استخراج مقاله بصورت اصولی در سریعترین زمان

انتشار 25 خرداد 1401
مطالعه 5 دقیقه

داشتن مقالات چاپ شده جهت تقویت رزومه پژوهشی برای دفاع از رساله دکتری یا ارتقای درجه علمی، یکی از لازمه های محققان، دانشجویان و اهالی علم برای دستیابی به این اهداف است. در این مطلب میخواهیم در مورد استخراج مقاله بصورت اصولی در سریعترین زمان صحبت کنیم.

استخراج مقاله بصورت اصولی در سریعترین زمان

از دیرباز و طی دو قرن اخیر، یکی از بهترین روش های چاپ و نشر داده های علمی جدید در جوامع مختلف، نگارش مقاله و چاپ آن در ژورنال ها و نشریات علمی معتبر است. با چاپ مقاله، علاوه بر اینکه یافته های جدید علمی بنام خود محقق ثبت میشود، همچنین میتواند از امتیاز های فراوان پژوهشی آن بهره ببرد. سالانه صدها و حتی هزاران مقاله علمی از کشورهای مختلف جهان به مجلات نمایه شده توسط پایگاه های علمی معتبر سابمیت میشوند و تنها آنهایی میتوانند موفق شوند که مقاله ای قوی، بروز و پرمحتوا نوشته باشند. پس قدم اول در پروسه چاپ مقاله، تهیه یک مقاله قوی است.

در همین راستا اگر تجربه نگارش و ارسال مقاله به نشریات را داشته باشید، بخوبی میدانید که چقدر این کار سخت و زمان بر است. باید موضوعی مناسب با تخصص خود را انتخاب کنید، روی آن تمرکز کنید و برای جمع آوری داده ها، برنامه ریزی کنید. سپس شروع به مطالعه میدانی کنید، یافته های خود را بصورت داده های مستقل و وابسته تهیه کنید، آنها را با ابزار مناسب تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت به یک نتیجه علمی قابل قبول برسید. در نهایت مسیر تحقیق خود را بصورت یک مقاله علمی درآورده و آماده ارسال به مجلات کنید. تجربه نشان داده، نوشتن یک مقاله علمی خوب از صفر تا صد، حداقل 2 الی 6 ماه زمان نیاز دارد، اما موضوعی که وجود دارد این است که هر کسی تخصص و آگاهی نوشتن چنین مقاله ای را ندارد، حتی اگر تخصص این کار هم باشد، بسیاری از دانشجویان و محققان مشکل زمان دارند و نمیتوانند چنین زمان طولانی را صرف پژوهش و نگارش مقاله کنند! پس چاره کار چیست!؟ درست حدس زدید...چاره کار استخراج مقاله از پایان نامه است.

 

تصویر
 

استخراج مقاله چیست؟

همانطور که میدانید، پایان نامه ها، یکی از منابعی هستند که اکثر دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، برای اینکه بتوانند فارغ التحصیل دانشگاه شوند، نیاز به نگارش و دفاع از آن دارند. با توجه به این که محتوای پایان نامه ها جدید و منحصر بفرد است و اساتید راهنما روی پروسه تدوین آن نظارت دارند، از این رو انتظار میرود این نوشته ها، منابع قوی و مناسبی برای تهیه مقاله باشند. در واقع از محتوای پایان نامه ها استفاده میشود و با توجه به داده های کلی، یک یا چند مقاله از دل آن استخراج میشود. محتوای استخراج شده باید به ساختار مجلات علمی فرمت بندی شود و درنهایت به یکی از مجلات مرتبط با موضوع سابمیت گردد.

استخراج مقاله بصورت اصولی در سریعترین زمان

بهتر است در ابتدا نشریه هدف را مشخص کنید تا بدانید با چه فرمتی میخواهید مقاله استخراج کنید. بعد از انتخاب مجله به بخش راهنمای نویسندگان بروید و فایل فرمت بندی را دانلود کنید و با استفاده از آن شروع به استخراج مقاله کنید. 

عنوان مقاله را متفاوت از پایان نامه انتخاب کنید. عنوان کوتاه و جذاب باشد.

چکیده پایان نامه معمولا حجیم تر از مقاله است. آن را خلاصه کنید. بین 150 الی 250 کلمه مناسب خواهد. اگر مجله درخواست کرده، چکیده را ساختارمند کنید. (چکیده ساختارمند: در این مدل چکیده باید مقدمه، شیوه  کار، نتیجه گیری و بحث که هر قسمت با سرتیتر مخصوص به خود در چکیده وجود دارد. قالب اساسی یک چکیده به این صورت است اما گاهی بعضی قسمت ها مثل هدف یا چارچوب به آن اضافه می‌ شود.)

مقدمه بخش مهمی است. اگر بیش از یک سوال و یک فرضیه دارید، لازم نیست همه در یک مقاله آورده شود. بهتر است از یکی از فرضیه استفاده شود تا جا برای استخراج مجدد مقاله باشد. علت انتخاب موضوع و اهمیت آن را بیان کنید. ز تحقیقات پیشین در راستای موضوع تحقیق‌تان هم صحبت کنید،  مقدمه را با بیان اهداف تحقیقاتی‌تان به پایان برسانید. سعی کنید مقدمه خیلی طولانی نشود و نهایتا در 3 صفحه جمع بندی کنید.

روش انجام پژوهش را بیان کنید. مزایای روش انتخابی خود را بیان کنید و عیوب روش های قدیمی را نیز ذکر کنید. باید نشان دهید چرا روش شما بهترین روش است. برای نوشتن بهتر این بخش بهتر است چند مقاله از نشریه انتخابی را دانلود و دقیق مطالعه نمائید.

نتایج اصلی مقاله را بیان کنید. در بخش نتایج شما باید نتایج و یافته‌های حاصل از روش‌شناسی بکاررفته را ارائه دهید. باید در اولین قدم اطلاعات خود را ساماندهی کنید. همه نتایج شما باید به‌نوعی به سؤال تحقیق بپردازند، این بدان معناست که شما باید بدانید که کدام قسمت از داده‌ها برای بحث شما مهم هستند و کدام یک را می‌توان کنار گذاشت. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که کدام بخش از داده‌ها مهم‌ترین هستند تا در بخش نتایج به آن‌ها اولویت داده شود.

بخش بحث را شروع کنید. در این بخش باید به تفسیر یافته های خود بپردازید. این بخش همیشه با سوال بخش مقدمه مرتبط است. در این بخش نباید نتایج را دوباره تکرار کنید. همچنین به مقایسه نتایج خود با دیگران بپردازید و در مورد مشکلات و محدودیت های کار پژوهشی خود توضیح دهید.

منابع بخش مهم مقاله است. سعی کنید منابع را محدود کنید و از جدیدترین و مرتبط ترین رفرنس ها استفاده کنید. بین 10 الی 30 رفرنس مناسب است.

 
تصویر
 

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. اگر شما قصد ارسال مقاله به مجلات داخلی و خارجی را دارید، اما هنوز مقاله ای آماده نکرده اید، ما میتوانیم شما را در طول این مسیر همراه و همیار شما باشیم. همچنین در صورت نداشتن مقاله میتوانیم از پایان نامه خود شما مقاله یا مقالاتی را استخراج، فرمت بندی و به مجلات داخلی و خارجی ارسال کنیم. همچنین پس از سابمیت مقاله به صورت تلفنی و ایمیلی پیگیر مقاله هستیم تا در کمترین زمان نتیجه مشخص شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش