از دو روش قبلی است.

پروسه چاپ کتاب چگونه است؟

در ابتدا باید فایل آماده داشته باشیم: پیش از اینکه فایل کتاب خود را آماده کردیم، بهتر است متن آن را ویراستاری کنیم. سپس برای اینکه مراحل چاپ کتاب سریعتر انجام شود، فایل نهایی را به ناشری معتبر میسپاریم.

صفحه آرایی کتاب: ناشر با توجه به موضوع، سریعا کتاب را در یکی از قطع های رایج صفحه آرایی میکند. صفحه ارایی همان زیبایی ظاهری صفحات کتاب است.

دریافت شابک: قدم بعدی دریافت مجوز شابک از خانه کتاب است. 

دریافت مجوز فیپا: در این مرحله از کتابخانه ملی مجوز فیپا درخواست میشود. این مجوز 2 الی 4 هفته زمان خواهد برد.

طراحی جلد: با توجه به موضوع کتاب لازم است طرحی برای رو و پشت جلد طراحی گردد.

دریافت مجوز ارشاد: فایل نهایی کتاب بهمراه مجوز های دریافت شده و طرح جلد باید به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال میشود. فایل توسط این اداره بررسی شده و در صورت داشتن برخی ایرادات، اصلاحیه میخورد و نیاز است نویسنده این موارد را حل کند، در صورتیکه فایل کتاب تایید شود، مجوز ارشاد صادر میشود.

صحافی و چاپ: پس از دریافت مجوز ارشاد، کتاب در تیراژ و تعداد درخواستی صحافی و چاپ میشود. معمولا اگر این تعداد زیر 200 نسخه باشد از چاپ دیجیتالی و اگر این تعداد بالای 1000 نسخه باشد از چاپ آفست استفاده میشود.

مجوز اعلام وصول: برای اینکه مجوز نشر کتاب صادر شود، لازم است 3 الی 10 نسخه (با توجه به تعداد نسخه چاپ شده) از کتاب نهایی چاپ شده باید به اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی ارسال شود تا در صورت تایید مجوز نهایی نشر صادر شود.

تصویر
 

چگونه پایان نامه خود را تبدیل به کتاب کنیم؟

در ابتدا باید بدانیم، خود فایل پایان نامه نمیتواند به چاپ برسد، از این رو باید تغییراتی روی آن انجام شود تا بتوان مجوز های لازم را دریافت کرد. در ابتدا سعی کنید عنوان کتاب را متفاوت با پایان نامه انتخاب کنید. سپس مواردی که نشان دهد این فایل قبلا پایان نامه بوده را حذف کنید. صفحات اول پایان نامه، آرم دانشگاه، نام استاد و ... از این موارد هستند. تمام کلماتی مانند "این پایان نامه"، " این مطالعه"، " این رساله" و ... را حذف و بجای آنها از کلمه "این کتاب" استفاده کنید. چکیده فارسی را مقدمه اضافه کنید، یک پیش گفتار مناسب بنویسید، چکیده انگلیسی را حذف کنید و در نهایت نمودار ها و جداولی که نیاز نمیدانید را حذف نمائید تا فایل کتاب آماده شود. 

چاپ کتاب چند امتیاز پژوهشی در مصاحبه دکتری دارد؟

همانطور که گفتیم، میتوانیم از طریق تالیف، ترجمه و تبدیل پایان نامه به کتاب، برای خود کتاب تهیه و چاپ کنم. بصورت کلی داشتن کتاب چاپ شده در مصاحبه دکتری 4 امتیاز پژوهشی دارد که میتواند برای داوطلبان بسیار ارزشمند باشد. با توجه به اینکه تبدیل پایان نامه به کتاب کار چندان دشواری نیست، توصیه میکنیم علاقه مندان شرکت در آزمون دکتری، به هیچ وجه امتیاز کتاب را از دست ندهند!

چاپ کتاب در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین موسسه آذرگان با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه چاپ کتاب،  میتواند کتاب های تالیفی و ترجمه شده شما را در سریعترین زمان، با قیمت های مناسب و در تیراژ دلخواه بچاپ برساند. همچنین در صورت نیاز به تبدیل پایان نامه به کتاب، بصورت تخصصی و توسط متخصص رشته شما، این کار انجام میگیرد. 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش