بهترین انتشارات چاپ کتاب

انتشار 6 تیر 1400
مطالعه 5 دقیقه

محققان، نویسندگان و دانشجویان برای اینکه بتوانند کتاب های خود را به مرحله چاپ برسانند، نیاز دارند تا، با ناشر یا انتشاراتی قوی کار کنند. در این مطلب در مورد بهترین انتشارات چاپ کتاب صحبت خواهیم کرد.

بهترین انتشارات چاپ کتاب

همواره در طول قرن های گذشته تا به امروز، چاپ کتاب را میتوان، یکی از معتبرترین راه های نشر یافته های جدید علمی دانست که برای نویسندگان خود، امتیازات فراوانی ایجاد میکنند. کسانی که توانسته اند کتابی به نام خود چاپ کنند، بخوبی پروسه چاپ کتاب را میدانند، اما برای کسانی که تجربه چاپ کتاب ندارند و برای اولین بار میخواهند، کتاب خود را چاپ کنند، در ادامه، پروسه چاپ کتاب را توضیح میدهیم.

پروسه چاپ کتاب

آماده سازی کتاب: در ابتدا باید فایل کتاب خود را آماده کنید. معمولا چاپ کتاب به سه حالت کتاب تالیف شده، کتاب ترجمه شده از منابع خارجی یا استخراج شده از پایان نامه انجام میگیرد. صاحب کتاب موظف است متن کتاب خود را در قالب فایل word آماده کند. 

پیدا کردن ناشر مطمئن: مرحله بعدی پیدا کردن ناشر مطمئن و معتبر است تا بتواند پروسه چاپ کتاب را کلید بزند.

ویراستاری کتاب: در صورت نیاز، بهتر است کتاب توسط ویراستار مجرب بررسی و بازبینی شود تا در صورت داشتن ایرادات نگارشی یا املائی، برطرف گردد.

شابک:  شماره استاندارد بین المللی کتاب یا همان "شابک"، یک شماره متشکل از 10 الی 13 رقم است که بصورت منحصر بفرد، به هر کتاب اختصاص داده میشود. شابک را میتوان از "خانه کتاب" بصورت اینترنتی دریافت نمود. معمولا پروسه دریافت مجوز شابک یک روزه انجام میگیرد.

طراحی جلد: طرح جلد کتاب هم بخش مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و معمولا بسته به موضوع کتاب و نظر نویسنده طراحی میشود. انتخاب جنسِ جلد کتاب هم مهم است. معمولا انواع مختلفی از جنس کتاب در بازار موجود است که معروفترین آنها، شمیز، کاغذی، گالینگور و سخت میباشد.

فیپا: فهرست نویسی پیش از انتشار یا همان "فیپا" اطلاعات توصیفی از کتاب است که در صفحه شناسنامه کتاب درج میگردد. این مجوز اطلاعات کتابشناختی است که به شناسایی یا بازیابی کتاب ها کمک میکند. مجوز فیپا معمولا از "کتابخانه ملی" دریافت میگردد و پروسه دریافت آن به موضوع کتاب بستگی دارد و حدود 2 تا 4 هفته زمان میبرد.

مجوز ارشاد: برای دریافت مجوز ارشاد، باید جلد کتاب، نسخه نهایی متن کتاب به همراه 3 نسخه از کتاب چاپ شده به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود. در این مرحله محتوای کتاب با شناسنامه دریافت شده تطبیق داده میشود و متن کتاب از نظر ممیزی های مختلف بررسی میشود و در صورت داشتن موارد سیاسی، توهین های قومیتی و الفاظ و جملات نامتعارف، اصلاحیه خورده و نویسنده موظف است در کوتاهترین زمان، آن جملات را حذف یا تغییر دهد. در صورت حل شدن موارد، کتاب مجوز خواهد گرفت.

صحافی و چاپ: در نهایت کتاب صحافی شده و در تعداد درخواستی نویسنده چاپ خواهد شد. معمولا اگر کتاب زیر 200 نسخه باشد از چاپ دیجیتالی استفاده میشود و اگر این تعداد بالای 1000 نسخه باشد از چاپ آفست استفاده میشود.

اعلام وصول: آخرین مرحله اداری در پروسه چاپ کتاب، مرحله اعلام وصول است. اعلام وصول در واقع همان اجازه نشر کتاب است که وزارت ارشاد تایید میکند کتابی که در حال چاپ است با متنی که در وزارت ارشاد ثبت شده یکسان است و انتشار کتاب بلامانع است. 

تصویر
 

مزایای چاپ کتاب

مصاحبه دکتری: داشتن کتاب چاپ شده برای داوطلبان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری، 4 امتیاز پژوهشی را بهمراه دارد و میتواند تاثیر بالایی را روی موفقیت این افراد داشته باشد.

اعتبار علمی: ربطی به شغل و تحصیلات و درجه و مرتبه افراد ندارد، شما در هر زمینه ای که فعالیت کنید، با داشتن کتاب میتوانید از امتیازات آن برخوردار باشید.

بالا بردن اعتماد بنفس: کسانی که توانسته اند کتاب خود را به چاپ برسانند، از دیدگاه عموم، به عنوان متخصص در زمینه موضوعی کتاب به شمار میرند که این امر باعث بالا رفتن اعتماد بنفس نویسنده کتاب خواهد شد.

کسب درآمد: میتوانید با ناشری مطمئن صحبت کنید و کتاب خود را در اختیار او قرار دهید. در صورتیکه که کتاب شما دارای استاندارد لازم برای جذب مخاطب را داشته باشد، حتما مورد توجه قرار گرفته و با عقد قرارداد با انتشارات، میتوانید به درآمد حاصل از فروش کتاب خود امیدوار باشید.

جلوگیری از سرقت علمی: با چاپ کتاب و ثبت آن در کتابخانه ملی، میتوانید ماهیت و محتوای کتاب را به نام خود ثبت کنید و از سرقت علمی و ادبی احتمالی، جلوگیری کنید.

بهترین انتشارات چاپ کتاب

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. در همین راستا یکی از تخصصی ترین خدمات موسسه آذرگان، چاپ کتاب تالیفی، ترجمه شده و استخراج شده از پایان نامه است. برای چاپ کتاب در انتشارات آذرگان کافی است با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید تا توضیحات تکمیلی خدمتتان ارائه شود. بصورت کلی پروسه چاپ کتاب در موسسه آذرگان به شکل زیر میباشد:

تماس با کارشناسان موسسه یا ثبت سفارش از طریق سایت

  • ارائه توضیحات توسط کارشناس و ارسال قرارداد

  • ارسال فایل نهایی کتاب به همراه کارت ملی تمام نویسندگان توسط مشتری

  • صفحه آرایی، دریافت مجوز شابک، ارسال نامه رسمی انتشارات، طراحی جلد، اقدام برای مجوز فیپا، چاپ و ارسال کتاب ها از طریق پست

نکته: کل پروسه چاپ کتاب، بسته به موضوع و محتوا، 25 الی 40 روز کاری زمان خواهد برد.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 
تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش