استخدام ۳۲۰۰ هنرآموز و استادکار امسال در آموزش و پرورش

انتشار 27 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران بخشی از کمبود نیروی آموزشی، از طریق آزمون استخدامی امسال، ۳۲۰۰ هنرآموز و استادکار در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

استخدام ۳۲۰۰ هنرآموز و استادکار امسال در آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، سید مصطفی آذرکیش در حاشیه‌ سفر به شیراز، گفت: هم اکنون ۷۱۰۰ هنرستان در کشور فعال است که از این تعداد ۴۱۰۰ هنرستان کار و دانش است.

وی با اشاره به آموزش بیش از ۲۰۰ رشته در هنرستان های سراسر کشور ، افزود: از این تعداد ۴۳ رشته در شاخه فنی و حرفه ای و ۱۶۰ رشته مهارتی نیز در شاخه کاردانش وجود دارد.

او اراده دولت را در راستای توسعه آموزش های مهارتی عنوان و اضافه کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه، مقرر شده تا پایان این برنامه، درصد اشتغال دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش به ۵۰ درصد برسد و بر همین اساس در بودجه سنواتی سال ۹۶، اعتبار ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برای این مهم در نظر گرفته شده که به صورت ۱۰۰ درصدی نیز تامین شد .

آذرکیش با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه آموزش های مهارتی، افزود: در کنار این اقدام، یکی از روش‌های تامین تجهیزات برای هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش، استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و غیر دولتی، همانند کارخانه ها، موسسات تولید و شهرک های صنعتی است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود تجهیزات هنرستان‌ها را می توان با مشارکت همه ذینفعان اصلی آموزش‌های مهارتی و متقاضیان آن رفع کرد، افزود: علاوه بر بودجه تخصیصی در این زمینه، بخشی از این کمبود تجهیزات را می‌توان از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز و همچنین کمک خیرین جبران کرد.

آذر کیش، گفت: شرایط آموزش های مهارتی به نحوی است که باید با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات ایجاد شده، تجهیزات و دانش به روز شود .

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای پیشرفته این نوع آموزش ها به صورت مشارکتی است، گفت: در شاخه کار و دانش، نوع آموزش، آموزش مشارکتی است و فرایند آموزش در این مراکز با کمک دستگاه های اجرایی، موسسات تولیدی و خدماتی تعریف می شود که شامل تدوین استاندارد، اجرای آموزش، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه است.

آذر کیش، میانگین حضور دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش کشور را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد: استان فارس نیز در راستای توسعه متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف، با همین میانگین در حال پیشرفت است .

او با اشاره به اینکه طی ۲۳ سال گذشته ۸ مجموعه رشته جدید به رشته‌های کار و دانش افزوده شده است، از برنامه ریزی برای تهیه پیش نویس مجموعه نهم رشته های کاردانش برای معرفی مشاغل بر اساس نیاز واقعی کنونی و آینده جامعه خبر داد و گفت: برای توسعه متوازن رشته ها، اولویت اصلی ما راه اندازی رشته های مورد نیاز جامعه است که دانش آموان بلافاصله پس از فراغت از تحصیل بتوانند وارد بازار کار شوند ، از جدی‌ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش، شناسایی و معرفی قابلیت های هنرجویان کارآفرینان و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی است .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش