استخراج مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI (آی اس آی)

انتشار 29 آذر 1400
مطالعه 8 دقیقه

یکی از بهترین راه های دریافت امتیاز پژوهشی، چاپ مقالات علمی است. در این مطلب میخواهیم در مورد استخراج مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI (آی اس آی) صحبت کنیم.

استخراج مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI (آی اس آی)

معمولا نویسندگان مقالات علمی، به دو دلیل عمده، سعی در چاپ و نشر دستاوردهای خود دارند. اولی به اشتراک گذاشتن داده های جدید و دلیل دوم و رایجتر، دریافت امتیاز پژوهشی حاصله از آن! اما چاپ مقاله با هر دلیلی که باشد، میتواند برای جامعه علمی کشور مفید باشد. در سال های اخیر نیز دانشگاه ها برای اینکه بتواند رتبه علمی کشور را بهبود ببخشند، امتیازات ویژه ای را به نویسندگان مقالات ارائه میدهند. همانطور که میدانید، تقویت رزومه پژوهشی دکتری، دفاع از رساله دکتری و فارغ التحصیلی از دانشگاه، تنها نمونه هایی از این موارد هستند که افراد نیاز مبرن به چاپ مقاله دارند. اما نگارش مقاله ای که بتواند در مجلات معتبر پذیرش بگیرد به هیچ وجه آسان نیست و اگر تجربه نگارش و ارسال مقاله به نشریات را داشته باشید، به خوبی میدانید که نوشتن مقاله خوب بسیار زمان بر و سخت است. در این میان یکی از متداول ترین راه های داشتن مقالات با کیفیت، استخراج مقاله از پایان نامه است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تصویر
 

استخراج مقاله از پایان نامه 

پایان نامه ها عصاره چندین سال پژوهش و بررسی دانشجویان در مورد موضوع خاصی از علم هستند که زیر نظر اساتید راهنما تدوین و نگارش میشوند که در نهایت با ارائه همین پایان نامه میتوانند فارغ التحصیل رشته خود شوند. با توجه به این موضوع که پایان نامه ها دارای موضوع و محتوای منحصر بفردی هستند، به عنوان منابعی با ارزش تلقی میشوند که میتوان از آنها برای نوشتن مقاله علمی استفاده کرد. البته این نکته را باید بدانید، درست است که استخراج مقاله از پایان نامه بسیار سریعتر و آسانتر از نگارش مقاله است، اما این بدان معنا نیست که آن را ساده بگیریم. استخراج مقاله، اصولی دارد که اگر رعایت نشود قطعا مقاله تهیه شده را بی ارزش خواهد کرد! اما برای شروع، باید تفاوت پایان نامه و مقالات علمی را بدانیم.

تفاوت عمده مقاله و پایان نامه

یک مقاله علمی به مقاله ای میگویند که در نشریات علمی چاپ می شوند و می تواند ابزار، تکنیک یا روش پیشرفته یا جدیدی را تعریف کند. نشریاتی که مقالات علمی را چاپ میکنند، دارای اساتید بزرگی هستند که روی موضوع و محتوای مقاله داوری میکنند و تصمیم میگیرند، مقاله قابلیت چاپ در این نشریه را دارد یا نه! در مقابل معمولاً یک پایان نامه، متنی طولانی است که توسط یک داوطلب برای اخذ مدرک دانشگاهی نوشته می شود. تفاوت اصلی بین مقاله ژورنالی و پایان نامه این است که اولی بر اساس موضوعات خاص است، در حالی که دومی شامل یک مطالعه عمیق تحت نظارت متخصص است.
یک پایان نامه معمولاً پس از تکمیل تحقیقات خود در یک زمینه خاص مورد علاقه تحت برنامه هایی مانند دکترا، فارغ التحصیلی، پس از فارغ التحصیلی، و غیره نوشته می شود. فصول یا بخش‌های آن را می‌توان به‌عنوان مقاله‌های پژوهشی فردی در مجلات معتبر منتشر کرد. از این رو، پایان نامه به عنوان یک سند تایید شده در نظر گرفته می شود و محدوده آن ممکن است بسته به نوع تحقیق انجام شده متفاوت باشد. این به طور کلی یک شکل پیشنهادی از نوشتن است. از سوی دیگر، نشریات علمی، انتشاراتی هستند که شامل مقالات پژوهشی اصلی، مقالات علمی و بررسی مطالعات موردی و غیره می شود. علاوه بر این، بسته به محتوای تحقیق، یک مقاله پژوهشی را می توان ظرف چند روز تکمیل کرد. در مقابل، یک پایان نامه به زمان بسیار بیشتری برای تکمیل نیاز دارد. مقالات ژورنالی معمولاً تحقیقات به روز در زمینه یا موضوع خاصی هستند. آنها حتی می توانند مقالات کوتاهی باشند که ایده های نوآورانه را ارائه می دهند. با این حال، یک پایان نامه گزینه های تحقیقاتی فعلی و آینده را مورد بحث قرار می دهد و تحقیق را با جزئیات بیشتری ارائه می دهد، هر جزء به یک یا چند فصل تقسیم می شود.

استخراج مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI (آی اس آی)

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که نوشتن مقاله از پایان نامه صرفاً کار برش و چسباندن نیست. هدف و قالب یک پایان نامه، مجله یا فصل کتاب، با مقاله بسیار متفاوت است. مخاطب اصلی پایان نامه، اساتید خود دانشگاه هستند و دانشجو باید اساتیدی که به آنها شناخت کامل دارد، متقاعد کند، در صورتیکه مقالات علمی باید طوری نوشته شوند که داوران نشریه ای که هیچ شناختی از آنها وجود ندارد را مجاب کند! پس در نوشتن مقاله از پایان نامه باید تمام تلاش خود را بکنید تا نوشته شما، موضوع جدید، محتوای قوی و منابع بروز داشته باشد. نشریات معتبری که بخواهید مقاله خود را به آن سابمیت کنید، زیاد است اما بیشتر دانشجویان، با توجه به کیفیت نشریات ISI، برای اینکه امتیاز بالاتری دریافت کنند، ترجیح میدهند تا مقاله خود را به این نشریات سابمیت نمایند. در ادامه نحوه سابمیت مقاله برای مجلات ISI  را توضیح میدهیم.

انتخاب عنوان مناسب: بهتر است عنوان مقاله و پایان نامه متفاوت باشد، از این رو اولین کار انتخاب عنوان مناسب برای مقاله است. عنوان مقاله را با توجه به موضوع اصلی مقاله انتخاب کنید. بهتر است عنوان مقاله خیلی طولانی نباشد و در آن از کلمات کلیدی استفاده شود. عنوان باید جذاب باشد و مفهوم و هدف اصلی مقاله را به خواننده انتقال دهد.

نوشتن چکیده مقاله استخراج شده از پایان نامه: چکیده پایان نامه را خلاصه کنید و طبق درخواست مجله به صورت عادی یا ساختارمند بنویسید. چکیده باید تقریبا کل مقاله را به صورت کلی پوشش دهد. معمولا بین 150 الی 250 کلمه مناسب خواهد بود. سعی کنید تمام افعال بکار رفته ماضی بعید باشند.

کلمات کلیدی: همان طور که مشخص است، باید یک سری کلمات مهم و تخصصی و پر تکرار را بعنوان کلمات کلیدی مشخص کنیم تا با استفاده از این کلمات، موضوع و اسکوپ مقاله مشخص شود. تعداد کلمات کلیدی طبق فرمت مجله انجام میشود اما در حالت کلی بین 3 الی 6 کلمه مناسب خواهد بود.

نوشتن مقدمه مقاله: این  یک فرصت طلائی است تا بتوانید داوران مجله و خوانندگان مقاله خود را مجاب کنید که چرا کار شما مفید است!! مقدمه خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

• چه مشکلی باید حل شود؟

• آیا راه حل های موجود مشکل را حل میکند؟

• در این شرایط کدام راه حل بهترین است؟

• محدودیت های اجرایی اصلی آن چیست؟

• به چه چیزی آرزو دارید برسید (هدف)؟

روش ها را بنویسید: این بخش به این سوال پاسخ می دهد که چگونه مسئله مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر مقاله شما روش جدیدی را پیشنهاد می کند، شما باید اطلاعات دقیق را در آن قرار دهید تا یک خواننده آگاه بتواند آزمایش را دوباره تولید کند. با این حال ، جزئیات روشهای ثابت را تکرار نکنید. از منابع مناسب برای نشان دادن رویه های منتشر شده در مقالات قبلی استفاده کنید. خلاصه مطالب گسترده یا منابع اصلی کافی است.

جمع بندی و بحث و نتیجه گیری: در اینجا شما باید به معنای نتایج پاسخ دهید. احتمالاً ساده ترین بخش برای نوشتن و سخت ترین بخش برای درست انجام دادن آن است. به این دلیل که مهمترین بخش مقاله شماست. در اینجا فرصت ارائه داده های خود را دارید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از مقالات علمی بخاطر بحث ضعیف، ریجکت میشوند. شما باید بحث مربوط به نتایج را انجام دهید، اما نتایج را تکرار نکنید.

شکل ها و جداول را آماده کنید: به یاد داشته باشید که "یک شکل خوب به اندازه هزار کلمه سخن دارد" از این رو ، تصاویر ، از جمله شکل ها و جداول ، کارآمدترین راه برای ارائه نتایج شما هستند. داده های شما نیروی محرک مقاله هستند، بنابراین تصاویر شما حیاتی هستند!

منابع را بنویسید: به طور معمول، در بخش منابع بیش از هر قسمت دیگری از مقاله اشتباه صورت میگیرد. برای جلوگیری از این اشتباهات، باید نحوه نوشتن درست منابع و روش های ارجاع دهی را بلد باشید. در متن، شما باید به کلیه انتشارات علمی که کار شما بر اساس آن انجام شده، استناد کنید. همچنین فراموش نکنید از منابع جدید و مرتبط با مقاله استفاده کنید تا مقاله جدید باشد.

تصویر
 

استخراج مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI (آی اس آی) در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش