اپراتورها از رایگان بودن اینترنت آموزش مجازی دانشگاه ها بی اطلاع هستند

انتشار 8 خرداد 1399
مطالعه 1 دقیقه

رئیس دانشگاه سوره درباره تمدید استفاده رایگان از اینترنت برای سامانه های آموزش مجازی گفت: اپراتورها از ارائه اینترنت رایگان برای سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها بی اطلاع هستند.

اپراتورها از رایگان بودن اینترنت آموزش مجازی دانشگاه ها بی اطلاع هستند

محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره در رشته توئیتی در پاسخ به توئیت محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تمدید یکماه دیگر استفاده «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان از سامانه‌های آموزش مجازی، گفت: جناب وزیر، به جِدّ می‌توان گفت که میلیون‌ها دانشجو، طلبه و استاد مخاطب این توئیت شما هستند و می‌توانند درباره آن هم قضاوت کنند، اما واقعاً خوب نیست مساله‌ای این چنین که دو وزیر و چند معاون وزیر به صراحت درباره آن در رسانه‌های رسمی صحبت کرده‌اند، بعد از ۱ ماه چنین معطل بماند.

وی افزود: جناب وزیر، بهتر است خودتان هم با اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و ببینید که آیا این وعده داده شده از سوی دو وزیر مهم این کشور، برای ارائه اینترنت «رایگان» برای سامانه‌های آموزش مجازی، اجرایی شده است یا خیر؟ مطمئن باشید که همگی ابراز بی اطلاعی می‌کنند.

رئیس دانشگاه سوره با ارائه نمونه‌هایی از تماس با برخی اپراتورها که از رایگان شدن اینترنت سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها اظهار بی اطلاعی می‌کردند، افزود: دوستانی هم که این توئیت را می‌بینند با بقیه اپراتورهایی که دسترسی دارند، تماس بگیرند و از آنها درباره «رایگان» شدن ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه خود بپرسند و فایل صوتی مکالمه خود را ذیل همین توئیت به اشتراک بگذارند تا ببینیم واقعاً این وعده مهم و فراگیر، محقق شده است یا خیر؟

رئیس دانشگاه سوه خطاب به وزیر ارتباطات اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنم مساله‌ای با این سطح از فراگیری و اهمیت را شخصاً تا حصول نتیجه مطلوب نهایی، پیگیری کنند، امیدوارم در پیگیری امور مسلمین و حق_الناس موفق و سربلند باشید.

سید علی اکبر صفوی مسئول کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم نیز در خصوص صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر دسترسی دانشگاه‌های کشور به خدمات آموزشی آنلاین نیز گفت: از نظر ابلاغ به اپراتورها درست می‌گویند ولی اینکه دقیقاً اپراتورها اعمال کرده‌اند یا خیر و یا اگر اعمال کرده‌اند چگونه دانشگاه می‌تواند ببیند اعمال شده جای سوال است.

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی چندی پیش با انتشار مطلبی در توئیتر اعلام کرده بود که استفاده «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان از سامانه‌های آموزش مجازی به مدت یکماه دیگر تمدید شد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش