برای استخراج مقاله از پایان نامه باید چکار کنیم؟

انتشار 13 آبان 1399
مطالعه 5 دقیقه

استخراج مقاله از پایان نامه یکی از بهترین و سریع ترین راه های تهیه یک مقاله است. دراین مطلب میخواهیم بدانیم برای استخراج مقاله از پایان نامه باید چکار کنیم؟

برای استخراج مقاله از پایان نامه باید چکار کنیم؟

نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر، یکی از بهترین راه های ثبت یافته های جدید علمی است. پژوهشگران، دانشجویان و اساتید بسته به نیاز و هدفی که دارند، میتوانند با چاپ مقاله، به اهداف پژوهشی خود دست یابند. با توجه به اینکه یکی از بزرگترین معیارهای ارزیابی و سنجش علمی یک فرد، داشتن مقالات متعدد علمی است، از این رو بسیار طبیعی است که افراد برای نگارش مقالات قوی تمام تلاش خود را بکار گیرند؛ اما نکته ای که وجود دارد ، این است که نگارش یک مقاله قوی معمولا زمان است و بسیاری از افراد با محدویت زمان روبرو هستند. در چنین مواردی بحث استخراج مقاله از پایان نامه یا رساله مطرح میشود.

استخراج مقاله چیست؟

استخراج مقاله از پایان نامه به مفهوم خلاصه نویسی از مطالب خود پایان نامه یا رساله است و داده یا کلمه ای به مقاله اضافه نمیگردد و کیفیت مقاله استخراجی به کیفیت خود پایان نامه باز میگردد. با توجه به اینکه  پایان نامه ارشد یا رساله دکتری ، منابع بسیار غنی از پژوهش های دانشجویان ، در موضوع خاصی را شامل می شوند که در نهایت ، این پژوهش منجر به فارغ التحصیلی آنها خواهد شد. در بیان ساده تر باید بگوییم یک پایان نامه شامل تلاش های یک دانشجو برای استدلال موضوعی ، ارائه پژوهشی تجربی با استفاده از دروس آموخته شده است که به کمک اساتید تدوین و آمده میگردد. همچنین در نگارش پایان نامه ها ، در هیچ سیستم آموزشی ، کپی برداری ، محتوای تکراری و یا حتی عنوان تکراری مجاز نیست و تمام دانشجویان الزام به پژوهش و نگارش مطالب جدید هستند ؛ از این رو پایان نامه ها را باید منبع علمی بسیار قوی بدانیم که می توان از آن برای استخراج مقالات علمی کمک گرفت.

تصویر
 

برای استخراج مقاله از پایان نامه باید چکار کنیم؟

نوشتن عنوان مقاله

عنوان مقاله باید با عنوان پایان نامه متفاوت باشد. برخی پایان نامه ها قابلیت استخراج چند مقاله را دارند. از این رو بهتر است عناون انتخاب شده با توجه به محتوا و نتایج هر مقاله انتخاب گردد.

نوشتن چکیده مقاله

اگر یک مقاله استخراج گردد ، میتوان از چکیده پایان نامه استفاده کرد و آنرا عینا برای مقاله به کار برد ، اما در صورتیکه چند مقاله استخراج شود ، باید چکیده ها طوری نگارش شود که عناوین مقالات را نیز در بر گیرد. در واقع چکیده باید طوری نگارش شود که موضوع اصلی مقاله استخراجی در آن مشخص باشد. برای نگارش چکیده بهتر است از جملات خبری با افعال ماضی بعید استفاده گردد و تعداد کلمات بکار رفته در آن بهتر است ما بین 150 الی 250 باشد.

نوشتن کلمات کلیدی

4 تای 8 کلمه مهم و اساسی که بیشتر در محتوای کار بکار رفته را انتخاب کنید و به عنوان کلمه کلیدی بعد از چکیده بنویسید

نوشتن مقدمه مقاله

بخش مقدمه ، در واقع قسمت آغازین مقاله است. در این بخش باید مسئله اصلی و عوامل ایجاد کننده آن را برای خواننده بیان کرد. یک مقدمه خوب باید بیان کننده انگیزه و هدف اصلی نویسنده ، از نگارش مقاله را بیان کند.

نوشتن پیشینه تحقیق

همه بخش های مقاله اهمیت دارند ، اما این بخش جز اصلی مقاله است و نگارش درست آن اهمیت بیشتری دارد. در این بخش در ابتدا باید  گذشته نظریه ای چند متغیر را مورد مطالعه قرار دهید. معمولا این بخش ، در مجلات بین المللی در فصل دوم پایان نامه قرار دارد ، اما در استخراج این بخش باید بروزترین و نزدیکترین نظریات بحث شده در این بخش را در مقاله استفاده کنید. باید متغیر های پژوهش را با جدیدترین رفرنس ها را تعریف کنید و مفاهیم و مبانی بوجود آمده را جمع بندی و ارزیابی نمایید.

نوشتن پیشینه پژوهشی مقاله

در این بخش باید پژوهش های قدیمی و جدید مرتبط با مقاله خود را مورد نقد و ارزیابی قرار دهید. این کار دید داوران را نسبت به مقاله شما مثبت می کند. در این بخش می توان جدولی تعبیه کرد و در آن به مقایسه یافته های پژوهشی به ترتیب سال ، پرداخت.

نوشتن فرضیه ها 

در این بخش ، سریعا بعد از نگارش پیشینه پژوهش ، فرضیه ها و اهداف مقاله می پردازیم. معمولا این بخش ، یا در فصل اول پایان نامه قرار دارد یا در بخش سوم.

نوشتن روش تحقیق

روش تحقیق معمولا در فصل سوم پایان نامه پایان نامه آمده است . می توان به این قسمت مراجعه کرد و به خلاصه کردن آن پرداخت.

نوشتن روش تحلیل داده ها

در این بخش به کمی و کیفی بودن پژوهش و نوع نرم افزار های و آزمایشها و طرح آزمایشی اشاده کرد. معمولا این بخش در فصل سوم پایان نامه آمده است.

نوشتن نتایج تحقیق

در بخش نتایج مقاله‌ای که از پایان‌نامه استخراج می‌کنید باید نتایج کاری را عنوان نمایید که فرضیه مربوط به آن را مطرح کرده بودید. یعنی اگر به فرض، مقاله‌تان فقط به یکی از موضوعات و پرسش‌هایی می‌پردازد که در پایان‌نامه‌تان مطرح شده، باید نتایج مرتبط با همان فرضیه و پرسش را هم مطرح کنید. نتایج تحقیق باید به دقت در مقاله هم عنوان شود.نوشتن بحث و نتیجه گیری

یکی دیگر از بخش های مهم ، بخش بحث و نتیجه گیری است. در واقع نویسنده باید به هدف اصلی مقاله ، که رسیدن به نتایج مناسب برای مسئله مطرح شده است ، برسد. این بخش را می توان در فصل پنجم پایان نامه استخراج و خلاصه کرد.

نوشتن منابع

در مقالاتی که در ژورنال‌های علمی به چاپ می‌رسند نباید تعداد ارجاعات زیادی به کار رفته باشد. پس حواستان به این مطلب هم باشد. به سیستم منبع‌دهی و شکل ارجاعات در مجله مورد نظرتان هم دقت داشته باشید و بنا به قوانین آن، منابع و مراجع کار تحقیقاتی‌تان را مطرح کنید.

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش