آیا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی تضمینی است؟

انتشار 12 مهر 1399
مطالعه 3 دقیقه

برای بسیاری از دانشجویان، چاپ مقاله در مجلات معتبر، میتواند تضمین کننده موفقیت در زمینه تحصیلی و کاری به شمار رود، از این رو تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند مقالات خود را در بهترین مجلات ثبت کنند. در این مطلب درمیابیم آیا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی تضمینی است؟

آیا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی تضمینی است؟

معمولا نیاز جامعه علمی برای رسیدن به نتایج جدید، محققان و پژوهشگران را بر آن میدارد تا با استفاده از مطالعات عمیق و با تمرکز پژوهش نظری و عملی، به نگارش مقالات علمی روی بیاوردند. یک مقاله علمی در مجموع، حاصل همکاری و تلاش مستمر گروهی از دانشجویان، محققان و اساتید میباشد که توانسته اند با اقدامات خود، نتایج جدیدی را در موضوعات علمی رقم بزنند. در همین راستا، لازم است با چاپ این دستاوردها در مجلات علمی داخلی و بین المللی، یافته های جدید را برای استفاده سایر علاقمندان، بنام خود ثبت و در اختیار آنان قرار دهند. در ادامه در مورد چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی صحبت خواهیم کرد.

چه مقالاتی، علمی پژوهشی هستند؟

مقالاتی با عنوان پژوهشنامه یا علمی پژوهشی، به مواردی از پژوهش گفته میشوند که اطلاعات جمع آوری شده بر پایه اطلاعات توصیفی یا آزمایشی باشد. به بیانی روشن تر به پژوهش هایی که نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر گردد، علمی پژوهشی گفته می شود. اساتید دانشگاه ها ، دانشجویان ، پژوهشگران مراکز علمی ، تولیدی و تحقیقاتی از جمله مخاطبان اصلی این مجلات هستند.

تصویر
 

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی 

مقالاتی که به عنوان مقالات علمی پژوهشی مشخص میشوند باید در تمام بخش های مقاله عامل نوآوری، بخوبی مشهود باشد. مجلات منتسب به مجلات علمی پژوهشی، مجلات تخصصی هستند و باید مقالاتی که برای این مجلات آماده میشوند کاملا تخصصی و مرتبط با موضوع مجله باشند. همچنین موضوع مقاله باید کاملا بروز باشد و نمونه مشابه در همان مجله بچاپ نرسیده باشد. منابعی که در این مقالات استفاده میشوند باید سعی شود، به جدیدترین کتاب ها و مقالات چاپ شده ارجاع داده شوند. در حالت کلی، با نوشتن یک مقاله بروز و انتخاب مجله درست و هم اسکوپ با مجله، درصد پذیرش و چاپ مقاله بالا خواهد رفت.

تصویر
 

آیا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی تضمینی است؟

ما باید در ابتدا مفهوم چاپ مقاله تضمینی را بدانیم، آیا مفهوم تضمین در این است که ما هر مقاله ای با هر کیفیتی به مجلات داخلی ارسال کنیم، پذیرش دهد؟ مطمئنا این غیرممکن است. مجلات تخصصی این گونه نیستند و باید مقاله ای که به این مجلات سابمیت میشوند، استاندارد های چاپ در آن مجله را داشته باشند. اما میتوان مواردی را رعایت کرد درصد پذیرش در این مجلات بالاتر رود.

چکار کنیم تا درصد پذیرش در مجلات داخلی بالاتر رود؟

  • عنوان مقاله را جذاب انتخاب کنیم.

  • ترجمه چکیده مقاله بصورت تخصصی انجام شود

  • متن مقاله ویراستاری و جملات ساده و روان باشند.

  • محتوای اصلی پژوهش باید از موضوعی جذاب و جدید نشات بگیرد.

  • از مقالات و کتاب های جدید النشر سه سال اخیر، بعنوان منبع استفاده شوند.

  • برای صرفه جوئی در زمان و هزینه و افزایش درصد پذیرش، از کمک موسسات پژوهشی بهره برده شود.

امتیاز چاپ مقاله در مجلات داخلی در آزمون مصاحبه دکتری

هر مقاله علمی پژوهشی معمولا 1 الی 7 امتیاز در آزمون مصاحبه دکتری امتیاز دارد، اگر مقالات از نوع علمی پژوهشی داخلی باشند، میتوان این انتظار را داشت که داوران برای یک مقاله 6 الی 7 امتیاز در نظر داشته باشند. در صورت داشتن چندین مقاله علمی پژوهشی ،ماکزیم میتوان 22 امتیاز پژوهشی دریافت نمود.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش