پذیرش مقاله اسکوپوس

انتشار 9 تیر 1398
مطالعه 5 دقیقه

اسکوپوس بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» است که علاوه بر چکیده مقالات، فهرست منابع مقالات را هم نشان می دهد و امکان جستجو و دسترسی به مقالات معتبر را میسر کرده و فعال ترین نویسندگان، سازمان ها، مراکز تحقیقاتی و مجلات هسته را در حوزه موضوعی خاص تعیین و رتبه بندی می کند.

پذیرش مقاله اسکوپوس

SCOPUS توسط پایگاه علمی الزویر در سال 2004 راه اندازی  شد، که بزرگترین پایگاه داده و استناد در جهان است، و با بیش از 22000 عنوان حدود 11678 ناشران در زمینه های موضوعی سطح بالا مانند علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی را بوده و  این سه نوع منابع را شامل می شود: سری کتاب، مجلات و مجلات تجاری. صرف نظر از ناشران، همه مجلات موجود در پایگاه Scopus هر ساله بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که آیا استانداردهای با کیفیت بالا حفظ می شوند یا خیر . بنابراین، اگر شما به عنوان یک محقق، می خواهید پیگیری آنچه در جهان تحقیق می افتد باشید، به Scopus بروید. این پایگاه، یک مروری گسترده و قابل اطمینان از اطلاعات علمی یکپارچه علمی جهانی را فراهم می کند و به شما کمک می کند تا به خزانه ارزشمند تحقیق معتبر دسترسی پیدا کنید.

معیارهای اسکوپوس به مجلات شاخص

هنگامی که مجله در Scopus نمایه می شود، به نظر می رسد از کیفیت علمی بالایی برخوردار است. مجله ای که در Scopus موجود است، در وب بین المللی قابل مشاهده است، و فرصت آن برای همکاری با سایر محققان از سراسر جهان افزایش یافته و به علت افزایش دسترسی، احتمال محتوای مقاله که توسط نویسندگان دیگر ذکر شده، افزایش می یابد. با وجود این مزایا که در Scopus وجود دارد ، باید در نظر داشته باشید که گرفتن پذیرش در Scopus کار آسان نیست. معیارهای مهمی برای پذیرش مقاله و مجلات در اسکوپوس وجود دارد:

  • متشکل از محتوای بررسی شده توسط همکاران و یک توصیف عمومی در مورد پروسه بررسی همکارانه داشته باشد.

  • مجله باید یک شماره ISSN داشته باشد که در مرکز ISSN بین المللی ثبت شده است، یعنی باید به طور منظم منتشر شود.

  • محتویات مجله باید برای یک مخاطب بین المللی مرتبط و قابل خواندن باشد (حداقل باید در اسکریپ رومی و خلاصه های انگلیسی و عناوین مقاله دارای منابع باشد).

  • مجله باید اخلاق نشر و بیانیه ای راجع به اذیت و آزار و اذیت داشته باشد. Scopus درخواست می کند که هر مجله نمایه ای باید اظهارات روشن و عمومی در مورد اخلاق منتشر شده و سوءاستفاده انتشار داشته باشد. Scopus به هر ناشر ذکر شده در پایگاه داده نیاز دارد که مسئول عملکرد و انطباق با این سیاستها باشد.

  • قبل از اینکه یک مجله برای پوشش Scopus بررسی شود، باید تاریخ انتشار آن حداقل دو سال داشته باشد.

چگونگی بررسی یک مجله در Scopus

هنگامی که شما به عنوان یک نویسنده در صدد به انتشار گذاشتن مقاله خود در یک مجله الزویر را دارید، برای پیدا کردن مجله مناسب گام هایی باید طی شود.

راهنمایی های زیر برای بررسی مجله در Scopus پیشنهاد می شود:

  • لیست عنوان را بررسی کنیدمنابع مرور در Scopus.com به چک لیست عنوان، و ارزیابی مجله با CiteScore و معیارهای دیگر مجله آزاد موجود است.

  • جستجو در اسکوپوس. از جستجو اسکاپوس برای نام مجله یا کنفرانس استفاده کنید و بررسی کنید که آیا محتوای موجود در دسترس است یا خیر، آیا واقعا عنوان شده است.

  • پرسیدندر صورت شک و تردید، یک ایمیل به مرکز راهنمایی Scopus ارسال کنید و یکی از نمایندگان خدمات مشتری شما می تواند به شما بگوید که این عنوان نمایه شده است (یا آن را نمایه می کند).

اعتبار مجلات اسکوپوس (Scopus)

میزان اعتبار مجلاتی که در این پایگاه قرار  می گیرند، بر اساس نمره ای که با Q مشخص می ­شود رتبه بندی می شوند:

این نمره امتیازی بین Q1 تا Q4 در نظر گرفته می شود.

در حقیقت Q یا Quartile Scores امتیاز عملکردی هر مجله در دسته بندی خودش است که ارزش خاص آن مجله با Q1 تا Q4 مشخص می ­شود که Q1 بهترین نوع و بالاترین رتبه و Q4 کمترین رتبه را نشان می ­دهد.

نشان دهنده اینست که مجله جزء ۲۵% مجلات برتر یک طبقه یا دسته بندی قرار دارد

Q1

نشان می دهد مجله در طبقات میانی یعنی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد یک دسته بندی قرار دارد

Q2

نشان می ­دهد رتبه مجله به سمت پایین یعنی بین ۵۰ تا ۷۵ درصد یک دسته بندی می ­رسد

Q3

 نشان می ­دهد مجله از لحاظ رتبه در انتهای یک دسته بندی قرار گرفته است 

Q4

انواع جستجو در پایگاه اسکوپوس

  • جستجوی کليدواژه در فيلدهای مختلف (Document Search)

  • جستجو از طريق نام نويسنده  (Author Search)

  • جستجو از طريق وابستگی سازمانی (Affiliation Search)

  • جستجوی پيشرفته (Advanced search)

فهرست نشریات و مجلات معتبر اسکوپوس Scopus وزارت علوم (سال 2019)

لیست مجلات اسکوپوس لیستی از مجلات است که سالانه توسط پایگاه اسکوپوس نمایه سازی می شوند و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و اساتید محترم قبل از انتخاب ژورنال ها در  Scopus ، باید به آخرین لیست مجلات معتبر  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت شناسایی اعتبار مجلات توجه نمایند. موسسه پژوهشی آذرگان تلاش نموده با فراهم نمودن لیست ژورنال های نمایه شده در سال 2019، در اختیار شما عزیزان قرار دهد. جهت دریافت فایل به لینک زیر مراجعه کنید:

پذیرش مقاله اسکوپوس در موسسه پژوهشی آذرگان

اسکوپوس و ISI  و نشریات داخلی علمی پژوهشی سه دسته از ژورنال های معتبر بوده که از نظر وزارت علوم نشریاتی مهم تلقی می شوند. دانشجویان، محققین و پژوهشگرانی که به دنبال پذیرش مقاله خود در ژورنال های معتبر و با هزینه کمتر در بازه زمانی کوتاه هستند می توانند مقالات خود را به مجلات نمایه شده در اسکوپوس ارسال کرده و به راحتی امتیاز 1 الی 2 نمره از پایان نامه را اخذ کنند، همچنین مجلات اسکوپوس برای تمامی رشته ها و و دانشجویانی که تمایل به اپلای در دانشگاه های معتبر خارج از کشور دارند مناسب است.

موسسه پژوهشی آذرگان به همکاری کارشناسان متخصص و آگاه در زمینه اکسپت مقالات در تلاش هستند تا در راستای خدمت به شما پژوهشگران فرهیخته در قالب پذیرش انواع مقاله و چاپ در پایگاه های معتبر اسکوپوس، پذیرش مقالات پابمد،  ISI و JCR ،  و چاپ فوری و تضمینی در این پایگاه ها کمک شایانی به محققین عزیز نماید. برای موفقیت در در مراحی پژوهش خود می توانید به صورت آنلاین یا از طریق پست الکترونیکی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش