استخراج و سابمیت مقاله به مجلات ISI

انتشار 17 آبان 1399
مطالعه 6 دقیقه

یکی از بهترین روش های تهیه مقاله، استخراج مقاله از پایان نامه و سابمیت آن به مجلات معتبر است. در این مطلب در مورد سابمیت مقاله استخراج شده به مجلات ISI صحبت خواهیم کرد.

استخراج و سابمیت مقاله به مجلات ISI

همه ساله در سراسر جهان، دانش پژوهان، یافته های علمی جدید خود را در بخش های مختلف پزشکی، صنعتی، مهندسی و هنری به مردم دنیا عرضه میکنند که منشاء تمام این پیشرفت ها، چاپ مقالات علمی است. در واقع افراد با نوشتن مقالات علمی علاوه بر اینکه میتوانند یافته های خود را در اختیار سایر پژوهشگران قرار دهند، میتوانند با ثبت مقاله خود در ژورنال های معتبر، حاصل تلاش های خود را بنام خود ثبت کنند و با این کار از سرقت علمی مطالب جلوگیری کنند. نوشتن مقاله مزایای بسیاری دارد و میتواند در هر شغلی که هستید، باعث پیشرفت افراد شود؛ اما این مورد را نباید فراموش کنیم که نگارش مقاله با کیفیت کار آسانی نیست و تخصص، تلاش، صرف زمان و انرژی زیادی را میطلبد؛ اما بسیاری از افراد شاید نتوانند همه این موارد را انجام دهند؛ مخصوصا دانشجویان که تجربه کمتری دارند و برای تقویت رزومه و فارغ التحصیلی نیاز به چاپ مقالات علمی دارند، همواره با مشکلاتی همراه هستند. در چنین مواردی، برای اینکه پیشنهاد میشود که مقاله یا مقالاتی را از پایان نامه استخراج کنید تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنید. در ادامه در مورد نحوه استخراج و سابمیت مقاله به مجلات ISI صحبت خواهیم کرد.

استخراج مقاله 

همانطور که میدانید، طبق قوانین دانشگاه ها، پایان نامه ای که دانشجویان برای فارغ التحصیلی ارائه میدهند، نمیتواند مطالب تکراری و مشترک با پایان نامه های ارائه شده داشته باشد، از این رو هر پایان نامه در صورتیکه  خوب کار شده باشد، میتواند منبع بسیار مناسبی برای استخراج مقاله یا مقالات با کیفیت باشد. استخراج مقاله را با نگارش مقاله اشتباه نگیرید. در استخراج مقاله فقط از مطالب خود پایان نامه استفاده میشود و داده ها تغییر نمیکنند.

تصویر
 

نکات مهم در استخراج مقاله

عنوان مقاله : عنوان مقاله باید طبق محتوای مقاله استخراج شده انتخاب گردد و بهتر است عنوان پایان نامه و مقاله یکی نباشد.

چکیده : اگر یک مقاله از پایان نامه استخراج گردد ، چکیده پایان نامه می تواند همان چکیده مقاله باشد ، اما اگر بیش از یک مقاله استخراج گردد ، حتما باید چکیده با توجه به مطالب نگارش شود.

مواد و روش ها : در استخراج مقاله از پایان نامه باید به این نکته توجه کنید که شما باید یک پایان نامه صد صفحه را نهایتا به یک مقاله پانزده صفحه ای خلاصه کنید. از آوردن موارد بیهوده اجتناب کنید و سعی کنید جملات و پاراگراف های استفاده شده در مقاله ، با همدیگر ارتباط معنایی داشته باشند و از هر بخشی بدون مطالعه ، جملاتی استفاده نشود.

نتایج : نتایج میتواند همان نتایج بدست آمده از پایان نامه باشد.

منابع : بخش منابع یکی از بخش های مهم مقاله است. می توان علاوه بر منابع پایان نامه ، منابع جدیدی را به مقاله اضافه کرد و به مقالات جدید هم موضوع ، رفرنس داد. با این کار به نوعی مقاله را بروز میکنیم.

تصویر
 

سابمیت مقاله به مجلات ISI

مقالاتی که آماده سابمیت به مجلات ISI میشوند، باید استاندارد لازم برای پذیرش در این مجلات را داشته باشند. باید موضوع مقاله جدید و بروز باشد، ترجمه انجام شده تخصصی باشد، محتوای مقاله قوی باشد، نتایج بدست آمده تکراری نباشند، منابع ارجاع داده شده جدید باشد و در نهایت میزان پلاجیاریسم مقاله زیر 10 درصد باشد. همه این موارد باید رعایت شود، سپس باید مجله ISI مرتبط و هم اسکوپ مقاله یافته و طبق اصول و چارچوب مجله فرمت بندی شود. این بخش در قسمت راهنمای نویسندگان قابل رویت است و رعایت تمام نکات ذکر شده ، برای تمام مقالات الزامی است. پس از فرمت بندی ، مقاله آماده سابمیت به مجله است. این کار توسط سیستم سابمیت مجله انجام شده و فایل pdf مقاله در بخش مربوطه بارگذاری میشود.

پروسه داوری مقاله

  • در درجه نخست اینکه اگر مقاله‌ای را به ژورنال معتبری ارسال می‌کنید باید بدانید که پروسۀ داوری و اعمال نظر طولانی است. لذا داشتن صبر و حوصله و پرهیز از رفتارهای عجولانه (هر روز به دفتر مجله زنگ زدن و ایمیل مدام به سردبیر و ...) گام اول برای دریافت پذیرش است.

  • به منظور پی بردن به میانگین زمان داوری تا پذیرش مقالات در مجلات، بهترین مسیر مراجعه به تاریخ­های دریافت، اصلاح، و پذیرش مقاله است که در غالب ژورنال­ها در درون متن مقاله قید می­شود. پس با دقت در این تاریخ‌ها می­توان زمان تقریبی فرآیند داوری را دریافت.

  • ادیتورها معمولاً مقالات بهتر را در اولویت قرار می­دهند. یعنی شما شاید دو مقاله را هم زمان و با سطوح علمی متفاوت در یک ژورنال معتبر سابمیت (ارسال) کنید، ولی ادیتور مقالۀ­ بهتر را زودتر به داوران ارسال می‌کند.

  • به این نکته هم توجه بفرمایید که به هر حال اعتبار نویسنده نیز در تسریع فرآیند اعلام نظر ژورنال بسیار مؤثر است !! قطعاً افرادی که دارای اعتبار علمی بالاتر هستند و در آن ژورنال دارای مقاله می‌باشند و به ‌ویژه داوری مقالاتی را در ژورنال مذکور انجام داده‌‌اند، در اولویت قرار می­گیرند. هرچند این اولویت قطعی و رسمی نیست اما به هر حال از نظر روانی اثراتی را بر جای می‌گذارد.

  • تجربه نشان داده اگر استادتان در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی مقاله به چاپ رسانده ، بهتر است نام استاد را به عنوان یکی از نویسندگان قرار داده ، در بخش منابع به مقاله ایشان رفرنس داده و مقاله را به همان مجله سابمیت کنید.

  • پس از سابمیت مقاله ، بصورت میانگین مقاله 4 تا 8 هفته در دست ادیتور مجله قرار میگیرد و تیم تخصصی ، مقاله را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میدهند. در این مرحله چکیده مقاله خوانده شده و اسکوپ کار ، با اهداف مجله مقایسه میگردد ، در صورت دور بودن مقاله از اهداف مجله بدون داوری ریجکت میگردد. همچنین یکی از مهمترین مواردی که در این مرحله مورد بررسی قرار می گردد ، بخش منابع و رفرنس های آن است. برای مجلات معتبر بیشتر رفرنس دهی به مقالات 3 سال اخیر اهمیت دارد و منابع قدیمی مورد قبول نیست.

  • داوری : پس از اینکه مقاله از فیلتر اولیه مجله عبور کرد ، برای داوری ارسال میشود. معمولا هر مجله حداقل چند داور دارد که مقاله را مورد بررسی قرار می دهند و سه حالت پیش میآید. 1. مقاله استاندارد است و پذیرش میشود 2. مقاله ایرادات جزئی دارد ، اصلاحیه می خورد و پس از برطرف شدن مورد پذیرش قرار می گیرد 3. مقاله ایرادات کلی دارد و به نویسنده ریجکت می گردد.

  • نامه پذیرش : پس از اینکه مقاله داوری را با موفقیت طی کرد ، از طرف مجله ، نامه پذیرشی به ایمیل نویسنده مسئول ارسال می گردد. نامه پذیرش حاوی عنوان و ISSN مجله ، عنوان و نام نویسندگان مقاله و تاریخ چاپ به همراه امضای ادیتور مجله است.

  • چاپ : زمان چاپ و نمایه شدن حدودی مقاله ، معمولا در نامه پذیرش ذکر میگردد و این زمان ، بستگی به خود مجله دارد. برخی مجلات فصلنامه و برخی سالنامه هستند. 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش