آزمون OET چیست؟

انتشار 26 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

پزشکان و تمام رشته های مربوط به علوم پزشکی برای مهاجرت به استرالیا و ادامه تحصیل ملزم به داشتن مدرک زبان OET هستند. این آزمون هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET استرالیا چیست؟

آزمون بین المللی OET مخفف Occupational English Test مختص گروههای پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، ، پرستاری، داروسازی ، دامپزشکی، رادیوگرافی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، متخصص تغذیه و دیگر رشته های علوم پزشکی جهت مهاجرت به استرالیا می باشد. این آزمون، همچون آزمون بین المللی IELTS از چهاربخش مهارت شنیداری (Listening) ، خواندن ((Reading، نوشتن (Writing) و گفتاری (Speaking) تشکیل شده است.

listening: در بخش شنیداری (حدود 50 دقیقه) که برای همه رشته ها یکسان می باشد، در قسمت اول داوطلبان می بایست به گفتگوی بین یک پزشک یا دندانپزشک و یا پرستار با یک بیمار گوش داده و به سوالات مربوط پاسخ دهند. در قسمت دوم نیز داوطلبان می بایست به متنی درباره یک بیماری و یا موضوعی مرتبط با مسایل پزشکی استرالیا گوش داده و به سوالات مربوط پاسخ دهند.تفاوت عمده این آزمون با دیگر آزمونها در اینست که متون شنیداری صرفاً با لهجه استرالیایی می باشد.

ساختار آزمون به صورت زیر می باشد:

reading: بخش خواندن (60 دقیقه) که بازهم برای همه رشته ها یکسان می باشد ، از دو قسمت تشكيل شده است . قسمت اول كه برگرفته از بخش خواندن آزمون IELTS بوده و اخيراً به آزمون OET اضافه شده ، داوطلبان مي بايست در مدت بسيار كوتاه 15 دقيقه ، 25جاي خالي خلاصه اي از متن 4 بخشی را پر كنند. در قسمت دوم ، داوطلبان مي بايست دو متن پزشكي را مطالعه كرده و به سوالات چهارگزينه اي مرتبط پاسخ دهند.

writing: در بخش نوشتار (45 دقیقه) كه بر خلاف دو بخش اول كه براي تمام داوطبين يكسان مي باشد، مربوط به رشته تحصيلي داوطلب مي باشد ، از داوطلبان خواسته مي شود در مدت حدود 45 دقيقه و با توجه به سابقه مندرج در پرونده ، بيماري را به يك متخصص ارجاع دهند كه بدنه اين نامه مي بايست حدود 180 الي 200 كلمه باشد .

speaking: در آخرين بخش كه بخش گفتاري مي باشد و حدود 15 دقیقه به طول می انجامد و برخلاف آزمون آیلتس ، در همان روز برگزار می شود ، داوطلبان بر حسب رشته تحصيلي می بايست، پس از پاسخ به یک یا دو سئوال ابتدایی در مورد خود و رشته تحصیلی شان ، دو نقش را ايفا نمايند. به اين معنا كه دو سناريو در قالب دو كارت به آنها داده شده و حدود يك دقيقه فرصت آماده سازي دارند و مصاحبه گر در نقش بيمار ظاهر می گردد.

تفسیر نمرات آزمون OET به شرح زیر می باشد:

این آزمون به شکل کاغذی حدود ده بار در سال برگزار می شود.

فرم نمره دهی و امتیازدهی این آزمون در هر یک از مهارت های 4 گانه زبان به صورت A, B, C, D, E می باشد، که اکثر مراکز مهم و بنام در سراسر جهان حداقل امتیاز  B را قبول دارند. حال آنکه در بسیاری از مراکز نمره C نیز قابل قبول است. در اینن آزمون برای هر داوطلب در هر مهارت از نمره A تا نمره E  ارائه می شود. در این آزمون نمره کلی داده نمی شود.

A - سطح بالایی از کارایی را دارا می باشد، و به اصطلاح link a native  است، و می تواند همچون زبان مادری، زبان انگلیسی را صحبت کند.

B- سطح بالایی از عملکرد را دارد و با تسلط کافی می تواند نیازهای حرفه ای خود را در در زبان انگلیسی برطرف نماید.

C- اگرچه این نمره نیز بیانگر سطح خوبی از زبان انگلیسی داوطلب می باشد، اما در بسیاری از سازمان های ارزیابی مدارک تحصیلی بهداشتی و درمانی برای اجازه کار قابل قبول نیست.

E- سطح پایینی از عملکرد را نشان می دهد و نیاز به تلاش و یادگیری و ممارست بیشتری دارد.

در اين بين ، مصاحبه گر بر حسب نوع كارت ، نقش بيمار عادي ، بيمار مضطرب، عصباني و غيره را بر عهده دارد كه داوطلبان می بايست در كمال خونسردي ، با بيمار تعامل داشته باشند. لازم به ذكر است اين بخش صرفاً آزمون زبان است و به هيچ وجه دانش پزشكی افراد مورد نظر نيست . نوار اين مصاحبه ضبط شده و به همراه ديگر بخش ها برای تصحيح و اعلام نتيجه به استراليا فرستاده خواهد شد.

داوطلبان در مهارت های گوش کردن و خواندن به سوالات مشترک و یکسان جواب می دهند، ولی سوالات در مهارت های نوشتن و صحبت کردن برای هررشته تحصیلی به صورت مجزا و اختصاصی ارائه می گردد.
برای مثال پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، داروسازان در مهارت های خواندن و شنیدن دارای سوالات یکسان هستند ولی در مهارت های نوشتن و صحبت کردن فقط سوالات اختصاصی مربوط به رشته خود را پاسخ می دهند.

شایان ذکر است که اگر داوطلبی در آزمون OET شرکت کند و در یک یا چند مهارت نتواند نمره لازم را کسب نماید، در آزمون بعد فقط در مهارت هایی که نمره اش به حد نصاب لازم نرسیده است شرکت خواهد کرد. بر اساس چارت قوانین فعلی آزمون ، هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون های مجدد برای اخذ نمره مناسب در هر یک از مهارت های چهارگانه وجود ندارد.

موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش