آیا چاپ کتاب از پایان نامه در مصاحبه دکتری امتیاز دارد؟

انتشار 16 آبان 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی از راه های دریافت امتیازات پژوهشی چاپ کتاب است. در این مقاله می خواهیم ببینیم چاپ کتاب از پایان نامه چه امتیازاتی را برای دانشجویان بهمراه دارد.

آیا چاپ کتاب از پایان نامه در مصاحبه دکتری امتیاز دارد؟

چاپ کتاب ، چه بصورت تالیفی باشد ، چه بصورت ترجمه نمونه های خارجی و چه تبدیل پایان نامه به کتاب ، می تواند در آزمون مصاحبه دکتری جزء رزومه محسوب شده و امتیازاتی را برای دانشجویان بهمراه داشته باشد. همانطور که می دانید ، چاپ کتاب  به هر شکل ممکن ، نشان دهنده تخصص نویسنده ، در موضوع علمی است و دید اهالی علم را نسبت به نویسنده تغییر می دهد. با توجه به این که نگارش یک کتاب نیاز به صرف زمان زیاد دارد و ترجمه نمونه های خارجی هم نیاز به تخصص ، بهترین راه تقویت رزومه ، چاپ کتاب از پایان نامه است. 

چاپ کتاب از پایان نامه

همانطور که میدانید ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، منابع بسیار غنی و مفید از پژوهش های دانشجویان ، در موضوعات خاصی را شامل می شوند که در نهایت ، این پژوهش منجر به فارغ التحصیلی آنها خواهد شد. در بیان ساده باید بگوییم یک پایان نامه شامل تلاش های یک دانشجو برای استدلال موضوعی ، ارائه پژوهشی تجربی با استفاده از دروس آموخته شده است که به کمک اساتید تدوین و آمده میگردد. همچنین در نگارش پایان نامه ها ، در هیچ سیستم آموزشی ، کپی برداری ، محتوای تکراری و یا حتی عنوان تکراری مجاز نیست و تمام دانشجویان الزام به پژوهش و نگارش مطالب جدید هستند ؛ از این رو پایان نامه ها را باید منبع علمی بسیار قوی بدانیم که می توان از آن برای چاپ کتاب کمک گرفت.

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

در حالت کلی ، تبدیل پایان نامه به کتاب به مفهوم خارج کردن یک پایان نامه یا رساله از قالب خود و تبدیل فرمت آن به کتاب است. در این کار تمام  کلمات " پایان نامه " حذف و با کلمه " کتاب " جایگزین میگردد ، همچنین موارد اضافی مانند چکیده انگلیسی و جداول غیر ضروری حذف میگردد و مواردی مانند پیش گفتار و تقدیم ، به آن اضافه میگردد.

نکته: تبدیل تنها فایل پایان نامه به فایل کتاب  ، هیچ ارزش علمی ندارد و امتیازی به آن تعلق نمیگیرد و حتما باید فایل آماده شده مجوز گرفته و چاپ شود.

مراحل چاپ کتاب از پایان نامه

پس از اینکه فایل کتاب آماده شد ، در ابتدای کار باید برای مجوز شابک اقدام کرد ، این مجوز از خانه کتاب دریافت می گردد. سپس باید فایل کتاب صفحه آرایی شود ، صفحه آرایی زیبایی کتاب است  و در آن قطع و فونت کتاب را مشخص میکنیم. سپس باید برای مجوز فیپا اقدام کرد، این مجوز از کتابخانه ملی قابل دریافت است ، در نهایت برای مجوز ارشاد اقدام میکنیم. باید با توجه به مطالب و موضوع پایان نامه ، طرح جلد هم طراحی شود ، پس از سپری شدن این مراحل ، فایل کتاب برای چاپ ارسال می گردد.

آیا چاپ کتاب از پایان نامه در مصاحبه دکتری امتیاز دارد؟

یکی از سوالات عمده متقاضیان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری ، این است که آیا داشتن کتاب از پایان نامه امتیاز دارد یا نه ؟ که در پاسخ به این سوال باید بگوییم ، بله. چاپ کتاب از پایان نامه مانند کتاب های تالیفی و ترجمه شده داری 4 امتیاز پژوهشی است که دانشجویان میتوانند با کمک گرفتن از انتشارات معتبر ، یک کتاب از پایان نامه خود تهیه کنند.

موسسه آذرگان

ما در مجموعه انتشاراتی آذرگان به خوبی ، تاثیر مثبتی را که می تواند ، یک کتاب چاپ شده میتواند روی آینده شغلی و زندگی شخصی هر فرد را ایفا کند را به خوبی می دانیم ، از این رو تمام تلاش خود را می کنیم تا با ارائه محصولات با کیفیت ، سرویس شگفت انگیز و قیمت مناسب ، به تمام نیاز های شما پاسخ گو باشیم.

 

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش