چاپ فوری مقاله JCR

انتشار 12 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

موسسه انتشاراتی آذرگان، شما محقق و پژوهشگر گرامی را در جهت انتخاب صحیح و معرفی مجلات معتبر ISI و چاپ فوری مقاله در آن ها همراهی می نماید.

چاپ فوری مقاله JCR

journal citation reports) JCR) یک نشریه معتبر سالانه است، که مجلات ISI ایمپکت دار را فهرست می کند. سایت تامسون رویترز هر سال لیستی از مجلات معتبر دارای ضریب تاثیر را به صورت فایل اکسل منتشر می کند. این لیست معیار موثقی برای تمییز مجلات ایمپکت دار از مجلات بدون ایمپکت است. تمامی مجلات ISI در سایت تامسون رویترز نمایه می شود، ولی همه آنها دارای ایمپکت فکتور نمی باشند.
ضریب اهمیت هر مجله با مجله دیگر، و هر رشته نسبت به رشته دیگر متفاوت می باشد. این محاسبه که بر مبنای یک دوره سه ساله انجام می پذیرد، فقط برای مجلات نسبت داده می شود، نه برای مقاله و نویسنده.

ضریب تاثیر (impact factor (IF چیست؟

ضریب تاثیر (impact factor (IF)) یک ژورنال علمی ، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن یا citations) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است (روش محاسبه آن در ادامه  خواهد آمد). ولذا این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. (ژورنالی با IF بالاتر اهمیت بیشتری نسبت به ژورنالی با IF پایین تر دارد). ضریب تاثیر IF توسط Eugene Garfield بنیانگذار موسسه Institute for Scientific Information (که با نام ISI شناخته میشود) تعریف و تدوین شد. هرچند که در سال ۱۹۹۲ با خریداری این موسسه توسط شرکت Thomson Scientific & Healthcare به نام Thomson ISI شناخته میشود.

مقاله isi چیست؟

آی اس آی یا موسسه اطلاعات علمی(Institute for Scientific Information=ISI) در واقع یک پایگاه است که نشریات علمی سرتاسر جهان از کشورهای مختلف را نمایه می کند. هر نشریه رسمی که درخواست خود را در این موسسه ثبت نماید و بتواند در حیطه استانداردهای این موسسه قرار بگیرد، موفق به اخذ نمایه آی اس آی می شود. وقتی که شما می خواهید به اصلاح”در آی اس آی مقاله داشته باشید”باید به سراغ یکی از نشریاتی بروید که در این پایگاه نمایه شده است و پس از چاپ مقاله خود در نشریه مدنظر شما دارای مقاله آی اس آی هستید.بر خلاف باور عموم موسسه اطلاعات علمی هیچ نشریه ای ندارد و در اصطلاح  عامیانه یک سطح استاندارد، برای نشریات رسمی سراسر دنیا ارائه می دهد

به صورت عامیانه و متداول مقالاتی که در پایگاه تامسون رویترز نمایه می شوند به مقالات ISI  شهرت یافته اند، WOS  دو نوع مجله دارد که یکی دارای ایمپکت فاکتور بوده و دیگری بدون ایمپکت فاکتور هستند، به مجلاتی از WOS  که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR گفته می شود، و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed گویند. سالانه مجلات isi مورد ارزیابی قرار می گیرند و بعضا از isi خارج می شوند و گاهی ایمپکت می گیرند.

برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه تامسون می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید: http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/#journal_lists

چاپ و پذیرش مقاله isi چه امتیازاتی دارد؟

چاپ مقالات JCR  دارای اهمیت بسیار بالایی برای محققان و پژوهشگران است، چرا که استناد و ارجاع به این مجلات بسیار بیشتر از  سایر مجلات  است. همچنین چاپ این مجلات امتیازات زیادی برای دانشجویان و اساتید دارد، که از جمله آن ها عبارتند از:

  • کسب دو نمره پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد
  • تقویت رزومه علمی جهت مصاحبه دکتری
  • تقویت رزومه علمی جهت استخدام شغلی
  • تقویت رزومه علمی جهت پذیرش و اپلای دانشگاه های خارجی
  • ارتقای مرتبه و پایه اعضا هیئت علمی دانشگاه ها
  • ارتقا مرتبه شغلی برای بسیازی از مشاغل دولتی و خصوصی
  • پیش نیاز برای دفاع پایان نامه دکتری

 توجه داشته باشید، که نشریات و مجلات معتبر JCR تنها به چاپ مقالاتی می پردازند، که در راستای اهداف تخصصی خود و دارای بار علمی و یافته ی جدید باشند.  چنانچه شما بازدیدکننده گرامی برای فارغ التحصیلی در دوره های تحصیلات تکمیلی، پذیرش در مقطع دکتری و یا بورسیه به دانشگاه های خارج از کشور و  ارتقاء رزومه تحصیلی خود و... نیاز به چاپ مقاله JCR  دارید، کافی است درخواست خود را از طریق سایت موسسه آذرگان برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما در موسسه آذرگان در اسرع وقت مقاله شما را بررسی کرده و ژورنال های مرتبط و مناسب  با مقاله شما را پیشنهاد می دهند. مقاله پس از ویراستاری و اطمینان از صحت و سقم بار علمی آن جهت داوری به مجله مورد نظر ارسال می گردد. توجه داشته باشید که زمان داوری و اعلام نتایج آن در مجلات مختلف متفاوت است. 

جهت ثبت سفارش خود اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش