آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه وزارت علوم

انتشار 22 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

به استناد آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری ، آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه وزارت علوم در شورا تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید.

آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه وزارت علوم

بخشی از نمره پایان نامه ، مربوط به مقاله استخراج شده از آن و چاپ در مجلات معتبر است. اما این کار بایستی بر اساس یک اصول مشخصی انجام گیرد تا بتواند از سوی دانشگاه محل تحصیل مورد تایید قرار گیرد. برای این منظور ، یک سری اصول و ایین نامه ای از سوی وزارت علوم وضع شده است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

آئین نامه با خط مشی ها، سیاستها، برنامه ها و اسـتراتژي هـاي سـازمان همخـوانی داشـته و دستیابی سازمان به اهداف از پیش تعیین شده، برقراري مناسبات و فعالیتهاي همسـو و هـم جهـت بـا یکـدیگر، یکپـارچگی و یکنواخـت نمـودن فعالیتهـا، تصـمیمات، رویـه هـاي اجرایـی و ... را در راسـتاي استراتژیهاي سازمان فراهم می نماید.

آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه وزارت علوم

نمره مقاله مستخرج از پایان نامه

حداکثر نمره ای که در جلسه ی دفاع توسط اعضاء هیات داوران برای دانشجو تعیین می شود ۱۸ از ۲۰ می باشد. ۲ نمره از ۲۰ نمره پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مقاله و نمایشگاه اختصاص دارد که پس از ارائه مدارک مربوط به پذیرش یا چاپ مقاله مستخرج شده از پایان نامه و با نظر شورای پِژوهشی براساس نوع و درجه مجالت اختصاص می یابد.

در مواردی که مقاله بصورت مشترک بین دانشجو و استاد راهنما تهیه می شود، الویت نگارش اسامی به ترتیب نام دانشجو، استاد راهنما و استاد مشاور می باشد. طبق دستور نوشتن اسامی افرادی به غیر از دانشجو، استاد راهنما و مشاور مجاز نبوده و به چنین مقالاتی نمره تعلق نخواهد گرفت.

اگر اسم استاد راهنما اول باشد باید آدرس خود را عضو هیات علمی دانشگاه معرفی نماید. الزامی است دانشجو خود را دانش آموخته و یا دانشجوی دانشگاه معرفی نموده و آدرس دانشگاه را بعنوان آدرس خود قید کند و از درج عباراتی نظیر عضو هیات علمی سایر واحدهای دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، مؤسسات و یا دانشگاه های دولتی خودداری کند.

مؤلف اصلی:

فرد یا افرادی که مسئولیت نوشتاری، تهیه محتوای مقاله و مکاتبات با مجله را بر عهده دارد. مولف اصلی باید نشانی پست الکترونیکی خود را اعالم کند و هم چنین با عالمت هایی مانند ستاه یا کشیدن زیر خط مشخص شود.

با توجه به اینکه ۲ نمره از پایان نامه به مقاله اختصاص دارد، الزامی است دانشجو تعهد دهد که مقاله مورد نظر در مجله به نام دانشگاه چاپ شود و طی مدت معین، اصل مقاله در آن مجله به حوزه پژوهشی دانشگاه ارائه شود و در صورت رخ دادن هر یک از موارد: عدم ارائه مقاله، انتشار مقاله در مجله ای دیگر با رتبه پایین تر، تغییر جایگاه نویسندگان یا تغییر نشانی دانشگاه مرجع آن ها، دانشجوی مذکور متخلف محسوب شده است و از راه های قانونی با وی برخوردار خواهد شد. در چنین مواردی استاد راهنمای دانشجو مسئول پیگیری انتشار مقاله براساس چارچوب های مصوب این آیین نامه خواهد بود.

انصراف از تهیه و ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه

در صورتی که دانشجو تمایلی برای نگارش، اخذ پذیرش و یا چاپ مقاله نداشته باشد، می تواند با اعلام به مسئول مربوطه انصراف خود را در این مورد اعلام نماید. در این صورت ارزیابی کیفی پایان نامه دانشجو حداکثر بسیار خوب و از نظر کمی حداکثر نمره ۱۸ ارزیابی خواهد شد.

مهلت ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه

جهت تخصیص نمره به مقاله، دانشجو موظف است حداکثر شش ماه پس از دفاع در صورت عدم وجود مشکل نظام وظیفه در خصوص برادران نسبت به ارائه مدارک و مستندات مربوط به مقاله و اخذ تائید استادان راهنما و مدیرگروه اقدام نماید و سپس به امور پژوهشی تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز برای مقالات مستخرج از پایان نامه

الف: مقالات ژورنال ها: صفحه ی مجله. نامه پذیرش .اصل مقاله

ب:کتابچه کنفرانس

تمدید مهلت ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه

با درخواست دانشجو و با در نظر گرفتن مراحل پیشرفت چاپ یا پذیرش مقاله و کیفیت و نوع مجله و با تایید شورای گروه تخصصی مربوطه و شورای پژوهشی، این مدت می تواند تا سه ماه تمدید شود مشروط بر اینکه هیچ گونه منعی برای طولانی شدن روند فراغت از تحصیل دانشجو وجود نداشته باشد.

عدم ارائه به موقع مدارک مقاله مستخرج از پایان نامه

بعد از مهلت داده شده در صورت عدم ارائه مدارک، دانشگاه مجاز خواهد بود نمره ی کسب شده در جلسه دفاع را به عنوان نمره نهایی در صورت جلسه دفاع درج نماید و حوزه پژوهش از پذیرش مدارکی که احتمالا بعد از مهلت مقرر توسط دانشجو و یا گروه تخصصی مربوطه ارائه می شود، معذور می باشد.

ثبت نمره مقاله مستخرج از پایان نامه

بررسی دقیق مجله ای که مقاله در آن چاپ شده است یا از آن پذیرش چاپ دریافت کرده است، تا زمانی که اعتبار مجله توسط شورای پژوهشی تایید نشده باشد مجله مورد نظر مورد پذیرش نخواهد بود و دانشجو نمی تواند به اعتبار مقاله چاپ شده یا پذیرش شده در آن، فارغ التحصیل شود یا نمرات چاپ مقاله را دریافت کند. پس از مشخص شدن وضعیت مقاله دانشجو و ارائه مدارک مربوط به نگارش، پذیرش یا چاپ مقاله نمره نهایی پایان نامه توسط واحد پژوهشی تنظیم و به تایید استاد راهنما و مدیرگروه خواهد رسید.

مجلات معتبر داخلی

مجله هایی که رتبه آن ها توسط یکی از کمسیون های زیر صادر شده باشد و در سه گروه عمده ی علمی – پژوهشی، علمی – ترویجی و علمی – عمومی تقسیم بندی می شوند:

الف-کمسیون بررسی و تایید مجالت علمی دانشگاه

ب-کمسیون بررسی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

مالک تعیین درجه علمی مجالت علمی – پژوهشی کشور، آخرین مصوبات و فهرست های منتشر شده توسط کمیسون بررسی نشریات علمی کشور، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش