مقالات علمی پژوهشی حسابداری

انتشار 2 تیر 1398
مطالعه 6 دقیقه

پذیرش و چاپ مقاله در رشته حسابداری و گرایش های مختلف آن در مجلات معتبر و علمی پژوهشی داخلی و خارجی در موسسه پژوهشی آذرگان در کمترین زمان ممکن با کیفیت عالی انجام می پذیرد.

مقالات علمی پژوهشی حسابداری

رشته حسابداری

انجمن حسابداری آمریکا تعریف حسابداری را اینگونه مطرح می کند: «فرایند شناسایی، اندازه گیری و ارتباط با اطلاعات اقتصادی به اجازه قضاوت آگاهانه و تصمیم گیری توسط کاربران از اطلاعات.» به عبارت دیگر، حسابداری در مورد جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارتباط اطلاعات مالی است تا دیگران بتوانند تصمیم گیری کنند. حسابداری جزو ۱۰ شغل پول‌ساز در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است که همین عامل میتواند باعث رشد انگیزه برای تحصیل افراد بیشتری در این زمینه باشد. حسابداری را می توان به چندین حوزه شامل حسابداری مالی ، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی، حسابداری مالیاتی، حسابداری مدیریت ، حسابرسی خارجی ، حسابداری اجتماعی و... تقسیم کرد .

فرصت هایی که برای رشته حسابداری جهت شاغل شدن وجود دارد بسیار زیاد است و شخصی که رشته حسابداری را مطالعه می کند باید امیدوار باشد که در یک شرکت کوچک یا بزرگ خصوصی، دولتی و یا سازمان‌های مختلف می‌تواند مشغول به کار شود. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته پذیرش میشوند و همگی امیدوار هستند بتوانند درجات علمی را با نمرات خوب و عالی پشت سر بگذارند. اما باید بدانید اگر بخواهید برای مقطع دکتری در دانشگاه های خوبی پذیرش شوید باید مقاله ISI معتبری در این رشته داشته باشید.

مقالات علمی پژوهشی حسابداری

تحقیقی که یک محقق انجام می دهد از اهمیت زیادی برخوردار است و یک مقاله علمی پژوهشی خوب، ره آورد تجربه و تمرین در سازماندهی فکری است. در مقالات علمی پژوهشی رشته حسابداری، موضوعاتی مانند روش‌های ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺣﺴﺎﺑﺪاری و مالی شرکت‌ها، موضوعاتی در رابطه با حسابداری بین‌المللی، چالش‌های حسابداری، بانکداری، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، آموزش حسابداری، حسابرسی قانونی و تقلب‌های مربوط به حسابرسی و سایر امور مالی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این راستا دانشجویان و پژوهشگران این رشته اقدام به نگارش و چاپ مقالات علمی پژوهشی حوزه حسابداری، به منظور بهبود روند فعالیت های این حوزه در سازمان ها، موسسات و  همچنین کسب امتیاز برای خود، کرده اند.

 اگر رشته شما حسابداری است و می‌خواهید مقاله بنویسید، تلاش کنید تا موضوع مقاله خود را در این حیطه‌ها انتخاب کنید. توجه کنید که برای نوشتن مقالات رشته حسابداری می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند روش‌های تحلیلی، تجربی و روش‌های میدانی استفاده کنید. در نگارش مقاله، ساختار مقاله نویسی را رعایت کنید. شما می‌توانید در کارگاه‌های مقاله نویسی شرکت کنید تا قواعد مقاله نویسی را یاد بگیرید. بعد از این که مقاله خود را نوشتید باید آن را در مجلات علمی مورد تایید وزارت علوم چاپ کنید تا رزومه شغلی و تحصیلی خود را قوی کنید.

نحوه نگارش مقاله علمی پژوهشی حسابداری

قبل از نگارش مقاله علمی پژوهشی و ISI حسابداری، محقق می بایست مراحل زیر را طی نماید:

  • مشاهده و سوال: یک مشکل شناسایی شده یا محقق یک سوال خاص را مطرح می‌کند.
  • فرضیه و پیش‌بینی: یک فرضیه و یک راه حل تدریجی برای مشکل یا پاسخ به سوال، پیش‌بینی شده است که می‌تواند مورد آزمایش قرار گیرد.
  • آزمایش: یک مطالعه طراحی شده است و تحقیق برای جمع‌آوری داده‌های مرتبط انجام می‌شود.
  • نتایج و تفسیرها: داده‌های جمع‌آوری شده خلاصه، تجزیه و تحلیل و تفسیر می‌شوند. نتیجه‌گیری بر اساس مشاهدات است.
  • نظریه: یک نظریه ممکن است توسعه یابد که در آن محقق یافته‌های مطالعه خود را با یافته‌های سایر مطالعات ادغام می‌کند.
  • حال نویسنده کلیه تحقیقات و پژوهش‌هایی را که انجام داده را باید به صورت مکتوب دربیاورد. قواعد مقاله نویسی در اکثر مجلات یکسان است.

مجلات تخصصی حسابدار ی بر ای چاپ مقالات علمی پژوهشی

لازم است به عنوان یک محقق وقتی می خواهید نتایج تحقیق خود را در مجله ای به چاپ برسانید اطلاع داشته باشید که به طور کلی مجلات تخصصی  به 3 دسته تقسیم می شوند:

  1. مجلات تحلیلی و اطلاع رسانی (نظیر مجله حسابدار، مجله حسابدار رسمی، مجله حسابرس، Accountancy، Ca Magazine )
  2. مجلات علمی ترویجی (نظیر مطالعات حسابداری و حسابرسی  و...)
  3. مجلات علمی پژوهشی ( نظیرفصلنامه حسابداری مدیریت، The Accounting Review و..)

محقق می بایست متناسب سطح کار تحقیقی که انجام داده است، یکی از 3 دسته مجلات فوق را برای انتشار مقاله اش انتخاب کند که در ادامه به شرح این مجلات پرداخته می شود:

  • مجلات تحلیلی و اطلاع رسانی بیشتر مقالاتی هستند که حالت ترجمه دارند و به تشریح مباحث روز و نوین حسابداری می پردازند را منتشر می کنند.
  • مجلات علمی ترویجی بیشتر مقالات مروری و یا  مقالاتی که به ترویج مباحث علمی و نظری روز می پردازند و یا بعضاً حالت پژوهشی دارند اما در سطح پایین تری از مقالات علمی پژوهشی را منتشر می کنند.
  • مجلات علمی پژوهشی نیز صرفاً مقالاتی که علمی پژوهشی باشند و مناسب موضوع مجله بوده و دارای ارزش افزوده علمی باشند را منتشر می کنند. به عبارت دیگر مقالاتی که از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی و با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر گردد، علمی پژوهشی محسوب می شوند. مخاطبین اصلی مجلات علمی پژوهشی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند.

لیست مجلات علمی پژوهشی رشته حسابداری 

موسسه علمی پژوهشی آذرگان 

یک پژوهش و تحقیق علمی تا زمانی که نتایج آن منتشر نشود، تکمیل نمی‌شود. در حقیقت، سنگ بنای فلسفه علم بر اساس این فرضیه است که پژوهش اصلی باید منتشر شود. برای چاپ مقاله به سایت مجله مورد نظرتان مراجعه کنید. حتماً دقت کنید که مجله انتخابی در لیست مجلات مورد تأیید وزارت علوم باشد. برای سابمیت، مقاله‌ی خود را به فرمت مجله درآورید. در این راستا موسسه پژوهشی آذرگان با در اختیار داشتن تیمی مجرب و متخصص در زمینه چاپ مقالات همراه شما بوده و آماده پاسخگویی رایگان به سوالات پژوهشگران عزیز است، تا مقالات خود را در بهترین مجلات متناسب با مقاله خود چاپ کنند.

"برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید"

 

ردیف

نام نشریه

اعتبار

1

دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت – انجمن حسابداری مدیریت ایران

علمی – پژوهشی

2

تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری سابق) – انجمن حسابداری ایران

علمی – پژوهشی

3

دانش حسابداری مالی – دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

علمی – پژوهشی

4

پیشرفتهای حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی سابق ) – دانشگاه شیراز

علمی – پژوهشی

5

پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی – مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی

علمی – پژوهشی

6

دانش حسابداری – دانشگاه شهید باهنر کرمان با همکاری انجمن حسابداری ایران

علمی – پژوهشی

7

پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی

علمی – پژوهشی

8

پژوهشهای حسابداری مالی – دانشگاه اصفهان- همکاری با دانشگاههای دیگر

علمی – پژوهشی

9

مطالعات تجربی حسابداری مالی – دانشگاه علامه طباطبایی

علمی – پژوهشی

10

پژوهشهای تجربی حسابداری – دانشگاه الزهراء (س)

علمی – پژوهشی

11

بررسیهای حسابداری و حسابرسی – دانشگاه تهران

علمی – پژوهشی

12

حسابداری مالی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه

علمی – پژوهشی

13

حسابداری ارزشی و رفتاری – دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن حسابداری مدیریت ایران

علمی – پژوهشی

14

دانش حسابرسی – دیوان محاسبات

علمی – پژوهشی

15

حسابداری دولتی – دانشگاه پیام نور

علمی – پژوهشی

16

(International Journal of Finance and Managerial Accounting) انجمن مهندسی مالی ایران با همکاری انجمن حسابداری مدیریت ایران

علمی – پژوهشی

17

حسابداری مدیریت – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

علمی – پژوهشی

18

مطالعات حسابداری و حسابرسی – انجمن حسابداری ایران

علمی – ترویجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش