آمادگی خوشه های فکری دانشگاهها برای برگزاری نشست با کاندیداها

انتشار 20 خرداد 1400
مطالعه 2 دقیقه

رئیس دانشگاه تهران گفت: این آمادگی وجود دارد که خوشه های فکری متشکل از اساتید عالی رتبه دانشگاهها نشستی با کاندیداهای ریاست‌جمهوری برگزار کنند.

آمادگی خوشه های فکری دانشگاهها برای برگزاری نشست با کاندیداها

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی احمدآبادی در سی و دومین اجلاس روسای دانشگاههای بزرگ که امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاهها باز هستند و دانشجویان با رعایت پروتکل ها به صورت محدود در خوابگاه ها حضور دارند اظهار کرد: موضوع مهم در خصوص بازگشایی دانشگاهها در مهر ۱۴۰۰، شیوه افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه هاست که امیدواریم با واکسیناسیون شاهد افزایش حضور دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: با توجه به تجربه‌ای که ما در آموزش مجازی داشتیم و همچنین با توجه به مصوبات مختلف وزارت عتف، شیوه آموزش ما دچار تغییراتی خواهد شد. به این معنا که با استفاده از ظرفیت های تکنولوژی و تجربه موفق دانشگاهها بتوانیم از این ظرفیت ها برای ارتقاء آموزش و دسترسی بیشتر مردم استفاده کنیم.

نیلی خاطرنشان کرد: با شروع کرونا شاهد بودیم دانشگاه ها و سازمان ها به صورت دورکار فعالیت خود را ادامه دادند اما امروز به تدریج در حال بازگشت به شیوه حضوری هستند چرا که فرهنگ سازمانی و مکتب دانشگاهی با دور کاری میسر نمی شود.

وی تصریح کرد: بهتر است قبل از بازگشایی دانشگاه ها در مهر ۱۴۰۰، سمیناری بین دانشگاه‌ها برگزار و نتایج بررسی ها به اشتراک گذاشته شود؛ خوب است قبل از شهریور این سمینار برگزار شود.

نیلی با بیان این مطلب که یکی از افتخارات جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات است، گفت: امیدواریم مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند؛ اگرچه امروز بخش زیادی از مردم از شیوه بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند اما این دلیل نمی‌شود که مشارکت در انتخابات کاهش یابد و آینده کشور با مشکلاتی روبرو شود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان این مطلب که خوشبختانه تشکیل خوشه های فکری دستاوردهای خوبی داشت و جلسات متعددی با مسئولان عالی رتبه کشور برگزار شد، گفت:
در این شرایط یک بار دیگر خوشه ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ به طوری که این آمادگی وجود دارد که خوشه ها نشستی با کاندیداهای ریاست‌جمهوری برگزار کنند.

وی اضافه کرد: خوشه های فکری از اساتید عالی رتبه دانشگاهها هستند و بدون سوگیری خاصی می توانند به مردم برای انتخاب بهتر کمک کنند؛ هفته آینده خوشه ها می توانند این هماهنگی را برای برگزاری نشست کاندیداها انجام دهند و دانشگاه‌ها نقش خودشان را بار دیگر در جامعه ایفا کنند.

نیلی با انتقاد از سوالات مورد پرسش از کاندیداها در مناظرات گفت: شیوه مناظره ها مردم را قانع نکرد و بهتر بود سوالات روشن تر، کلانتر و با بدنه کارشناسی تدوین می‌شد.

به گزارش مهر، بازگشایی دانشگاه ها در مهر۱۴۰۰، بررسی لغو حدنصاب نمره در آزمون دکتری از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، طرح تعاون و نظارت بر حسن اجرای تمام وقتی ویژه در مرحله دوم همسان سازی حقوق از جمله موارد مورد بررسی در این نشست به شمار می رود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش