اقدامات دانشگاه آزاد برای اجرایی کردن فرامین رهبری

انتشار 10 خرداد 1399
مطالعه 2 دقیقه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گفت: برای اجرایی کردن یکی از فرامین رهبری؛ یعنی مسئله حجاب برنامه ریزی کرده ایم.

اقدامات دانشگاه آزاد برای اجرایی کردن فرامین رهبری

حجت‌الاسلام محمد شریفانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان، گفت: امسال علیرغم شرایط خاص موجود، جلسه رهبری با دانشجویان با اینکه بصورت مجازی برگزار شد، از رونق و محتوای بسیار مطلوبی برخوردار بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این نشست توصیه ها و تاکیداتی در محورهای خاص؛ از جمله مطالبه گری و پرسشگری، عدالتخواهی و حرکت به سوی تمدن اسلامی، جوان و جوانگرایی، امید، توجه به معنویت، حجاب و حیای اسلامی و ... داشتند که هرکدام از این مباحث، نیازمند یک تحلیل اساسی است که باید ضمن تعریف دقیق مفاهیم، راهکارهای هرکدام بیان و آسیب های احتمالی پیش رو نیز شناسایی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هرچند همه محورهای توصیه شده مقام معظم رهبری در این جلسه باید در دستور کار باشد، با این وجود از آنجا که ایشان بر مبانی معرفتی تاکید داشته و فرمودند که اگر جوان ها مبانی معرفتی شان را قوی کنند، با افزایش ثبات و پایداری، در مقابل ناملایمات متزلزل نخواهند شد، ما در دانشگاه آزاد به سهم خود، ابتدا برای اجرایی کردن یکی از فرامین ایشان؛ یعنی مسئله حجاب برنامه ریزی کرده ایم.

شریفانی گفت: حجاب یکی از مسائل دینی، خانوادگی و روانشناسانه ای است که می تواند در آرامش محل، آرامش محیط کار، آسیب زدایی آسیب های اجتماعی، تربیت نسل و فرزندان و بسیاری حوزه های دیگر تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد لذا ما به توصیه مقام معظم رهبری، به سرعت در این خصوص وارد عمل خواهیم شد.

وی افزود: در گام نخست، پیش از اینکه بخواهیم به موضوع عفاف و حجاب، لباس امر و نهی و اجرا بپوشانیم، این آمادگی را داریم تا کارگاه های مختلفی را با محوریت فلسفه حجاب، آسیب شناسی حجاب، راه کارهای اجرایی حجاب، آثار و فواید حجاب و عفاف برپا و همچنین جلسات هم اندیشی را با اساتید، در سطح دانشگاه آزاد برگزار کنیم. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما بر این باور هستیم که قوت بخشیدن به بعد نظری دانشجویان در این خصوص، باعث می شود تا دانشجو به خودی خود آمادگی عملی نیز پیدا کند.

وی گفت: این اولین برنامه ما در راستای توصیه مقام معظم رهبری است و ان شاء الله در نخستین فرصت که دانشگاه شرایط عادی و مناسب پیدا کرد، آن را اجرا خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر شرایط کنونی ادامه داشته باشد، برنامه مذکور به صورت مجازی به اجرا درخواهد امد.

شریفانی همچنین درباره ارتباط دفتر نمایندگی نهاد با تشکل های دانشجویی نیز اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مجموعه هایی که همواره ارتباط صمیمی با دانشجویان و تشکل های مختلف دانشجویی با سلایق مختلف، داشته است، همین دفتر نهاد است و برخود لازم می دانیم که بعد حمایتی، هدایتی و پدرانه ای نهاد را که می تواند موجب صمیمیت و نزدیکی بیشتر ما با یکدیگر شود را روز به روز تقویت کنیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش