آزمون زبان مقدماتی ( PET ) چیست؟

انتشار 23 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

آزمون زبان مقدماتی ( PET ) یکی از آزمونهای دانشگاه کمبریج می باشد که با هدف سنجش دانش زبان انگلیسی پایه داوطلبان تحصیل در این دانشگاه برگزار می شود.

آزمون زبان مقدماتی ( PET ) چیست؟

آزمون PET  یکی از آزمون های رایج دانشگاه کمبریج است. این کلمه مخفف کلمه Preliminary English Test می باشد و قبولی در این آزمون نشان دنده تسلط داوطلب بر اصول ابتدایی زبان انگلیسی و مهارت او در بکارگیری این اصول در کار های روزمره زندگی است. در واقع کسی که در این آزمون موفق به قبولی شود می تواند به راحتی مقالات ساده انگلیسی را بخواند ، می تواند در جلسات یادداشت برداری کند و ایده ها و افکار خود را به زبان انگلیسی بیان کند.

هدف از شرکت در آزمون PET

هدف از شرکت در این آزمون افزایش توانایی های داوطلبان جهت ایجاد ارتباط موثر به زبان انگلیسی  در زمان ها و موقعیت های مختلف و بهبود فرصت های کاری و تحصیلی است. مدرک این آزمون در بیش از بیست و پنج هزار دانشگاه و  سازمان های دولتی در جهان مورد قبول می باشد. با کسب موفقیت در این آزمون می توانید فرصت های تحصیلی عالی  و شغلی بهتر را در خارج از کشور بدست آورید و با این کار درصد موفقیت خود در شغل آینده خود بالاتر ببرید.

محتوای آزمون PET

این آزمون از سه دفترچه تشکیل شده است که مهارت های اصلی داوطلب را مورد ارزیابی قرار می دهد.در دفترچه اول مهارت های خواندن و نوشتن داوطلب بررسی می شود و در پنج بخش 35 پرسش به خواندن و در 3 بخش 7 پرسش به مهارت نوشتن اختصاص داده می شود. شرکت کنندگان در این آزمون 90 دقیقه زمان دارند تا با دریافت حداقل 50 درصد از کل امتیازات ، به موفقیت برسند. هدف این آزمون ارزیابی داوطلبان در درک هدف اصلی مجلات و روزنامه ها و توانایی استفاده از ساختار دستوری و لغات انگلیسی به طور صحیح است.

دفترچه دوم PET  به بخش مهارت شنیدن اختصاص یافته است و از چهار بخش با 25 سوال تشکیل شده است. این سوالات را باید در مدت زمان 36 دقیقه پاسخ دهید. 25 درصد کل سوالات مربوط به این بخش می شود و هدف از این بخش این است که داوطلبان از گفتگو های عادی و بحث های روزمره و اخبار  را دنبال کرده و بتوانند آنها را درک کنند.

بخش سوم مربوط به صحبت کردن است و از چهار بخش تشکیل شده است. داوطلبان حدود 10 الی 12 دقیقه زمان دارند تا توانایی های خود را در یک گفتگوی دو نفره نشان دهند. 25 درصد از کلیه امتیازات به این بخش تعلف می گیرند. این بخش به صورت رو در رو و با دو آزمون گیرنده انجام شده و مهارت مکالمه انگلیسی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

زمان برگزاری آزمون PET

این آزمون همه ساله 13 مرتبه در تاریخ های از قبل مشخص شده در ماه های فوریه ، مارس (دو بار) ، آوریل ، مه (سه بار) ، ژوئن (دو بار) ، جولای ، اکتبر ، نوامبر و دسامبر در بیش از 85 کشور در جهان برگزار می شود. به طور میانگین همه ساله بیش از هفتاد و پنج هزار داوطلب در این آزمون شرکت کرده و مهارت انگلیسی خود را محک می زنند.

داوطلبان باید 10 هفته قبل از آزمون ، ثبت نام خود را انجام دهند و قبل از ثبت نام با مرکز مورد نظر خود تماس گرفته و از برگزاری آزمون در تاریخ گفته شده اطمینان یابند.

نتایج آزمون PET

داوطلبان این آزمون کارنامه خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و برای کسانی که موفق به قبولی در این آزمون شده اند یک گواهینامه ارسال میشود. نمرات هر بخش به طور جداگانه محاسبه شده و نمره کلی آزمون از میانگین تمام بخش ها حاصل می شود.

کارنامه آزمون PET

معمولا کارنامه ها به صورت آنلاین حدود شش هفته پس از آزمون زمان می برد تا منتشر شوند. البته آزمون pET دیگری به صورت آنلاین برگزار می شود که نتایج آن 2 الی 3 هفته بعد مشخص می شود. امتیازات مجاز آزمون PET از ۱۳۹- ۱۲۰ (سطح A2) شروع شده و به سطوح ۱۵۲- ۱۴۰ (سطح B1) و ۱۵۹- ۱۵۳ (سطح B1 عالی)، ۱۷۰- ۱۶۰ (سطح B2 ممتاز) تقسیم می‌شود.

آزمون PET یکی از معتبرترین و پر طرفدارترین آزمون های دانشگاه کمبریج در دنیا است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش