آموزش ترکیبی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهر ۱۴۰۰

انتشار 29 خرداد 1400
مطالعه 2 دقیقه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در صورت واکسیناسیون کادر علمی، دانشجویان و کارکنان، آموزش‌ها در این دانشگاه در مهر ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) ارائه می‌شود.

آموزش ترکیبی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهر ۱۴۰۰

 محمد حسین امید در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی از مهر ۱۴۰۰ گفت: زمانی که در اسفند ۹۸ با همه گیری ویروس کرونا مواجه شدیم اصلاً آمادگی برگزاری این حجم گسترده کلاس‌های مجازی را نداشتیم.

وی ادامه داد: اصولاً دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی مهارتی است برای همین باید در محیط کار، کارگاه، کارخانه و آزمایشگاه اجرا شود از طرفی هم تعداد کلاس‌های دانشگاه، یک هزار، دو هزار یا پنج هزار مانند دانشگاه‌های دیگر نبود ما در همان اسفند ۹۸ حدود ۱۱۰ هزار کلاس داشتیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در مدت کوتاهی از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ که شروع سال بود کمتر از ۲ هفته فرصت داشتیم زیرساخت‌های مقدماتی را آماده کردیم، ۱۶ فروردین برخی از کلاس‌های دانشگاه شروع شد و تا پایان ترم با مشکلات زیاد بالاخره این ۱۱۰ هزار کلاس تحت پوشش کلاس‌های مجازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از همان سال تا امروز بخش‌های عملی دروس دانشگاه حضوری برگزار شده است زمانی که وضعیت استان‌ها قرمز بود کلاس‌های عملی متوقف شده و با بهتر شدن اوضاع کلاس‌ها برگزار شده است.

امید ادامه داد: از اسفند ۹۸ تا کنون ترم به ترم وضعیت دانشگاه بهتر شده است در حال حاضر در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۹۹ وضعیت دانشگاه به لحاظ ارائه آموزش‌های الکترونیکی با توجه به حجم بالای کلاس‌ها، بسیار خوب است و جزء ۵ دانشگاه اول برگزاری آموزش مهارتی به صورت مجازی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه فراهم شده است، درصدد هستیم بعد از اتمام کرونا یعنی در پسا کرونا نیز از این ظرفیت در آموزش دروس نظری استفاده کنیم.

امید افزود: ۳۰ درصد دروس دانشگاه نظری بوده و ۷۰ درصد عملی است البته در بخش عملی هم امکان استفاده از آموزش مجازی وجود دارد ولی برای برگزاری بخش نظری قرار است از سامانه‌های موجود که روز به روز در حال ارتقای آن هستیم، کمک بگیریم.

وی ادامه داد: برای برگزاری آموزش‌های الکترونیکی دو دلیل داریم، دلیل اول اینکه به عدالت آموزشی کمک می‌کند و دلیل دوم اینکه هزینه‌های مراکز علمی کاربردی را کاهش می‌دهد، دانشگاه علمی کاربردی پایین‌ترین میزان شهریه را در کشور دارد، برخی مراکز در دوران کرونا با آسیب مواجه شدند بنابراین ادامه این روند می‌تواند کمک کند که هزینه‌های دروس نظری را کاهش یابد.

امید افزود: در ترم جاری بخش‌های عملی را حضوری برگزار کردیم، ترم تابستان نیز عمدتاً حضوری خواهد بود مگر در مناطق قرمز که مجبور شویم به صورت آموزش الکترونیکی آن هم فقط دروس نظری را برگزار کنیم.

وی افزود: برای مهر ۱۴۰۰ نیز اصرار ما این است که به صورت حضوری برگزار کنیم و مکاتبه نیز با وزارت علوم و هم وزارت بهداشت انجام داده‌ایم، اگر واکسیناسیون کادر علمی، دانشجویان و کارکنان انجام شود، کلاسها در مهرماه ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی تشکیل می شوند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش