استخراج تخصصی مقاله از پایان نامه به همراه چاپ مقاله در مجلات معتبر

انتشار 15 تیر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از راه های سریع آماده سازی و تهیه یک مقاله، استخراج آن از پایان نامه است. در این مطلب میخواهیم در مورد استخراج تخصصی مقاله از پایان نامه به همراه چاپ مقاله در مجلات معتبر صحبت کنیم.

استخراج تخصصی مقاله از پایان نامه به همراه چاپ مقاله در مجلات معتبر

در سال های اخیر یکی از بزرگترین دغدغه های اهالی علم، بخصوص دانشجویان دوره های تکمیلی، نگارش مقاله و چاپ آن در نشریات معتبر است. دانشجویان برای اینکه بتوانند رزومه تحصیلی خود را بهبود بخشند، از دانشگاه بهتری پذیرش بگیرند، از رساله خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، نیاز به چاپ مقاله دارند. اما کسانی که تجربه چاپ مقاله در نشریات معتبر را دارند بخوبی میدانند که نگارش مقاله به هیچ عنوان کار راحتی نیست و نیاز به صرف زمان، انرژی و آزمون های صحیح و خطا دارد تا جمع بندی پژوهش ها و مطالعات، تبدیل به مقاله ای شود که قابلیت چاپ در نشریات علمی معتبر را داشته باشد. نوشتن چنین مقاله ای ممکن است ماه ها زمان ببرد تا آماده شود، از این رو بهترین کار، استخراج مقاله از پایان نامه است.

استخراج مقاله از پایان نامه

همانطور که میدانید، دانشجویان دوره های ارشد و دکتری، برای اینکه بتوانند نشان دهند که آماده فارغ التحصیلی هستند، نیاز دارند تا پایان نامه ای را ارائه دهند. این پایان نامه میتواند همان عصاره زحمات دانشجو باشد که زیر نظر اساتید با دانش، کار شده است و انتظار میرود با توجه به محتوای منحصر بفرد آن، مقاله استخراجی، یک مقاله با کیفیت باشد!! از این رو بسیاری از دانشجویان پس از دفاع از پایان نامه، به فکر چاپ مقاله میافتند. استخراج مقاله از پایان نامه، همان استفاده از مطالب خود پایان نامه است که تلاش میشود با ساختاری درست و استفاده از بخش های مهم پایان نامه، تبدیل به مقاله شود. اما یک مورد را به یاد داشته باشید، درست است که استخراج مقاله از پایان نامه نسبت به نگارش مقاله، کار سریعتر و آسانتری است، اما استخراج مقاله کار خیلی آسانی هم نیست و حتما کسی که میخواهد این کار را انجام دهد، باید اصول درست این کار را بلد باشد.

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

عنوان پایان نامه: عنوان مقاله را تغییر دهید. بهتر است عنوان مقالات استخراجی نسبت به محتوای آنها انتخاب شوند. عنوان کوتاه و جذاب انتخاب کنید. (6ا الی 15 کلمه)

چکیده مقاله: چکیده مقاله میتواند هم خلاصه شده چکیده پایان نامه باشد و هم از مقدمه برداشته شود. در هر حال بهتر است چکیده ساختارمند باشد (150 الی 250 کلمه)

کلید واژه: همانطور که مشخص است، کلید واژه به کلمات مهم مقاله گفته میشود که با خواندن تنها این چند کلمه، خواننده ذهنیت کلی در مورد هدف و موضوع مقاله بدست میآورد. کلید واژه ها معمولا همان کلمات مهمی که بیشترین تکرار را در مقاله دارند، استفاده میشود. (3 تا 6 کلمه)

مقدمه: یکی از بخش های مهم هر مقاله، بخش مقدمه است. اگر در نوشتن این بخش دقت لازم صورت نگیرد، ممکن است خواننده مقاله اشتیاقی برای مطالعه ادامه آن نداشته باشد. در این بخش باید بطور واضح و دقیق، مسئله، موضوع پژوهش، اهداف و سوالات و ضوروت انجام پژوهش را بیان کنید. اهمیت پژوهشی که انجام داده اید را با بیان کاستی های پژوهش های پیشین و همچنین کاربردهای آن را برای جامعه بیان کنید.

پیشینه و روش: در این بخش باید خلاصه ای از پژوهش ها و تئوری هایی که توسط سایر محققان انجام شده و مرتبط با تحقیق شما است بیان شود. همچنین باید بصورت شفاف، روش های انجام پژوهش را برای خوانندگان شرح دهید. این قسمت باید طوری نوشته شود که هر کس دیگری که بخواهد روش پژوهش را تکرار کند، با مشکل مواجه نشود.

بحث و نتیجه گیری: در این بخش باید داده ها و نتایج حاصله از پژوهش خود را بیان کنید، سپس به آنالیز و بحث در مورد سایر پژوهش ها بپردازید و به نوعی پژوهش های خود را با پژوهش های گذشتگان مقایسه کنید و به تحلیل کامل نتایج پژوهش بپردازید.

منابع: بخش منابع در چاپ مقالات علمی بسیار مهم هستند. اگر میخواهید مقاله خوب و بروزی داشته باشید، بهتر است منابع مرتبط و جدیدالنشر داخلی و خارجی پیدا کنید و به آنها ارجاع دهید. با منابع قدیمی، مقاله خوبی نخواهید داشت. (10 الی 30 رفرنس)

تصویر
 

 چاپ مقاله در مجلات معتبر

پس از آماده سازی مقاله، زمان چاپ آن است. در ادامه در مورد پروسه چاپ مقاله صحبت میکنیم. برای چاپ مقاله، در ابتدا باید نشریه هدف را انتخاب کنیم. برای این کار میتوانید با توجه به موضوع مقاله، چند نشریه را انتخاب، سپس با توجه به موضوع مقاله و اسکوپ مجله، ژورنالی که نزدیک ترین ارتباط موضوعی را با مقاله دارد انتخاب کنیم. اگر مجله انتخابی، مجله بین المللی باشد، باید متن مقاله، ترجمه تخصصی شود. این کار توسط مترجمی انجام میگیرد که هم به زبان مبدا و مقصد مسلط باشد و هم به موضوع مقاله اشراف داشته باشد. پس از آن باید مقاله به قالب نشریه درآید و اصطلاحا فرمت بندی شود. پس از اینکه مقاله فرمت بندی شد، زمان سابمیت مقاله است. سابمیت یا ارسال مقاله به نشریه، از طریق سیستم سابمیت خود نشریه یا از طریق ایمیل امکان پذیر خواهد بود. ادیتور به محض دریافت مقاله، ایمیلی به عنوان تایید مقاله به نویسندگان ارسال میکند. پس از آن داوری اولیه انجام میگیرد و مقالاتی که از نظر موضوعی مورد قبول مجله باشند انتخاب و مابقی ریجکت میشوند. پس از آن، ادیتور مقالات را به چند داور ارسال میکنند تا داوری نهایی را انجام دهند. در این مرحله بطور دقیق مقالات بررسی شده و مقالاتی که دارای استاندارد لازم هستند، پذیرش میشوند، برخی مقالات که دارای ایرادات جزئی هستند اصلاحیه میخورند و مابقی مقالات، که داراری ایرادات بیشتری هستند، ریجکت میشوند. سپس مقالاتی که پذیرش شده اند، برای آنها نامه پذیرش صادر میشود و به ردیف در نوبت چاپ مقاله قرار میگیرند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش