استخراج مقاله از پایان نامه (آموزش گام به گام)

انتشار 7 مرداد 1400
مطالعه 12 دقیقه

استخراج مقاله از پایان نامه راهی سریع و کم هزینه برای تهیه یک مقاله علمی است. برای اینکه بتوانید استخراج مقاله از پایان نامه انجام دهید، نیاز است تا اصول انجام آن را بدانید و نکات اساسی را رعایت کنید. در این مطلب میخواهیم استخراج مقاله را بصورت گام به گام بررسی کنیم.

استخراج مقاله از پایان نامه (آموزش گام به گام)

شما به عنوان دانشجو، محقق یا استاد دانشگاه، برای پیشرفت در شغل، تحصیل و مشارکت در امور پژوهشی، خواسته یا ناخواسته نیازمند چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی هستید؛ اما همانطور که میدانید، نگارش یک مقاله علمی که استانداردهای لازم برای چاپ در این نشریات را داشته باشد، کار راحتی نیست و نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد. از این رو یکی از بهترین فعالیت های افراد مرتبط با علم، استخراج مقاله از پایان نامه است. همانطور که میدانید، دانشجویان برای اینکه نشان دهند آماده فارغ التحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود هستند، نیاز به ارائه پایان نامه دارند که در واقع عصاره ماه ها پژوهش و مطالعه در زمینه خاصی از علم است که زیر نظر اساتید مجرب انجام میگیرد که محتوای آن، از ارزش علمی بالایی برخوردار است. پایان نامه اگر خوب نوشته شود، قطعا یک منبع بسیار مناسب برای استخراج مقالات علمی است، اما باید اصول استخراج مقاله از پایان نامه را بدانید. ابتدا بهتر است تفاوت بین پایان نامه و مقالات علمی را بدانیم. در ادامه با ما همراه باشید.

استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه، در واقع همان خلاصه نویسی پایان نامه است. ولی با رعایت نکات و استاندارهای خاص مقاله نویسی ، یعنی این خلاصه نویسی باید در قالب یک مقاله علمی باشد و الزامات اساسی مقاله نویسی را رعایت کند. شما باید یک پایان نامه صد صفحه ای را به یک مقاله ده الی پانزده صفحه ای تبدیل کنید ؛ در این کار باید دقت شود که طبق استاندارد های یک مقاله علمی ، کار پیش برود ، از بهترین بخش های پایان نامه استفاده شود تا مقاله تهیه شده در حد یک مقاله برای ارائه به مجلات بین المللی باشد.

استخراج مقاله از پایان نامه


کاربردهای استخراج مقاله

استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن در مجلات معتبر و همچنین کنفرانس ها و همایش های معتبر کاربردهایی دارد که به مواردی در زیر اشاره شده است.

کاربرد استخراج

1-دریافت نمره پایان نامه ارشد.

2- تسویه حساب مقطع ارشد.

3- تقویت رزومه مصاحبه دکتری.

4-اپلای برای دانشگاه های خارجی.

5- تقویت رزومه استخدامی.

6- مجوز دفاع دکتری.

7- تسویه حساب مقطع دکتری.

8- انتشار نتایج ناب علمی پایان نامه و انتقال آن به جهانیان.

9- معافیت سربازی.

تفاوت پایان نامه و مقاله در چیست؟

پایان نامه و مقاله تفاوت های بسیاری در بخش های مختلف دارند که در جدول زیر می توانید تفاوت های اساسی پایان نامه و مقاله را در آیتم های مختلف بررسی فرمایید.

پایان نامه

مقاله

الزامات

پایان نامه باید شرایط علمی را برآورده کند و در چارچوب خاصی نوشته شود. ممکن است این شرایط، دانشکاه با دانشگاه متفاوت باشد.

یک مقاله باید استانداردهای مجلات علمی را داشته باشد. این استاندارد ها به ژورنالی بستگی دارد که به آن سابمیت میشود.

داوران

معمولاً توسط اعضای کمیته منتخب هیئت رئیسه یا هیئت علمی دانشگاه انتخاب میشوند..

توسط هیئت داوران منتخب مجله بررسی شد.

اجزا

پایان نامه شامل فصل های مختلف است

یک مقاله از بخشهای مختلفی تشکیل شده است.

حجم مطالب

در نوشتن پایان نامه محدودیت تعداد کلمه وجود ندارد. (بیش از 25000 کلمه است)

محدودیت تعداد کلمات را ژورنال مقصد مشخص میکند(یک مقاله استاندارد 5000 کلمه دارد)

فرمت

پایان نامه به صورت جدول شیوه نامه محتوای دانشگاه ها قالب بندی می شود

مقاله باید از قالب نسخه خطی که در بخش "راهنمای نویسندگان" ژورنال مقصد است پیروی کند.

چکیده

طول چکیده پایان نامه بیشتر از مقاله ژورنالی است. (تقریباً بیش از 350 کلمه)

باید با توجه به نشریه انتخابی نوشته شود و طول چکیده مقاله کمتر از پایان نامه است(حالت استاندارد 150 الی 250 کلمه)

مقدمه

مقدمه پایان نامه نیاز به توضیحات کامل و دقیق دارد.

مقدمه مقاله نیاز به توضیحات صریح و مختصر دارد.

ادبیات

به تحقیقات مفصل و بیان جزئیات دقیق پژوهش نیاز است

فقط موارد ضروری بیان میشود و از پرداختن به حاشیه و جزئیات حذر میکنیم.

روش ها

در مورد روش تحقیق مفصل انجام شده در پایان نامه بحث کنید

فقط درباره روش خاص و آزمایشات انجام شده بحث کنید.

یافته ها

تمام یافته ها باید در پایان نامه ارائه شوند.

فقط یافته های منتخب باید در یک مقاله ارائه شوند.

بحث و نتیجه گیری

پایان نامه نیاز به بحث کاملی در مورد نتایج و یافته ها دارد.

یک مقاله نیاز به بحث مختصر درباره نتیجه دارد.

منابع

روش رفرنس دهی با توجه به اصول پایان نامه نویسی انجام میگیرد و تعداد منابع محدودیتی ندارند

روش رفرنس نویسی به ژورنال مقصد مربوط است و تعداد منابع باید محدود شوند (10 الی 30 رفرنس)

استخراج مقاله از پایان نامه (آموزش گام به گام)

ارائه رساله یا پایان نامه به طور معمول برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای فارغ التحصیلی لازم است. پس از دفاع از پایان نامه، از دانشجو درخواست میشود تا برای دریافت 2 نمره نهایی، مقاله ای را آماده انتشار در یک مجله علمی کند؛ بنابراین، پایان نامه اغلب پایه و اساس کار جدید محقق منتشر شده را فراهم می کند. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که، نگارش مقاله از پایان نامه صرفاً کار برش و چسباندن و به اصطلاح کپی-پیست نیست. هدف و قالب یک پایان نامه یا رساله بسیار متفاوت از اهداف و قالب یک مقاله است. مخاطب مقاله می خواهد در مورد استدلال ها یا یافته های جدید بدانند و در عین حال مطمئن شوند که یافته ها معتبر و قابل اعتماد هستند! فراموش نکنید یک مقاله علمی توسط کمیته ای متشکل از اساتید و داوران متخصص یک نشریه معتبر، قضاوت و داوری میشوند و شما شناختی از آنها ندارید. بهتر است با استفاده از نکات زیر گام به گام پیش رفته و بصورت اصولی مقاله خود را استخراج کنید.

گام های استخراج مقاله از پایان نامه

عنوان مقاله:

یکی از بخش های مهم مقاله علمی، انتخاب عنوان آن است. بهتر است عنوان پایان نامه را تغییر دهید، چون پایان نامه حجم وسیعی از اطلاعات را پوشش میدهد و شاید نتواند برای عنوان یک مقاله که از هدف خاصی پیروی میکند، مناسب باشد. عنوان باید مختصر و آموزنده باشد و از عبارات فنی و اختصارات استفاده نشود. عنوان باید در بردارنده چند کلمه کلیدی باشد. سعی کنید در انتخاب کلمات دقت لازم را انجام دهید تا عنوانی جذاب بنویسید. عنوان مناسب میتواند روی خوانندگان و داوران نشریه، تاثیر مثبت بگذارد. (عنوان استاندارد کوتاه و بین 6 الی 15 کلمه است)


چکیده:

یکی از بخش های مهم مقاله، بخش چکیده است. بخش چکیده بصورت خلاصه، نشان میدهد که هدف شما از این پژوهش چه بوده است و چه یافته های جدیدی را ارائه داده اید. در این بخش از اختصارات استفاده نکنید. چکیده یک مقاله، شرح مختصری از چشم انداز و هدف مقاله شماست و این نکته بسیار مهم است که چکیده شرح کوتاهی از تفسیر و نتیجه گیری، ارائه دهد. زمانی که میخواهید از چکیده پایان نامه استفاده کنید، تنها بخش هایی را استفاده کنید که مربوط به موضوع است، افعال به صورت گذشته و ماضی بعید باشد. در چکیده نیاز به منبع نویسی ندارید. (چکیده استاندارد بین 150 الی 250 کلمه است)


مقدمه:

یکی از چالش های مهم در استخراج مقاله از پایان نامه، بررسی جامع ادبیات بخش مقدمه پایان نامه و نحوه مختصر کردن مناسب این بخش برای معرفی به عنوان مقدمه مقاله ژورنالی است. متن مقدمه را به مطالب مربوط به زمینه سوالات و فرضیه های تحقیق محدود کنید. محتوای اضافی یا بخش هایی را که مستقیماً به دانش یا درک خوانندگان از سوال(های) تحقیق خاص یا موضوع (موضوعات) تحت تحقیق کمک نمی کنند، حذف کنید. با توصیف روشنی از سوالات، اهداف یا فرضیه هایی که تحقیقات شما را روشن می کنند، مقدمه را تمام کنید. برای بهتر شدن کار، میتوانید به مقالات مرتبط و جدیدالنشر چاپ شده استناد کنید. (مقدمه استاندارد حدود 2 صفحه است)


بخش روش:

این بخش برای آن است که اطلاعات کافی برای اینکه خوانندگان بتوانند نحوه جمع آوری و ارزیابی داده ها را درک کنند، به آنها انتقال دهیم. به جای ارائه جزئیات کامل درباره هر مرحله، خوانندگان را به کارهای قبلی مطالعه شده یا مطالب تکمیلی ارجاع دهید. بخش روش، در واقع نشان میدهد مسئله، چگونه مورد مطالعه قرار گرفته است. (بخش روش معمولا بین 2 الی 3 صفحه است)


بخش نتایج:

در انتخاب تجزیه و تحلیل برای گنجاندن در بخش نتایج، گزینشی عمل کنید و فقط مهمترین موارد را گزارش دهید. اگرچه یک رویکرد بی طرفانه برای جلوگیری از حذف داده های مطالعه مهم است، اما گزارش هر تحلیلی که ممکن است برای پایان نامه انجام شده باشد، در فضای محدود مقاله، مناسب نیست. درعوض، اطمینان حاصل کنید که نتایج مستقیماً برای پاسخ دادن به سوالات یا فرضیه های اصلی تحقیق شما سامان دهی شوند و تحلیل های جانبی را حذف کنید(یا آنها را به عنوان مواد تکمیلی درج می کنید). در شناسایی تجزیه و تحلیل های اولیه، ثانویه و هرگونه اکتشافی طوری بنویسید که هدفتان واضح باشد. این بخش باید به سوال "چه چیزی پیدا کرده اید؟" پاسخ دهد. (بخش نتایج معمولا بین 4 الی 6 صفحه است)


بخش بحث:

مطابق تجزیه و تحلیل و نتایجی که گزارش می کنید، بحث را تنظیم کنید. بررسی کنید که تفسیر و کاربرد شما از یافته ها مناسب است و فراتر از داده ها را جمع نکنید. یک بخش بعنوان بحث قوی، نظر به محدودیت های اندازه گیری و سایر ملاحظات خاص مطالعه باید مورد اجماع، واگرایی و مقایسه با کارهای مشابه قبلی قرار بگیرد. بحث در مورد نتایج بدست آمده است اما نباید بخش نتایج را دوباره تکرار کنید. بخش بحث بسیار مهم است و باید داده های خود را در این بخش ارائه کنید.(بخش بحث میانگین بین 4 الی 6 صفحه خواهد بود)


منابع:

به جای ارائه لیست جامعی از منابعی که در پایان نامه استفاده شده است، فقط مهمترین و جدید ترین منابع (مثلاً از نظر تئوریک جدید النشر) را به ویژه در مقدمه و بررسی ادبیات ذکر کنید. اطمینان حاصل کنید که آثاری که ذکر می کنید به دانش خوانندگان در مورد موضوع خاص و درک و زمینه سازی تحقیقات شما کمک کند. استناد به بررسی ها و متاآنالیزها می تواند خوانندگان علاقه مند را به ادبیات گسترده تری رهنمون کند، در حالی که راهی اقتصادی برای مراجعه به مطالعات قبلی فراهم می سازد. (تعداد استاندارد منابع بین 10 الی 30 رفرنس میباشد)


جداول و شکل ها:

اطمینان حاصل کنید که جداول یا شکل های ارائه شده واقعا ضروری و در جای مناسب هستند و محتوای ارائه شده در متن را دوباره عینا تولید نمی کنند. شکل ها و جداول بسیار مهم هستند و میتوانند براحتی هدف شما را با کمترین کلمات به خوانندگان انتقال دهند. (بستگی به موضوع دارد اما معمولا بین 6 الی 8 مورد جدول، نمودار و شکل مناسب خواهد بود)

اصول کاربردی در نوشتن مقاله از پایان نامه

اصول کاربردی در نوشتن مقاله از پایان نامه

نکات مهم

استخراج خوب یک مقاله علمی بخش مهمی از پروسه چاپ مقاله است، اما همه چیز نیست. مورد مهم بعدی که معمولا دانشجویان کمتر به آن بها میدهند، انتخاب درست ژورنال هدف پس از استخراج مقاله است. آمار نشان می دهد، بیش از نیمی از مقالات علمی، قبل از اینکه حتی به مرحله داوری برسند، بدلیل عدم تطابق موضوعی بین مقاله و مجله، توسط ادیتور ریجکت می شود که نشان از اهمیت زیاد این موضوع است! لطفا در انتخاب نشریه دقت فرمائید.

استخراج مقاله در موسسات معتبر

همان طور که گفته شد استخراج مقاله از پایان نامه خلاصه برداری از پایان نامه است ولی نه هر خلاصه نویسی و باید نکات ریز و استانداردهای بسیاری را رعایت نمایید. 8 گام مهم برا یاستخراج مقاله بیان شد که رعایت تمامی این گام ها نقش اساسی و اصلی در کیفیت مقاله استخراج شده دارند. به همین دلیل توصیه می شود که پروسه استخراج مقاله از پایان نامه را به موسسات معتبر و متخصصینی که چندین سال تجربه در امر استخراج مقاله از پایان نامه دارند ، بسپارید. انتخاب یک موسسه معتبر استخراج مقاله از پایان نامه، هم در زمان و هم در هزینه استخراج مقاله از پایان نامه تاثیر بالایی دارد.

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه در موسسات مختلف متفاوت است ولی آنچه که در هزینه استخراج مقاله از پایان نامه تاثیر گزار است، تعداد مقالات، کیفیت استخراج و بازه زمانی است. معمولا از هرپایان نامه می توان حداقل 2 مقاله استخراج نمود که استخراج 2 مقاله همزمان هزینه مناسب تری خواهد داشت تااقدام به صورت تک تک. همچنین بازه زمانی اگر برای دریافت مقالات عجله داشته باشید و پروسه استخراج مقاله به صورت فشرده و یا فشرده پلاس انجام شودحتما هزینه آن بیشتر از استخراج مقاله در حالت عادی است.


تضمین کیفیت استخراج مقاله

مهم ترین عامل در انتخاب کارشناس استخراج مقاله از پایان تضمین کیفیت مقاله استخراج شده است. کمتر شخص و موسسه ای پیدا میشه که کیفیت مقاله استخراج شده را تضمین کند. به این نکته حتما توجه کنید که استخراج مقاله از پایان نامه صرف خلاصه برداری، تیکه تیکه کنار هم قرار دادن پایان نامه نیست بله باید محتوای مقاله استخراج شده یک دست و یکپارچه باشد و یکپارچگی محتوایی داشته باشد. همچنین چندین بار توسط محقق بازخوانی شود تا هیچگونه ایراد نگارشی و نامرتبطی نداشته باشد. تضمین کیفیت استخراج مقاله موردی است که باید به آن توجه بسیار شود.

مراحل ثبت سفارش استخراج مقاله

ثبت سفارش

ثبت سفارش استخراج مقاله

یک پروژه استخراج مقاله ایجاد کرده و فایل پایان نامه خود و سایر اطلاعات را بارگزاری کنید.

بررسی فایل توسط محقق

بررسی فایل توسط محقق

بررسی فیل توسط محقق و مشخص شدن تعداد مقالات قابل استخراج و عناوین آنها

تایید عنوان مقاله

تایید عنوان و شروع استخراج

با انتخاب عنوان مقاله و پکیج مورد نظر توسط مشتری پروسه استخراج مقاله شروع می شود.

تحویل سفارش

تحویل سفارش

در بازه زمانی تضمین شده مقاله ساتخراج شده تحویل مشتری داده می شود.

چرا موسسه آذرگان؟

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات استخراج مقاله از پایان نامه حرفه ای در موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش استخراج مقاله از پایان نامه ، آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ مقاله بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قراردهیم. تا بتوانید با تضمین کفیت و کمترین هزینه و زمان مقالات علمی خود را از پایان نامه استخراج نموده و در مجلات معتبر پذیرش و چاپ نمایید.استخراج مقاله از پایان نامه در موسسه آذرگان در سه پکیج طلایی، طلایی پلاس و پریمیوم و در سه بازه زمانی عادی، فشرده و فشرده پلاس انجام می شود.


لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

از طریق صفحه ثبت سفارش استخراج مقاله یک پروژه استخراج مقاله ایجاد کرده و فایل پایان نامه خود را ارسال نمایید. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه بستگی به کیفیت استخراج (طلایی ، طلایی پلاس و پریمیوم) بازه زمانی (عادی، فشرده و فشرده پلاس) و همچنین تعداد مقالات دارد. برای استعلام قیمت با کارشناسان ما با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

بله استخراج مقاله از پایان نامه توسط محقیقن و متخصصین مقطع دکتری رشته پایان نامه انجام می شود.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. همچنین موسسه آذرگان هیچگونه خدمات نگارشی پایان نامه و یا فروش پایان نامه ندارد. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود.

در پکیج طلایی مقاله شما توسط محقق همان رشته به صورت کاملا تخصصی استخراج می شود. در پکیج طلایی پلاس علاوه بر استخراج مقاله توسط محقق متخصص مقاله بازخوانی هم می شود و در پکیج پریمیوم مقاله توسط کارشناس متخصص و خبره استخراج می شود و بازخوانی می گردد و سپس به فرمت مجله انتخابی نیز درمیآید.

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
به ترتیب
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
برای چاپ مقاله در مجلات داخلی ویا خارجی چقدر هزینه لازم است
سلام وقت بخیر هزینه مجلات مختلف متفاوت است که باید به صورت دقیق معرفی شود. جهت معرفی مجلات مرتبط با مقاله لطفا عنوان و چکیده مقاله را از طریق ایمیل و یا پیام رسان ها ارسال فرمایید تا مجلات خدمتتان معرفی شوند. 09914516340 azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
خیلی عالی بود اطلاعات مفیدی راارائه کرده بودید
سلام وقت بخیر سپاس از حسن توجه شما . از اینکه مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده است بسیار خوشحالیم
بازدیدکننده
بازدیدکننده
1 سال پیش
برای چاپ مقاله در مجلات داخلی ویا خارجی چقدر هزینه لازم است
بازدیدکننده
بازدیدکننده
1 سال پیش
خیلی عالی بود اطلاعات مفیدی راارائه کرده بودید
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
آموزش مفیدی بود استفاده کردم
سلام وقت بخیر ضمن تشکر از حسن توجه شما، از اینکه این مقاله برای شما مفید واقع شده است خوشحالیم
بازدیدکننده
سوسن موسوی
1 سال پیش
آموزش مفیدی بود استفاده کردم
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
جالب بود
سپاس از توجه شما
بازدیدکننده
حسین رئیسی از دانشجویان سال ۸۳ تا ۸
2 سال پیش
جالب بود
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
سلام چاپ آي اس آي انجام ميدين؟
سلام وقت بخیر بله پذیرش و چاپ در مجلات isi را انجام می دهیم . لطفا عنوان و چکیده مقاله را از طریق واتساپ شماره زیر ارسال فرمایید تا مجلات مرتبط با مقاله شما خدمتتان معرفی شوند. 09914516340
بازدیدکننده
شادي
2 سال پیش
سلام چاپ آي اس آي انجام ميدين؟
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش