برنامه‌های همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های چین بررسی می شود

انتشار 18 اردیبهشت 1400
مطالعه 1 دقیقه

معاون مرکز همکاری های علمی وزارت علوم از بررسی برنامه‌های همکاری علمی پژوهشی و فناوری با دانشگاه‌های چین در هجدهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی خبرداد.

برنامه‌های همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های چین بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، هجدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری منتخب کشور، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، با حضور حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

عبدالحمید علیزاده گفت: در این نشست با بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات دانشگاه‌های پیشرو در حوزه راه‌اندازی اتاق‌های همکاری دانشگاهی، دستورالعمل راه‌اندازی اتاق‌های علمی دانشگاهی دانشگاه‌های کشور در خارج و دانشگاه‌های خارج از کشور در داخل (موضوع ماده ۳-۷ آئین‌نامه تشکیل کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین المللی در دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی و فناوری مصوب ۱۴۰۰/۱/۲۲) تهیه و جمع‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این نشست یک روزه برنامه‌های همکاری علمی پژوهشی و فناوری با دانشگاه‌های چین نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت متبوع، افزود: تلاش جامعه دانشگاهی در راستای ارتقای سطح علمی کشور با حفظ و توسعه روابط علمی بین المللی میان دانشگاه‌های ایران و جهان با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا قابل تقدیر است.

به گفته وی، راهبرد اصلی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، ارتقای ارتباطات دانشگاهی و بین‌المللی می‌باشد که این امر بی‌گمان نیازمند مشارکت کلیه مدیران و پژوهشگران عرصه بین‌المللی سازی آموزش عالی و به‌خصوص مدیران امور بین‌الملل دانشگاه‌ها است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش