چاپ کتاب دانشگاهی با قیمت مناسب

انتشار 5 خرداد 1400
مطالعه 4 دقیقه

یکی از مهمترین کارهایی که دانشجویان برای تقویت رزومه پژوهشی خود انجام میدهند، چاپ کتاب است. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ کتاب دانشگاهی و مزایای آن صحبت کنیم.

چاپ کتاب دانشگاهی با قیمت مناسب

افراد برای اینکه بتوانند به اهداف کاری و تحصیلی خود برسند، نیاز دارند تا رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند، یکی از بهترین راه های بهبود کیفیت رزومه پژوهشی، چاپ کتاب است. چاپ کتاب میتواند بصورت تالیف شده یا ترجمه شده از منابع خارجی باشد. بخصوص دانشجویانی که تصمیم دارند رزومه خود را با چاپ کتاب قویتر کنند، حتما میتوانند روی امتیاز کتاب حساب ویژه باز کند، اما دانشجویانی که بدنبال چاپ کتاب دانشگاهی هستند، نیاز دارند تا این کار را با هزینه ای مناسب انجام دهند. اما در ابتدا میخواهم بدانیم، برای اینکه کتابی به چاپ برسد، باید چه مراحلی را طی کند!

مراحل چاپ کتاب

مرحله آماده سازی کتاب: در این مرحله نویسنده موظف است فایل کتاب را بصورت آماده و تمام شده تحویل ناشر دهد. اگر کتاب تالیف شده و یا از منابع خارجی ترجمه شده، بهتر است بعد از آماده سازی توسط یک ویراستار مجرب بررسی گردد تا هم ایرادات نگارشی و املائی رفع شوند، هم جملات برای خواننده روان تر و روشتر شود.

صفحه آرایی: همانطور که میدانید هر کتابی با توجه به موضوع و تعداد صفحات خود، باید به یکی از قطع های رایج در چاپ، صفحه آرایی شود از این رو اگر برای مثال کتاب شما یک کتاب دانشگاهی است، معمولا صفحه آرا کتاب را در قطع وزیری که اندازه صفحات آن 17 در 23 سانتیمتر است فرمت بندی میکند.

شابک: مجوز شابک همان مخفف شماره استاندارد بین المللی کتاب است که از طریق سایت "خانه کتاب" اقدام میگردد که یک شماره 13 رقمی منحصر بفرد به آن اختصاص داده میشود. معمولا شابک را میتوان یک روزه دریافت نمود.

فیپا: فهرست نویسی پیش از انتشار، مجوزی است که از "کتابخانه ملی" دریافت میشود که اطلاعات کتابشناختی کتاب در صفحه شناسنامه آن درج میگرد. معمولا دریافت فیپا، حدود 2 الی 4 هفته زمان نیاز دارد.

طراحی جلد: طراح موظف است با نظر نویسنده کتاب و با توجه به موضوع، طرحی را برای رو و پشت جلد کتاب طراحی کند. 

مجوز ارشاد: فایل کتاب بهمراه مشخصات نویسندگان و طرح جلد باید توسط ناشر به "اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی" ارسال گردد. پس از بررسی فایل ها در صورتیکه محتوای آن تایید گردد، اجازه چاپ داده میشود، در غیر این صورت مواردی بعنوان فایل اصلاحیه به نویسنده ارجاع میشود که موظف است برخی عبارات یا کلمات را حذف یا جایگزین نماید.

اعلام وصول: اعلام وصول همان مجوز چاپ است، ناشر موظف است چند نسخه چاپ شده را به وزارت ارشاد ارسال کند، در صورتیکه کتاب چاپ شده با مورد تایید شده همخوانی داشته باشد کتاب اعلام وصول دریافت میکند و عملا پروسه چاپ کتاب به پایان میرسد.

تصویر
 

قیمت تمام شده کتاب به چه عواملی بستگی دارد؟

  • تعداد صفحات کتاب

  • جنس کاغذ

  • تعداد تیراژ

  • قطع کتاب

  • نوع صحافی

  • نوع و جنس طرح جلد

چاپ کتاب دانشگاهی با قیمت مناسب

دانشجویان با توجه به اینکه نیاز دارند تا برای دریافت امتیازات پژوهشی، کتاب چاپ کنند، بدنبال ناشری میگردند که با هزینه مناسب، کتابی با کیفیت بالا چاپ کنند، و معمولا بدنبال تیراژ بالا و فروش کتاب نیستند و اکثرا چاپ کتاب با تعداد محدود را مد نظر دارند. با توجه به مواردی که ذکر شد، باید در مورد تعداد تیراژ، جنس کاغذ و موارد دیگر، قبل از هر کاری با ناشر صحبت های لازم را انجام دهد تا قیمت تمام شده را بداند.

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری یکی از آزمون های سخت و سرنوشت ساز هر داوطلبی است که میخواهد در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد. برای موفقیت و رسیدن به این هدف، در ابتدا باید در آزمون کتبی امتیاز لازم را کسب نمائید، سپس شما از طریق دانشگاه، دعوت به مصاحبه میشود که باید خود را از هر نظر آماده این چالش کنید. در این آزمون، اساتید از جنبه های علمی مختلف داوطلبان را سنجش میکنند، اما مهمترین عامل موفقیت در این آزمون، داشتن رزومه قوی پژوهشی است؛ از این رو یکی از مواردی که به داوطلبان توصیه میشود، چاپ کتاب است. چاپ کتاب میتواند کتاب تالیف شده، ترجمه شده از منابع خارجی یا کتاب استخراج شده از پایان نامه باشد. چاپ کتاب در این آزمون دارای 4 امتیاز پژوهشی است.

چاپ کتاب دانشگاهی با قیمت مناسب در موسسه آذرگان

یکی از بهترین موسسات فعال در زمینه های پژوهشی موسسه آذرگان است که توانسته است با خدمات خود، رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب نماید، یکی از این خدمات، چاپ کتاب در تیراژ های دلخواه است که توانسته است با اجماع تیمی قوی، متشکل از کارشناسان و متخصصان مجرب در زمینه آماده سازی و چاپ کتاب، کتاب های دانشگاهی را با قیمت مناسب به دانشجویان عرضه نماید. 

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش