هزینه استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) چقدر است؟

انتشار 13 مرداد 1400
مطالعه 8 دقیقه

یکی از بهترین راه های دریافت امتیاز پژوهشی، چاپ مقاله استخراج شده از پایان نامه است. در این مطلب میخواهیم در مورد هزینه استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) صحبت کنیم.

هزینه استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) چقدر است؟

همانطور که میدانید، دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، برای اینکه بتوانند تحصیلات خود را به پایان رسانند و در یکی از شاخه های علمی، مدرک دانشگاهی بگیرند، ناچارند پایان نامه قوی و مناسب با حوزه مطالعاتی خود را به دانشگاه ارائه کنند. در پروسه تدوین و نگارش پایان نامه، با توجه به اینکه دانشجویان از کمک استاد راهنما و استاد مشاور استفاده میکنند، انتظار میرود، پایان نامه ارائه شده، دارای محتوای قوی باشد که قابلیت استخراج مقاله در سطح بالا را داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه دانشجویان با محدودیت زمان روبرو هستند، نگارش مقاله بسیار زمان بر خواهد بود، از این رو پیشنهاد میشود، اگر پایان نامه خوبی دارید، برای صرفه جویی در زمان و انرژی، حتما از پایان نامه، مقاله استخراج کنید. البته استخراج مقاله از پایان نامه خیلی هم راحت نیست و نیاز به دانستن اصول استخراج مقاله از پایان نامه دارید. در ادامه با توجه به اهمیت موضوع، میخواهیم در مورد پروسه چاپ مقاله و هزینه استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) صحبت کنیم.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله از پایان نامه در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI)

دانشجویان برای اینکه بتوانند، از دانشگاه بهتری پذیرش بگیرند، از پایان نامه یا رساله خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، باید مقالاتی را در مجلات معتبر چاپ کنند. با توجه به اعتبار مجلات ISI و اسکوپوس، معمولا دانشگاه ها بیشتر امتیاز را به نویسندگانی قائل میشوند، که توانسته باشند در این مجلات، مقاله چاپ کنند. پروسه چاپ مقاله در این مجلات عبارتست از :

استخراج مقاله از پایان نامه: برای اینکه بتوانید از پایان نامه خود مقاله استخراج کنید، در ابتدا توصیه میکنیم، تعدادی از مقالات چاپ شده مرتبط با موضوع پایان نامه خود را دانلود و مطالعه کنید. همانطور که میدانید هر مقاله، از اجزایی تشکیل شده و وظیفه شما تهیه این اجزا است. اجزای هر مقاله عبارتند از: عنوان مقاله، چکیده، مقدمه، متود، بحث و نتیجه گیری و منابع است. با توجه به اینکه پایان نامه حجم مطالب بسیار بالاتری نسبت به مقاله دارد، از این رو خلاصه برداری از بخش های مختلف پایان نامه باید به دقت انجام شود. عنوان مقاله باید کوتاه و جذاب باشد. برخی عنوان مقاله را همان عنوان پایان نامه قرار میدهند اما توصیه میکنیم با توجه به موضوع مقاله، عناون انتخاب شود. عنوان باید جمله خبری باشد که از کلمات کلیدی در آن استفاده شده است. سپس چکیده را آماده کنید. میتوانید چکیده پایان نامه را خلاصه کنید. بین 150 الی 250 کلمه مناسب است. افعال چکیده را به گذشته و ماضی بعید تغییر دهید. سپس مقدمه را شروع کنید. مقدمه بسیار مهم است چون نشان میدهد چرا این پژوهش انجام شده است! بخش متود را تهیه کنید. در بخش روش یا همان متولوژی، باید توضیح داده شود که از چه روش‌ها و آزمایش‌هایی استفاده شده و دلیل منطقی شما برای انتخاب این روش چه بوده است. سپس بحث را استخراج کنید. به بیان ساده این بخش به این سوال پاسخ می دهد که معنی یافته ها و نتایج بدست آمده از پژوهش چیست؟ در نهایت منابع را بررسی و محدود کنید. تنها منابع جدید و مرتبط با موضوع مقاله را انتخاب کنید. 

نکته: یک مقاله علمی پژوهشی، مقاله ای است که جدید باشد و در تمام بخش های آن نوآوری دیده شود. پس اگر پایان نامه شما قدیمی یا موضوع آن جذاب نیست، نمیتوانید انتظار مقاله با کیفیت داشته باشید. توجه کنید که عرف یک مقاله علمی، 10 الی 15 صفحه (حدود 5000 کلمه) میباشد.

انتخاب ژورنال: پس از استخراج مقاله، نوبت انتخاب مجله مناسب است. در داخل و خارج کشور، پایگاه های علمی معتبری وجود دارند که میتوانیم مقاله خود را به آنجا سابمیت کنیم، اما همانطور که قبلا اشاره شد، با توجه به اعتبار جهانی مجلات ISI و اسکوپوس، بیشتر دانشجویان و محققان کشور مایل هستند مقالات خود را به این مجلات ارسال کنند. در بخش بعد به صورت مجزا، این دو نمایه را مورد بررسی قرار میدهیم.

مجلات ISI: تامسون رویترز یک مجتمع رسانه ای چند ملیتی کانادایی است که دارای تعدادی زیر مجموعه است. یکی از آنها پایگاه داده علوم وب آف ساینس (WOS) است. WOS در ابتدا توسط پایگاه اطلاعات علمی (ISI) تولید شده و هم اکنون توسط Clarivate Analytics نگهداری می شود. مجلات WOS بطور کلی شامل مجلات ایمپکتدار (JCR) و مجلات بدون ایمپکت (ISI Listed) میشود. مجلات JCR، مجلات دارای ایمپکت فاکتور هستند که پذیرش گرفتن از آنها آسان نیست. این مجلات تخصصی هستند و داوری آن ها زمان بر است. معمولا هزینه داوری، پذیرش و چاپ در این مجلات برای نویسندگان مقالات رایگان است، در مقابل، مجلات بدون ایمپکت هستند. این مجلات نسبت به مجلات JCR، داوری راحتری دارند، پروسه داوری هم کوتاهتر است، اما هزینه پذیرش و چاپ، معمولا بر عهده نویسنده مقالات است.

مجلات اسکوپوس: اسکوپوس (Scopus) بزرگترین پایگاه داده های چکیده و استنادی جهان از ادبیات تحقیقاتی است که توسط داوری تخصصی (peer-reviewed) بررسی می شود. اسکوپوس یکی از محصولات الزویر است و استفاده از اطلاعات آن نیاز به دریافت اشتراک و پرداخت هزینه دارد. مجلات اسکوپوس، معمولا در چهار چارک (کورتایل) دسته بندی میشوند که بصورت Q4 ،Q3 ،Q2 ،Q1 مشخص میشوند. در این دسته بندی، معمولا مجلات Q1 و Q2 مجلات تخصصی، بسیار باکیفیت، سختگیر و دارای داوری زمانبر هستند. در مقابل مجلات Q3 و Q4 مجلات با سختگیری و زمان داوری کمتری هستند. 

سوال 1: چگونه بفهمیم مجله مورد نظر ما دارای چه نمایه ای است؟ 

پاسخ: هر مجله ای که در سایت http://mjl.clarivate.com/ نشان داده شود، دارای نمایه ISI است و هر مجله ای در سایت https://www.scimagojr.com/ نشان داده شود، اسکوپوس است.

سوال 2: کدامیک از نمایه های ISI و اسکوپوس، نسبت به هم برتری دارند؟

پاسخ: هر دوی این نمایه ها ممکن است با توجه به امکاناتی که به کاربران خود ارائه میدهند برتری هایی نسبت بهم داشته باشند اما در مجموع، میتوان گفت از نظر اعتبار در یک رده هستند. میتوان مجلات ایمپکت دار را هم تراز با مجلات Q2 و Q1 دانست و مجلات بدون ایمپکت را همتراز با مجلات Q4 و Q3 دانست.

ترجمه تخصصی: در این مرحله، با توجه به این که مجلات انتخابی، مجلات بین المللی هستند، مقاله باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. با توجه به حساسیت موضوع، توصیه میکنیم اگر تخصص لازم را در زمینه ترجمه ندارید، بهتر است مقاله، توسط مترجم متخصص، بازبینی و ترجمه شود. 

فرمت بندی و سابمیت: در این مرحله، مقاله ترجمه و آماده شده است و نشریه هدف را هم انتخاب نموده اید. در ادامه باید به سایت مجله انتخابی بروید و فایل فرمت بندی مقاله را از بخش "راهنمای نویسندگان" دریافت کنید. همانطور که میدانید هر مجله ای، دارای ساختار و فرمت منحصر بفردی است و نویسنده مقاله موظف است قبل از ارسال، مقاله را به فرمت مجله انتخابی درآورد. پس از فرمت بندی، مقاله آماده سابمیت به مجله است که از طریق سیستم سابمیت آن انجام میگیرد.

داوری مقاله: پس از ارسال مقاله، ادیتور مقاله را بررسی و مواردی که دور از اهداف و اسکوپ مجله هستند، ریجکت میشوند. سپس مقالات باقی مانده برای داوری، به چند داور ارسال میشوند. مقالات بررسی میشوند و مواردی که دارای استاندارد لازم هستند، پذیرش شده، مواردی که دارای ایرادات جزئی هستند اصلاحیه میخورند و مواردی که دارای ایرادات کلی هستند، ریجکت میشوند. مواردی که اصلاحیه میخورند، فرصت انجام اصلاحیه و داوری مجدد دارند تا در صورت رفع آن، پذیرش شوند. مقالات پذیرش شده در یکی از شماره های آتی نشریه بچاپ خواهند رسید.

تصویر
 

استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های استخراج مقاله، ترجمه تخصصی و چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس، به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی بالا ببرد و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

هزینه استخراج و چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس (SCOPUS) و آی اس آی (ISI) 

هزینه استخراج مقاله در موسسه آذرگان با توجه به رشته تخصصی، کیفیت و سرعت عمل آن تعیین میگردد. در مورد مجلات بین المللی مثل ISI و اسکوپوس، هزینه، به خود مجلات بستگی دارد. این هزینه به صورت دلار پرداخت میشود و معمولا بین 100 الی 500 دلار هزینه دارد. برای اطلاع از هزینه و نحوه انجام استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه تخصصی و سابمیت و چاپ مقالات در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس، میتوانید از طریق ثبت سفارش، ایمیل، واتساپ و شماره تماس های ثبت شده، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش