نکات مهم برای دریافت پذیرش از مجلات ISI

انتشار 28 آذر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در سال های اخیر ، چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی ، به یکی از بزرگترین دغدغه های محققان و دانشجویان کشور بدل شده است. در این مطلب در مورد چگونگی دریافت پذیرش ، از مجلات ISI بحث خواهیم کرد.

نکات مهم برای دریافت پذیرش از مجلات ISI

نگارش مقاله و ارسال آن به مجلات علمی را می توان بهترین روش برای نشر یافته های جدید علمی دانست. همانطور که می دانید ، کشور های توسعه یافته همواره با سرمایه گذاری روی بهترین مقالات چاپ شده در سالهای اخیر ،  توانسته اند به دستاوردهای بزرگی در زمینه های مختلف علمی دست یابند. همین مساله بخوبی می تواند ارزش یک مقاله چاپی را نمایان سازد. در کشور ما نیز در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این بخش شده است و محققان و دانشجویان تلاش می کنند تا پژوهش های خود را با چاپ مقاله به ثمر برسانند. در همین راستا شما چه دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد باشید ، چه دانشجوی دکتری و یا حتی استاد هیئت علمی دانشگاه ، برای اینکه بتوانید دو نمره پایان نامه خود را دریافت کنید و در مصاحبه دکتری شرکت کنید  ، مجوز دفاع از  رساله دکتر بگیرید یا بخواهید درجه علمی خود را ارتقا بخشید  ، نیاز دارید تا در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی پذیرش بگیرید. یکی از  مجلاتی که همواره مورد توجه دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها قرار داشته ، نشریات منتسب به پایگاه iSI است. این مجلات به دلیل اعتبار بالای بین المللی و داوری مرحله ای و اصولی  ، یکی از  معیار های سنجش برای اهالی علم قلمداد میشود ؛ از این رو تلاش برای چاپ مقاله در این مجلات ، به یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان بدل شده است.

تاریخچه ISI

بانک اطلاعات ISI  ، مرکز و پایگاهی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. در سال ۱۹۶۰ مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسهٔ علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific  شناخته می‌شود. 

نکاتی که برای دریافت پذیرش از مجلات ISI باید رعایت گردد.

همان طور که اشاره شد ، این مجلات دارای داوری سختگیرانه و زمانبر هستند و برای دریافت پذیرش  ، باید مقالات استاندارد هایی را رعایت کنند که مهمترین  آنها عبارتند از :

موضوع مقاله : مقاله ای که به ژورنال ISI ارسال می شود ، یا باید موضوع جدید و بروزی را مورد بررسی قرار داده باشد ، یا در پژوهش خود به نتایج جدیدی برسد.

محتوای مقاله : متن مقاله نگارش شده باید قوی باشد. بدون داشتن محتوای قوی ، دریافت پذیرش از این مجلات ، ناممکن خواهد بود.

ترجمه قوی : مقاله ای که به مجلات ISI ارسال می گردد ، توسط سردبیر و گروه داوری بررسی می شوند ، بدون داشتن ترجمه قوی به زبان انگلیسی ، پذیرش مقاله ممکن نخواهد بود.

منابع : یکی از بخش های مهم در یک مقاله ، قسمت منابع است. مقالاتی مورد توجه داوران قرار می گیرند که دارای منابع بروز باشند و به مقالات جدید (بالای 2016) مرتبط با موضوع ، رفرنس داده شده باشند. 

انتخاب مجله : پس از آماده شدن مقاله ، یکی از مهمترین اقدامات نویسنده  ، انتخاب ژورنال مرتبط با مقاله است. بهتر است نویسنده با بررسی اهداف درج شده در سایت مجله ، از یکسان بودن اسکوپ مقاله خود و اهداف نشریه اطمینان یابد. هر چقدر اسکوپ مقاله و مجله نزدیک باشد ، شانس پذیرش مقاله بالاتر خواهد بود.

فرمت بندی : پس از انتخاب مجله ، مقاله باید به فرمت مجله درآید. اطلاعات این بخش در سایت مجله و در قسمت راهنمای نویسندگان درج شده است.

با رعایت دقیق تمام موارد بالا  ، شانس پذیرش در مجلات معتبر ISI بسیار بالا خواهد رفت. 

جایگاه موسسات پژوهشی 

یکی از راه های دریافت پذیرش از مجلات ISI ، دریافت کمک از موسسات پژوهشی است. این موسسات می توانند با رایزنی ها و تعاملاتی که با مجلات معتبر دارند  شانس پذیرش مقالات را تا حد زیادی بالا ببرند. در این بین ، یکی از بهترین موسسات فعال در زمینه های پژوهشی و چاپی ، موسسه آذرگان است. این مجموعه توانسته است با سیاست کاری مناسب و برنامه ریزی دقیق  ، با تمام مجلات معتبر و بین المللی همکاری مناسبی داشته باشد. از این رو باید خدمتتان عرض کنیم ، در این موسسه ، دریافت پذیرش مقاله از مجلات ISI Listed  بصورت تضمینی و پذیرش مقاله از مجلات JCR به صورت نیمه تضمینی ، انجام می پذیرد.

برخی از خدمات موسسه آذرگان

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه دهنده خدمات پژوهشی و چاپی

تصویر

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید

امید است با ارائه خدمات گسترده در زمینه های مختلف پژوهشی ، قدمی درست را برای اعتلای علمی این مرز و بوم برداشته باشیم.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش