باطل شدن فوری مصوبه افزایش حق مدیریت در دانشگاه آزاد درخواست رئیس سازمان بسیج اساتید

انتشار 29 مهر 1399
مطالعه 2 دقیقه

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها در نامه ای به رئیس دانشگاه آزاد خواستار باطل شدن فوری مصوبه افزایش حق مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

باطل شدن فوری مصوبه افزایش حق مدیریت در دانشگاه آزاد درخواست رئیس سازمان بسیج اساتید

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نامه ای به محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار باطل شدن مصوبه افزایش صد در صدی حق مدیریت و سرپرستی واحد های آن دانشگاه شد این نامه به شرح زیر است :

«با احترام چنانکه مستحضرید، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سرمایه های علمی و حقوقی ارجمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ سرمایه‌ ای که حفظ آن به خصوص در دوره تحولی متأخّر همواره مورد تأکید رهبری حکیم و پیشرو در نگاهبانی از ساحات علم، پژوهش و فناوری بوده است.

 نهضت استادی بسیج ضمن قدردانی از تکاپوهای رئیس هیئت مؤسس و جناب عالی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که در پی اعتلای علمی، آموزشی، فرهنگی و انقلابی این مجموعه عظیم هستید، برخود فرض می‌داند تا اعتراض خود را به مصوبه منتشره‌ اخیر آن دانشگاه به‌ شماره ۳۳۶۳۶/۵۰ مورخ ۲۳/۰۷/۹۹ اعلام داشته و قویاً خواستار ابطال بخش‌هایی از آن (به خصوص درباره مدیران) باشد.

 زیرا بر اساس بررسی‌ های به عمل آمده گویا در بی دقتی آشکار، مصوبه مذکور که با امضای سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه به سراسر کشور ابلاغ شد برآن است تا حق مدیریت و سرپرستی رؤسای واحد های مرکزی استان ها و شهرهای بزرگ را از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش دهد؛ در حالی که کارکنان شریف و اساتید ارجمند آن دانشگاه صرفا شاهد افزایش ۲۰ درصدی از حقوق و مزایای خود بودند.

اگرچه گویا دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۴ تا کنون شاهد افزایش حق سرپرستی در این باره نبوده امّا به نظر برادران شما در نهضت استادی بسیج دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برخی از افزایش‌ های ۱۰۰درصدی برای اعطای حق مدیریت ها در یک رویکرد تحولی و انقلابی، دور از انصاف بوده و ضمناً شکاف اجتماعی میان کارکنان، استادان و مردم رنج دیده با این دانشگاه و جویای تحول و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

با توجه به اینکه برخی از خیر خواهی‌ های مشابه غیر رسانه‌ ای قبلی موثر واقع نشد و نیز عطف به ضرورت ایفای وظایف ملّی و انقلابی در نهضت استادی، و نیز در جلوگیری از پندار غلط تأیید اینگونه تصمیمات ناصواب از سوی نهضت استادی بسیج نزد برخی نخبگان دغدغه مند و یا مغرضین، به انتشار عمومی این نامه مبادرت شد.

 از این رو نظر به اهمیت موضوع، انتظار جامعه استادی بسیج دانشگاه های کشور این است تا در اسرع وقت نسبت به تصحیح مصوبه‌ ی مذکور اقدام و نتایج آن به استحضار استادان و کارکنان برسد.

همچنین ضمن تشکر از برخی رؤسای واحد های آن دانشگاه که در تماس با بسیج استادی خواستار دوری گزینی از این مصوبه بودند متقابلا از این گرامیان درخواست دارد در همدلی با مصائب مردم و طی اقدامی فرهنگی از پذیرش اجرای آن در باره خویش خودداری و اتخاذ این تفکر بسیجی را علنی فرمایند.»

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش