۷۰ هزار نفر در آزمون ارشد پزشکی سال ۹۸ رقابت می کنند

انتشار 6 تیر 1398
مطالعه 1 دقیقه

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ که به دلیل وقوع سیل در برخی مناطق کشور به تعویق افتاد در روزهای ٢٧ و ٢٨ تیرماه برگزار می‌شود.

۷۰ هزار نفر در آزمون ارشد پزشکی سال ۹۸ رقابت می کنند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، با توجه به امکان ثبت نام در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ حدود ۷۰ هزار نفر در آزمون این دوره ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت به تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۸ برای رتبه‌های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند سهمیه بدون آزمون حذف و ١٠ درصد سهمیه با آزمون برای آنان اعمال شود. این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ و به بعد اجرایی خواهد شد.

همچنین با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اعمال محرومیت یکساله برای دانشجویان انصرافی، به دلیل وجود موارد انصرافی از واجدین شرایط استفاده از سهمیه درخشان سال های قبل، بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت به تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۸ مقرر شد محرومیت جهت پذیرش دانشجو صرفاً برای یک دوره (سال ۹۸) برای این افراد، اجرا نشود.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در ۸۲ رشته‌ها در نوبت‌های صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود.

محل برگزاری آزمون در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش