برای دریافت امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری، چکار باید کرد؟

انتشار 23 بهمن 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از مهمترین راه های تقویت رزومه پژوهشی در آزمون مصاحبه، داشتن کتاب چاپ شده است. در این مطلب میخواهیم بدانیم برای دریافت امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری، چکار باید کرد؟

برای دریافت امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری، چکار باید کرد؟

آزمون مصاحبه دکتری بخش مهمی از برنامه تحقیقاتی شما پس از مقطع کارشناسی ارشد میباشد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارید این آزمون، مهمترین فرصتی است که به شما داده میشود تا در مورد پروژه های علمی خود بحث کنید و پتانسیل خود را به عنوان یک محقق دانشگاهی بسنجید. در این جلسه شما باید تلاش کنید با تسلط بالا به سوالات داوران پاسخ دهید تا بتوانید به اساتید ثابت کنید که توانایی لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارید. در این آزمون هر کاری که مرتبط با تخصص شما باشد، دارای امتیاز است و مهمترین امتیازات، مربوط به رزومه پژوهشی است. یکی از مهمترین موارد، رزومه پژوهشی، داشتن کتاب چاپ شده است. در ادامه میخواهیم در مورد نحوه چاپ کتاب صحبت کنیم.

تصویر
 

چگونه میتوانیم برای خود کتاب داشته باشیم؟

معمولا در سه حالت کلی، میتوان برای خود کتاب تهیه کرد. اول اینکه کتابی را تالیف کنیم. دوم، از کتاب های جدید خارجی مطلع شویم و کتابی مناسب نسبت به تخصص خود ترجمه کنیم، سوم اینکه پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم. کسانی که تجربه تالیف یا ترجمه کتاب دارند، بخوبی میدانند که انجام این کار بسیار سخت و زمان بر است و نیاز به تخصص بالا و قلم قوی دارد. در همین راستا، بسیاری از دانشجویان، به سراغ تبدیل پایان نامه خود به کتاب میرند. این کار از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون بصرفه است اما باید بیاد داشته باشید، تبدیل پایان نامه به کتاب بیشتر مواقع، فقط برای دریافت امتیاز پژوهشی انجام میشود و انتظار چاپ در تیراژ بالا برای بازاریابی و فروش، نباید داشته باشیم. (مگر اینکه کاملا، محتوای برخی عناوین و بخش های کتاب تغییر یابند)

چگونه کتاب خود را چاپ کنم؟

آماده سازی فایل: در ابتدا بعنوان نویسنده وظیفه داریم فایل نهایی کتاب را آماده کنیم. توصیه میشود، چه کتابی که تالیف شده، چه ترجمه شده و چه از پایان نامه استخراج شده است را قبل از هر کاری ویراستاری کنیم. سپس، برای اینکه روند چاپ کتاب سریع و اصولی دنبال شود، با ناشری صحبت کنیم تا روند چاپ کتاب را بر عهده بگیرد. پس انتخاب ناشر و بستن قرارداد، فایل نهایی کتاب را در اختیار او قرار دهیم تا مراحل زیر را با نظر نویسنده انجام دهد.

دریافت شابک: اولین کار، دریافت شابک از خانه کتاب است. این مجوز زمان بر نیست و بصورت آنلاین صادر میگردد.

صفحه آرایی: با توجه به موضوع کتاب و تعداد صفحات، کتاب باید در یکی از قطع های رایج، صفحه آرایی شود. برای مثال، کتاب های علمی در قطع وزیری و کتاب های کودک در قطع خشتی صفحه آرایی میشوند. صفحه آرایی در واقع زیبایی ظاهری صفحات کتا باست.

دریافت مجوز فیپا: مجوز فیپا یا همان "فهرست نویسی پیش از انتشار" از کتاب خانه ملی دریافت میگردد. زمان دریافت این مجوز بستگی به موضوع کتاب دارد. معمولا کتاب های علمی کمترین زمان (حدود 2 هفته) و کتاب های شعر بیشترین زمان (4 هفته) زمان میبرند.

طراحی جلد: برای کتاب لازم است که با توجه به موضوع، طرحی برای روی جلد و پشت جلد انجام شود. ناشر میتواند با هم اندیشی با نویسنده کتاب به طرح مورد نظر برسد. 

دریافت مجوز ارشاد: برای دریافت این مجوز لازم است، مجوز شابک، فیپا، طرح جلد و نسخه کتابی که میخواهید چاپ کنید به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردد. پس از بررسی، اگر مورد خاصی نباشد، مجوز صادر میشود، اما اگر طرح روی جلد یا محتوای کتاب دارای ممیزی ها و عبارات نامتعارف باشد، طی نامه ای، از نویسنده درخواست میگردد که عبارت یا کلمه مورد نظر اصلاح، حذف یا با کلمه یا عبارات مناسب، جایگزین گردد. پس از انجام اصلاحیه، در صورت تایید توسط این سازمان، مجوز ارشاد صادر میشود.

صحافی و چاپ کتاب: پس از دریافت مجوز ها زمان چاپ کتاب است. صحافی و نوع چاپ بر اساس تیراژ کتاب انجام میشود. معمولا تیراژ محدود (زیر 200 نسخه) از چاپ دیجیتال و برای تیراژ بالا (بالای 1000 نسخه) از چاپ افست استفاده میشود. 

دریافت اعلام وصول: پس از چاپ کتاب، لازم است 3 الی 10 نسخه (بستگی به تیراژ کتاب دارد) به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردد. در صورتیکه کتاب های چاپ شده همان نسخه مجوز گرفته باشند، مجوز اعلام وصول کتاب صادر میشود. اعلام وصول همان مجوز انتشار کتاب است و با دریافت آن، پروسه چاپ کتاب به پایان میرسد.

تصویر
 

چاپ کتاب در مصاحبه دکتری چند امتیاز دارد؟

در آزمون مصاحبه، داشتن کتاب تالیف شده، ترجمه شده از منابع خارجی یا استخراج شده از پایان نامه، دارای 4 امتیاز پژوهشی است. همچنین داشتن کتاب چاپ شده در زمینه تخصصی، میتواند دید اساتید و داوران جلسه را نسبت به متقاضی مثبت کند. بطور کلی، اگر بخواهید در آزمون مصاحبه شرکت نمائید، بهتر است امتیاز کتاب را از دست ندهید.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

چاپ کتاب در موسسه آذرگان

اگر قصد استخراج کتاب از پایان نامه یا چاپ کتاب تالیف یا ترجمه شده خود را دارید، موسسه انتشارتی آذرگان میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این موسسه، میتوانیم با ارائه خدمات تخصصی چاپ کتاب، در کمترین زمان ممکن، کتاب های شما را در تیراژ دلخواه با بهترین هزینه به چاپ برسانیم. همچنین تمام مراحل چاپ کتاب با نظر مستقیم نویسنده انجام شده تا کتابی که چاپ میشود کاملا متناسب با سلیقه نویسنده باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش