برای تقویت رزومه، کتاب چاپ کنیم یا مقاله؟

انتشار 6 دی 1399
مطالعه 4 دقیقه

یکی از سوالاتی که که همواره ذهن دانشجویان را مشغول کرده، این است که برای تقویت رزومه پژوهشی خود، باید کتاب چاپ کنند یا مقاله! برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

برای تقویت رزومه، کتاب چاپ کنیم یا مقاله؟

برای دانشجویانی که میخواهند به اهداف پژوهشی و تحصیلی خود برسند، داشتن رزومه قوی از اهمیت بالایی برخوردار است. با رزومه قوی پژوهشی میتوان از دانشگاه های معتبر خارجی اپلای گرفت، در دانشگاه های معتبر داخلی ادامه تحصیل داد، فارغ التحصیل شد و شغل مرتبط با تخصص خود پیدا کرد و با همین تفاصیر میتوان کاملا به اهمیت موضوع پی برد. از این رو افرادی که به اهمیت موضوع  کاملا آشنا هستند، تلاش میکنند تا با چاپ مقالات علمی، شرکت در کنفرانش ها و همایش های داخلی و خارجی و نگارش و چاپ کتاب مرتبط با تخصص خود، رزومه پؤوهشی خود را تقویت ببخشند. در ادامه میخواهیم در مورد چاپ کتاب و چاپ مقاله صحبت کنیم و بدانیم کدام یک برای تقویت رزومه مناسبتر است.

پروسه چاپ مقاله 

برای اینکه بتوانید در رزومه خود، مقاله داشته باشید، اول باید مقاله ای را نگارش یا از پایان نامه یا رساله خود استخراج کنید. پس از استخراج مقاله، در صورتیکه قصد ارسال به ژورنال های بین المللی را دارید، باید مقاله، توسط مترجم متخصص، ترجمه گردد. پس از ترجمه، زمان انتخاب نشریه است. در انتخاب ژورنال باید دقت شود که اهداف مجله و مقاله همخوانی داشته باشد. سپس با توجه به فرمت مجله ای انتخاب کرده ایم، مقاله را فرمت بندی میکنیم. پس از فرمت بندی، مقاله توسط سیستم سابمیت مجله و یا ایمیل، به ادیتور ارسال میشود. پس از بررسی ادیتور، مقالاتی که استاندارد لازم را دارند برای داوری دقیق به چند داور ارسال میکند و مابقی مقالات که فاقد استاندارد اولیه هستند، به نویسنده بازگردانده میشوند. در مرحله آخر مقاله داوری شده و در صورتیکه مقاله محتوای قوی داشته باشد، پذیرش و در یکی از شماره های نشریه چاپ می شود. معمولا پروسه داوری مقاله 1 الی 3 ماه طول میکشد.

پروسه چاپ کتاب

برای اینکه بتوانید در رزومه خود کتاب داشته باشید، باید یا کتابی تالیف کنید، یا از منابع خارجی کتابی جدید تهیه و ترجمه کنید و یا پایان نامه یا رساله خود را به کتاب تبدیل کنید. پس از آن که فایل کتاب مورد نظر آماده شد، باید کتاب صفحه آرایی شود (صفحه آرایی همان زیبایی ظاهری کتاب است که در قطع های استاندارد انجام میشود). سپس باید برای دریافت مجوز شابک اقدام کرد که این مجوز از خانه کتاب دریافت میشود (معمولا یک روزه صادر میشود). پس از دریافت شابک، نوبت طراحی جلد است که باید با موضوع کتاب هم خوانی داشته باشد. سپس باید مجوز فیپا از کتابخانه ملی دریافت گردد. ( معمولا 2 تای 3 هفته زمان میبرد). پس از دریافت فیپا و آماده شدن صفحه شناسنامه کتاب، باید برای دریافت مجور ارشاد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را انجام داد.(معمولا 1 الی 2 ماه زمان میبرد). در نهایت کتاب ها صحافی و در تعداد و تیراژ دلخواه چاپ میشوند. میانگین چاپ یک کتاب بسته به موضوع آن 30 الی 45 روز زمان میبرد).

برای تقویت رزومه، کتاب چاپ کنیم یا مقاله؟

داشتن مقالات علمی چاپ شده در ژورنال های معتبر لازمه تقویت هر رزومه ای است. در مصاحبه دکتری، داوران برای مقالات چاپ شده بیشترین امتیاز را در نظر گرفته اند، بدین صورت که داشتن یک مقاله میتواند تا 7 امتیاز و داشتن چندین مقاله میتواند تا 22 امتیاز پژوهشی را بهمراه داشته باشد. همچنین چاپ کتاب در مصاحبه دکتری دارای 4 امتیاز پژوهشی است و میتواند به موفقیت داوطلبان کمک کند. به هر حال با اینکه چاپ مقاله امتیاز بالاتری دارد، اما برای اینکه یک رزومه قوی و متنوع داشته باشیم، بهتر است علاوه بر مقالات چاپ شده، یک کتاب چاپ شده هم داشته باشیم. داشتن یک کتاب میتواند اعتماد بنفس نویسنده را تا حد زیادی بالا ببرد.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش