آموزش استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 27 مرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه ، یکی از راه های دریافت امتیازات پژوهشی است. در مطلب می خواهیم استخراج مقاله از پایان نامه را برای علاقه مندان آموزش دهیم.

آموزش استخراج مقاله از پایان نامه

یکی از چالش های بزرگ دانشجویان مقاطع تکمیلی نگارش و چاپ مقاله در نشریات معتبر است. بسیاری از دانشجویان می توانند پس از تدوین پایان نامه ، مقاله ای با کیفیت از آن استخراج و در ژورنالهای معتبر به چاپ برسانند. چاپ مقاله علاوه بر اینکه دارای امتیازات بالای پژوهشی است ، می تواند راهی برای ایجاد فرصت های  شغلی مناسب ، افزایش درآمد و مزایای کاری باشد.

آموزش استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه کار تخصصی است و انجام آن نیاز به حساسیت بالایی دارد. در بخش بعد نحوه استخراج مقاله و چگونگی نگارش اجزای آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوشتن عنوان مقاله

عنوان مقاله بهتر است با عنوان پایان نامه یکی نباشد. در برخی موارد ممکن است از پایان نامه بیش از یک مقاله استخراج گردد ، در این صورت ، با توجه به موضوع مقاله ، عنوان مقالات انتخاب شوند.

نوشتن چکیده مقاله

اگر یک مقاله استخراج گردد ، میتوان از چکیده پایان نامه استفاده کرد و آنرا عینا برای مقاله به کار برد ، اما در صورتیکه چند مقاله استخراج شود ، باید چکیده ها طوری نگارش شود که عناوین مقالات را نیز در بر گیرد. در واقع چکیده باید طوری نگارش شود که موضوع اصلی مقاله استخراجی در آن مشخص باشد. برای نگارش چکیده بهتر است از جملات خبری با افعال ماضی بعید استفاده گردد و تعداد کلمات بکار رفته در آن بهتر است ما بین 150 الی 250 باشد.

نوشتن کلمات کلیدی

کلماتی که به عنوان کلمات کلیدی به کار می روند ، باید طوری انتخاب شوند که بیشترین و نزدیکترین مفهوم معنایی را با متن مقاله داشته باشد. تعداد این کلمات معمولا بین 3 الی 8 کلمه انتخاب می شوند.

نوشتن مقدمه مقاله

بخش مقدمه ، در واقع قسمت آغازین مقاله است. در این بخش باید مسئله اصلی و عوامل ایجاد کننده آن را برای خواننده بیان کرد. یک مقدمه خوب باید بیان کننده انگیزه و هدف اصلی نویسنده ، از نگارش مقاله را بیان کند.

نوشتن پیشینه تحقیق

همه بخش های مقاله اهمیت دارند ، اما این بخش جز اصلی مقاله است و نگارش درست آن اهمیت بیشتری دارد. در این بخش در ابتدا باید  گذشته نظریه ای چند متغیر را مورد مطالعه قرار دهید. معمولا این بخش ، در مجلات بین المللی در فصل دوم پایان نامه قرار دارد ، اما در استخراج این بخش باید بروزترین و نزدیکترین نظریات بحث شده در این بخش را در مقاله استفاده کنید. باید متغیر های پژوهش را با جدیدترین رفرنس ها را تعریف کنید و مفاهیم و مبانی بوجود آمده را جمع بندی و ارزیابی نمایید.

نوشتن پیشینه پژوهشی مقاله

در این بخش باید پژوهش های قدیمی و جدید مرتبط با مقاله خود را مورد نقد و ارزیابی قرار دهید. این کار دید داوران را نسبت به مقاله شما مثبت می کند. در این بخش می توان جدولی تعبیه کرد و در آن به مقایسه یافته های پژوهشی به ترتیب سال ، پرداخت.

نوشتن فرضیه ها 

در این بخش ، سریعا بعد از نگارش پیشینه پژوهش ، فرضیه ها و اهداف مقاله می پردازیم. معمولا این بخش ، یا در فصل اول پایان نامه قرار دارد یا در بخش سوم.

نوشتن روش تحقیق

روش تحقیق معمولا در فصل سوم پایان نامه پایان نامه آمده است . می توان به این قسمت مراجعه کرد و به خلاصه کردن آن پرداخت.

نوشتن روش تحلیل داده ها

در این بخش به کمی و کیفی بودن پژوهش و نوع نرم افزار های و آزمایشها و طرح آزمایشی اشاده کرد. معمولا این بخش در فصل سوم پایان نامه آمده است.

نوشتن نتایج تحقیق

این بخش مربوط به فصل چهارم پایان نامه است. باید یافته هایی را از این بخش استفاده کرد که مربوط به سوال یا فرضیه پژوهش هستند. در این بهش از درج جداول کم ارزش و جانبی خودداری کنید.

نوشتن بحث و نتیجه گیری

یکی دیگر از بخش های مهم ، بخش بحث و نتیجه گیری است. در واقع نویسنده باید به هدف اصلی مقاله ، که رسیدن به نتایج مناسب برای مسئله مطرح شده است ، برسد. این بخش را می توان در فصل پنجم پایان نامه استخراج و خلاصه کرد.

نوشتن منابع

باید به سبک ارجاع دهی و نگارش رفرنس ها در مجله انتخابی دقت کرد. حتما باید قبل از ارسال مقاله به مجله ، رفرنس ها و منابع استفاده شده را بروز رسانی کرد و به جدید ترین مقالات مرتبط با مقاله ، ارجاع داد.

موسسه آذرگان

استخراج مقاله از پایان نامه ، همانطور که اشاره شد ، کار تخصصی است. در این کار می توانید از متخصصان موسسات پژوهشی کمک بگیرید. یکی از بهترین موسسات پژوهشی - انتشاراتی کشور ، موسسه آذرگان است. این موسسه از  گرد هم آمدن بهترین و زبده ترین کارشناسان و دانشجویان کشور ، بوجود آمده است و همگی از دغدغه و نگرانی های دانشجویان برای چاپ مقاله ، بخوبی آگاهی دارند ؛ از این رو تمام تلاش خود را انجام می دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن ، استخراج مقاله به خوبی صورت گیرد. تمام کسانی که استخراج مقاله را در این موسسه انجام می دهند ، از بهترین محققان رشته های تخصصی ، گزینش شده اند.

هزینه و زمان استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه در این موسسه ، تنها 3 روز کاری زمان لازم دارد و هزینه استخراج مقاله از پایان نامه ، 180هزار تومان می باشد که بسته به کیفیت پایان نامه می توان بیش از یک مقاله هم استخراج نمود.

موسسه آذرگان ، پیش رو در امور چاپی و پژوهشی

تصویر
 

برای ثبت سفارش لطفا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش