به راحتی برای خود استخراج مقاله انجام دهید!

انتشار 25 اسفند 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بهترین راه های داشتن مقالات علمی، استخراج مقاله از پایان نامه است.در ادامه با ما همراه باشید تا به راحتی برای خود استخراج مقاله انجام دهید!

به راحتی برای خود استخراج مقاله انجام دهید!

یکی از مهمترین فعالیت های پژوهشی برای هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی، نگارش مقاله و چاپ آن در نشریات معتبر است. اما نگارش مقاله ای بتواند در ژورنال های قوی پذیرش بگیرد کار آسانی نیست. در همین راستا، یکی از کارهایی که اکثر دانشجویان انجام میدهند، استخراج مقاله از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد است. همانطور که میدانید پایان نامه ها، منابع بسیار قوی و بروزی هستند که دانشجویان جهت فارغ التحصیلی از دانشگاه ارائه میدهند، از آنجائیکه بدلیل قوانین دانشگاه ها، محتوای پایان نامه ها نمیتواند یکسان باشد و همچنین مطالب آن زیر نظر استاد راهنما و استاد مشاور آماده میشوند، این انتظار میرود مقالات استخراج شده از پایان نامه ها بسیار قوی باشد. در ادامه میخواهیم در مورد نحوه استخراج مقاله از پایان نامه صحبت کنیم.

تصویر
 

استخراج مقاله از پایان نامه چگونه انجام میگیرد؟

همانطور که گفتیم نگارش مقاله از صفر تا صد کار سخت، تخصصی و زمان بری است که هر دانشجویی نمیتواند بدون آموزش و دریافت کمک از اساتید، آن را انجام دهد، از این رو یکی از ساده ترین راه های تهیه مقاله، استخراج مقاله از پایان نامه است. فقط کافی است برخی نکات را رعایت کنید تا مقاله ای اصولی تهیه کنید. در ادامه نحوه استخراج اجزای مختلف مقاله را بررسی میکنیم.

انتخاب مجله: انتخاب مجله هدف، بسیار مهم است. زمانی که میخواهید مقاله ای از پایان نامه استخراج کنید، بهتر است از اول نشریه را مشخص کنید تا طبق فرمت مجله پیش بروید. برای انتخاب نشریه، با توجه به موضوع پایان نامه و مقاله که در ذهن دارید، دو الی سه ژورنال را انتخاب کنید. سپس یه سایت مجلات بروید و چند مقاله چاپ شده از هر کدام را مطالعه کنید. هر کدام که به مقاله شما نزدیکتر بود، آن را انتخاب کنید. پس از انتخاب مجله، از بخش راهنمای نویسندگان، شیوه نامه نگارش مقالات را دانلود و مطالعه کنید. سپس شروع به استخراج مقاله کنید.

عنوان مقاله: عنوان مقاله میتواند همان عنوان پایان نامه باشد. البته اگر چند مقاله از پایان نامه استخراج میکنید، عناوین باید طبق محتوای مقالات انتخاب شوند. عناوین باید جمله خبری باشد و از اختصارات در آن استفاده نشود. بین 6 الی 12 کلمه بسیار مناسب است.

چکیده مقاله: چکیده پایان نامه بسیار حجیم است و معمولا بالای 400 کلمه است. چکیده را خلاصه و به 250 کلمه برسانید. چکیده بخش مهمی از مقاله است و معمولا خوانندگان مقالات این بخش را در ابتدا مطالعه میکنند تا بدانند مقاله جذابیت لازم را دارد یا نه! فراموش نکنید چکیده باید دارای مقدمه، بررسی ادبیات، روش شناسی، یافته ها و نتیجه گیری باشد. شما باید عناصر کلیدی هر بخش را انتخاب کرده و آن را در چکیده قرار دهید.

مقدمه مقاله: این بخش را میتوانید از پایان نامه کپی کنید، البته مانند تمام بخش های دیگر باید حجم آن را کاهش دهید. مقدمه باید به وضوح اطلاعات پیشینه، بیان مسئله، توجیه و منطق پدیده مورد بررسی را بیان کند. همچنین باید اطلاعات پیش‌زمینه برای خواندن مقاله را در مقدمه بیاورید، اهمیت موضوع مقاله و تحقیق خود را شرح بدهید، از تحقیقات پیشین در راستای موضوع تحقیق‌تان هم صحبت کنید، مقدمه را با بیان اهداف تحقیقاتی‌تان به پایان برسانید. این بخش 1 الی 2 صفحه میباشد.

روش شناسی: در این بخش باید طرح تحقیق خود را شناسایی و به خواننده مقاله نشان دهید. بیاد داشته باشید طرح تحقیق انتخاب شده برای یک مطالعه معین، باید با پدیده مورد بررسی، جامعه هدف و زمینه مطالعه مرتبط باشد. همچنین باید فلسفه تحقیق، جامعه، روش‌های نمونه‌گیری، ابزارها و روش‌های جمع‌آوری داده‌ها، تکنیک‌های تحلیل و ارائه داده‌ها و ملاحظات اخلاقی مطالعه را مشخص کنید. این بخش 2 الی 3 صفحه میباشد.

بحث و نتیجه گیری: هدف بخش بحث تفسیر و تشریح اهمیت یافته‌های شما در پرتو دانسته‌های قبلی در آن زمینه علمی است. این بخش معمولا مهم‌ترین بخش کل مقاله پژوهشی است. در بخش بحث شما معانی لایه‌های زیرین تحقیق خود را بررسی می‌کنید. باید اهمیت تحقیق خود را نشان دهید و براساس تفسیرهایتان از یافته‌ها تفکر خلاق داشته باشید. اینجا جایی است که باید نتایج را با معانی در هم بیامیزید. برای نوشتن باید نتایج را توضیح دهید، به تحقیقات گذشتگان ارجاع دهید و در نهایت یک ادعای کلی‌تر یا نتیجه‌گیری احتمالی برخواسته از نتایج که ممکن است در تحقیقات بعدی رد یا تایید شود، ارائه دهید.

منابع مقاله: فهرستی از منابع جدید و مرتبط با مقاله خود تهیه کنید. مراجع شامل تمام منابع اطلاعاتی است که برای نوشتن مقاله خود استفاده کرده اید. هنگام قرار دادن آنها در این بخش از سبک ارجاع مناسب استفاده کنید. محبوب ترین سبک ارجاع، انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، هاروارد، انجمن زبان مدرن (MLA)، شیکاگو و OSCOLA است.

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. اگر قصد استخراج مقاله و سابمیت آن به نشریات علمی دارید، موسسه آذرگان میتواند در این راه شما را یاری کند.

تصویر

 

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش