بیش از ۷ هزار درس به صورت مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه می شود

انتشار 4 اسفند 1399
مطالعه 1 دقیقه

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جشنواره در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به صورت حضوری محدود و مجازی، با حضور دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، هیأت‌رئیسه، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اساتید و دانشجویان دو دانشگاه و سفرا برگزار

بیش از ۷ هزار درس به صورت مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه می شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران با شیوع کرونا به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرد و تاکنون بیش از ۷ هزار درس به صورت مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه شد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این جشنواره گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری حضوری جشنواره با شرکت تمامی دانشجویان، مهمانان و نمایندگان کشورهای مختلف محقق نشد ولی تلاش کردیم با کمک تکنولوژی این رویداد سالانه را جشن بگیریم.

وی با اشاره اینکه کرونا دنیا را در شوک فرو برد اما نکاتی را به همه ما یادآوری کرد، اظهار داشت: پیشرفت‌های دو قرن اخیر تمرکز بر روی بیماری‌های واگیر را کاهش داده بود، شیوع این همه‌گیری به همه ما نشان داد که علی‌رغم توسعه علم، انسان‌ها همواره مورد تهدید هستند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: یادآوری نقش بی بدیل علم از دیگر نکاتی است که در این مدت به آن دست یافته‌ایم چرا که هیچ‌چیز جایگزین علم نمی‌شود و بدون آن بشر به دوران قرون‌وسطی بازمی‌گردد.

نیلی احمدآبادی با تأکید بر اینکه همچنین در بحث همکاری بین‌المللی ثابت شد که مرزهای جغرافیایی مانع از این نوع تعاملات نیست و علم در ذات خود امری جهانی است، تصریح کرد: بدون همکاری و همگامی کشورهای مختلف و مردم جهان، بشر دستاوردهای بزرگی نخواهد داشت و دانشگاه به عنوان مرکز علم، با ارتباطات جهانی، همکاری و صلح و دوستی تعریف می‌شود.

وی سپس به اثرگذاری دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در صحنه‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: عضویت در اتحادیه‌ها و شبکه‌های بین‌المللی، جذب دانشجویان و اساتید خارجی، مشارکت در پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک بین‌المللی و حضور اساتید و دانشجویان ایرانی در مراکز علمی بین‌المللی حاکی از نقش پررنگ این دو مجموعه در حوزه علم و دانش کشور است که باید بیش از گذشته توسعه یابد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران با شیوع کرونا به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرده و خوشبختانه تاکنون بیش از ۷ هزار درس در این مجموعه به صورت مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه شده است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش